Το είδα στην Αττική Οδό. Οι μνήμες πήγαν πίσω τρεις δεκαετίες. Το RAV4 ήταν «μπροστά». Έστω και αν προκειμένω ήταν δίπλα
Το 1ης γενιάς RAV4, κωδικός “ΧΑ10”, πρωτεργάτης στα SUV. Η Toyota είχε δει σωστά το σχήμα των πραγμάτων που θα ερχόταν
Τριάντα ολόκληρα χρόνια πέρασαν από το Μάη του ’94 που έκανε λανσάρισμα το Τoyota RAV4 στην Ιαπωνία
Περί ορέξεως ουδείς λόγος, όμως συλλαμβάνω τον εαυτό μου να το κοιτάζει ακόμη, αν πέσει το μάτι σε κάποιο περιποιημένο. Όπως αυτό εδώ, ντάλα μεσημέρι, Ιούνης ’24, 39 βαθμοί υπό σκιάν στην Αττική Οδό.
Πέραν του συγκεκριμένου ενσταντανέ, λίγοι ίσως θυμούνται ότι το RAV4 ήταν μια ιδιαίτερη περίπτωση βασιζόμενο σε έξυπνη πλατφόρμα που μοιραζόταν στοιχεία από τα Corolla και Carina.
Ήταν το σχήμα, οι μαζεμένες διαστάσεις στα 3,7 μέτρα, η πρακτικότητα, η ευκολία χρήσης, ο τρόπος που άνοιγε η πίσω πόρτα, η διαφοροποίηση ανάμεσα σε τρίθυρο και πεντάθυρο αμάξωμα, ήταν όλη αυτή η πρωτοπορία σε μια κατηγορία που ακόμη ήταν στα σπάργανα για ένα «όχι κλασικό τζιπ», όπως τα λέγαμε τότε. Ακόμα και το βαφτιστικό είχε ενδιαφέρον: Recreational Active Vehicle (with) 4-wheel-drive
Η «προφητεία»
Ως γνωστόν, κάτω από το καπό βρισκόταν ο δίλιτρος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας, αρχικά με 130 ίππους.
Συνεργαζόταν είτε με 5άρι είτε με αυτόματο 4άρι κιβώτιο. Σαφώς προτιμότερο το πρώτο.
Όμως η Toyota είχε δει σωστά την προφητεία και σήμερα θα μπορούσες να πεις ότι ο κανόνας είναι ακριβώς αυτός, σχετική απόσταση από το έδαφος και πρακτικά πεντάθυρα SUV.
Ίσως υπάρχει η αισθητική υποψία πως το τρίθυρο είναι πιο cult. Όπως και να ‘χει, προσπέρασα το συγκεκριμένο με σεβασμό. Το άξιο κυκλοφορεί ανάμεσά μας
Photo: 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.