Τρία χρόνια με τη BMW X1; Πώς είναι;

Post date:

Author:

Category:

Η BMW X1 στην πραγματική ζωή. Όχι ως δοκιμή αλλά ως ιδιοκτησία. Ένας αναγνώστης του 4Drivers μοιράζεται μαζί μας την εμπειρία με τα υπέρ και κατά

BMW X1 με ιδιοκτήτη

Τρία χρόνια συμβίωσης με τη BMW X1, την xDrive20d. Τo σασί της F48. Γιατί την αγόρασε; Πώς είναι στην καθημερινότητα; Βγάζει ζημιές; Καίει; Θα την αγόραζε ξανά;


Η BMW X1 μπήκε στη ζωή μου πριν τρία χρόνια και κάτι. Ή μάλλον, την έβαλα εγώ στη ζωή μου όταν πήγα και τα έσκασα τον Απρίλιο του 2016

 Ήταν από τα πρώτα μοντέλα που είχαν κυκλοφορήσει, με πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού, από τον επίσημο αντιπρόσωπο, ετοιμοπαράδοτο. Η αγορά της πραγματοποιήθηκε με συνοπτικές διαδικασίες. Την είδα, μου άρεσε, την ήθελα. Και όταν θέλω κάτι, φροντίζω να το έχω.

Γιατί πήρα τη BMW X1

Για κάποιον που του αρέσει η οδήγηση, θα πίστευε κανείς πως έπεσα κι εγώ θύμα των καιρών. Ξέρετε, της τάσης όλοι να ψωνίζουν crossover και SUV λες και είναι κάποιο μοδάτο τζιν γνωστής εταιρείας σε τρελή έκπτωση.

Όμως, η απάντηση βρίσκεται στη λέξη πρακτικότητα. Εξηγούμαι. Εκείνη την περίοδο, ας πούμε ότι δεν ήμουν σε τόσο καλή φυσική κατάσταση όσο είμαι τώρα, πράγμα που έκανε επιτακτική την αγορά ενός πρακτικού αυτοκινήτου. Με άνετη πρόσβαση (checked). Οικονομικό γιατί μένω κάποια 40 χλμ από το κέντρο της πόλης (checked). Ικανό ως κινητήρα καθώς συχνά-πυκνά ανεβοκατεβαίνω βουνά και δεδομένου του αυξημένου βάρους δεν μπορώ να κάθομαι να λύνω εξισώσεις για να υπολογίσω αν προλαβαίνω να προσπεράσω το επικαθήμενο μπροστά μου (checked). Αλλά και premium γιατί έτσι μου αρέσει. Επίσης checked.

Με τα παραπάνω, λοιπόν, κριτήρια, οι άλλες δύο επιλογές που είχα τότε ήταν τα Mercedes-Benz GLA και Audi Q3. Το πρώτο σαφώς μικρότερο σε χώρους. Άντε και το παρακάμπεις. Έπρεπε όμως να «ανέβεις» στα 2.2lt για να ‘χεις δύναμη, οπότε γρήγορα απορρίφθηκε.

Το δε Audi ήταν ήδη 5 χρόνια στην αγορά και, στα μάτια μου τουλάχιστον, η BMW X1 φαινόταν ομορφότερη. Η απόφαση δεν ήταν και τόσο δύσκολη.

Πώς είναι στην καθημερινότητα;

Με μία λέξη η BMW X1 είναι επαρκής. Επίσης εξηγούμαι. Θέση οδήγησης με πλήρη παραμετροποίηση. Αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων με υποδειγματική λειτουργία. Οδήγα ένα BMW αυτής της κατηγορίας με χειροκίνητο κιβώτιο και είναι άλλο αυτοκίνητο. Αυτό το 8άρι αναβαθμίζει πολύ την εμπειρία.

Η συγκεκριμένη έχει φώτα τεχνολογίας LED που κάνουν τη νύχτα-μέρα και δεν στραβώνουν τον κόσμο. Απολαμβάνεις απτή ποιότητα κατασκευής στην καμπίνα. Ένα επαρκέστατο ηχοσύστημα που μου δημιουργεί ερωτηματικά για το πόσο καλύτερο θα ήταν το έξτρα Harman Kardon που δίνει η BMW.

H BMW X1 είναι ευάερη, ευήλια και ευρύχωρη. Νιώθεις σα ‘να είσαι σπίτι σου. Μπαίνεις μέσα και απομονώνεσαι από τη φασαρία του έξω κόσμου. Στο τέλος μίας δύσκολης μέρας το μόνο που δεν θες είναι να ακούς βαβούρα. Η όλη κατασκευή είναι μασίφ και μεταδίδει την  πολυπόθυτη αίσθηση ασφάλειας που αναζητά ο σύγχρονος άνθρωπος. 


Ένας petrolhead και το SUV του. Ναι, είναι έννοιες που μπορούν να συνυπάρξουν


Η παραφωνία

Αυτό που από την αρχή με ενόχλησε στη BMW X1 είναι η ποιότητα κύλισης, ειδικά σε συνδυασμό με τα ελαστικά RunFlat. Θεωρώ πως είναι αδικαιολόγητα σκληρή και κάνει την άνεση να πηγαίνει περίπατο στην πρώτη λακούβα που θα πέσεις μέσα.

Καλώς ή κακώς οδηγώ στην Ελλάδα, άρα τα κριτήρια μου έχουν να κάνουν ως προς το σεληνιακό τοπίο που η πολιτεία το ονομάζει «δρόμο». Να σημειώσω πως στις σπάνιες περιπτώσεις όπου υπάρχει καλή άσφαλτος, δεν υπάρχουν ξερές αντιδράσεις. Ίσα-ίσα η BMW X1 σου δίνει μια σπορτίφ αίσθηση. Ούτε στιγμή δεν κλωνίζεται η σταθερότητά της και η άνεση είναι ικανοποιητική.

Η κατάσταση βελτιώνεται κατά πολύ με την τοποθέτηση συμβατικών ελαστικών. Ωστόσο, καλό θα ήταν να υπάρχει ένα έξτρα ζαντολάστιχο στο χώρο αποσκευών για την κακιά την ώρα ή, έστω, ένα συμβόλαιο με μία οδική.

Παρόλα αυτά δεν μπορώ να ξεχάσω τη βόλτα που με είχε πάει φίλος με ένα Renault Kadjar. Είχα μείνει άφωνος με την άνεση που παρείχε το αυτοκίνητο σε συνθήκες καθημερινής μετακίνησης. Συνεπώς, το θέμα της άνεσης της ανάρτησης της BMW X1 αποτελεί για μένα το μόνο μελανό σημείο σε μία, κατά τ’ άλλα, εξαιρετική συνολική.

Η κατανάλωση

Αυτή κυμαίνεται από 6,5 έως ως 7lt/100 km σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Το πρόγραμμα eco βελτιώνει ακόμη περισσότερο την εικόνα. Ειδικά όταν κατεβαίνεις λεωφόρους όπως η Κηφισίας ή η Συγγρού, και αφήνεις το πόδι σου από το γκάζι. Τότε, το κιβώτιο επιλέγει τη λειτουργία coasting που ουσιαστικά «μιμείται» την επιλογή της νεκράς και επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ρολάρει με όσο το δυνατόν λιγότερες τριβές από τα μηχανικά μέρη με αποτέλεσμα να διανύεις αποστάσεις  χωρίς γκάζι αν έχει σχετική κατωφέρεια ο δρόμος.

Από εκεί και πέρα ταξιδεύοντας στην εθνική, σε ράθυμους ρυθμούς ταξιδίου η κατανάλωση πέφτει στο 4,6 ενώ βλέπεις κάποια 120 χιλιόμετρα στο κοντέρ και λειτουργία ECO. Το αυτοκίνητο για τα κιλά του, τον όγκο του και τη χωρητικότητα του μοτέρ του, απλώς δεν καίει.

Έχω μάλλον βαρύ πόδι και, ειδικά στα βουνά, η μέση κατανάλωση δεν έχει ξεπεράσει ποτέ τα 7,6lt/100 km μεικτή. Αυτό μεταφράζεται σε κάποια 750km αυτονομίας με ρεζερβουάρ των 62lt.

Σε ταξίδι, με παρέα που ξεχνιέσαι με την κουβέντα και πας χαλαρά και δροσερός, η αυτονομία μπορεί να φτάσει χωρίς προσπάθεια τα 1100km. Συνεπώς, για μένα, στο βασικό κεφάλαιο «κατανάλωση» η BMW X1 παίρνει άριστα. 

Στρίβει η X1;

Η απάντηση είναι ναι και όχι. Ναι, ως αποτελεσματικότητα. Δεδομένου πάντα ότι είναι SUV και όχι συγκρίνοντάς το με την αντίστοιχη μπερλίνα, τη BMW 3άρα στην προκειμένη. Το θέμα έχει να κάνει με το υψηλό κέντρο βάρους. Αναμενόμενα έχεις κλίσεις, στις γρήγορες «κλειστές» διαδρομές να μη βολεύεται και οι τάσεις υποστροφής να εμφανίζονται. Αν το παρακάνεις.

Σε πιο μεσαία προς ανοιχτά κομμάτια, όπως ανάβαση Πεντέλης, δεν έχεις θέμα. Τα θέματα ξεκινούν στα παρατεταμένα φρεναρίσματα της κατάβασης και στη φθορά των ελαστικών.  Λόγω βάρους, πετάει κομμάτια από τα πλαϊνά τους και μπορεί να ξεφτιλίσει καινούργια λάστιχα σε μία πραγματικά γρήγορη βόλτα.

Εκεί είναι που αρχίζει και σε πονάει. Γιατί αφενός δεν έχεις πραγματικά ευχαριστηθεί μία τέτοιου είδους βόλτα και αφετέρου προκαλεί δυσανάλογη φθορά σε αναλώσιμα μέρη του αυτοκινήτου. Οπότε; Αναθεωρείς, περιορίζεσαι σε κάτι σβέλτο και είστε και οι δύο χαρούμενοι. Ας μην ξεχνάμε ότι η BMW X1 δεν προοριζόταν για στροφιλίκια αλλά για καθημερινή, άνετη μετακίνηση.

Βγάζει βλάβες;

Φυσικά και βγάζει βλάβες. Όλα τα αυτοκίνητα βγάζουν βλάβες εκτός από τα μπρίκια. Το πρόβλημα, όμως, δεν είναι τόσο η όποια βλάβη, όσο τα επίπεδα αποκατάστασης από το εξουσιοδοτημένο δίκτυο.

Και εξηγούμαι: Στα 9.000 χλμ μού έρχεται ειδοποίηση από τον αντιπρόσωπο ότι υπάρχει ανάκληση και πρέπει να πάω το αυτοκίνητο σε ένα συνεργείο για αναβάθμιση λογισμικού.  Από εκείνη τη στιγμή ξεκίνησε μια περιπέτεια η οποία κράτησε σχεδόν ένα χρόνο με τέσσερις επισκέψεις στο συνεργείο. Ίσον χαμένο χρόνος και χρήμα για μένα.

Το πρόβλημα εντοπιζόταν σε έναν αισθητήρα ανάγνωσης μάζας αέρα στην εισαγωγή. Αρχικά τον διόρθωσαν με προγραμματισμό. Όμως, έκανε την εμφάνιση του ξανά. Και ξανά. Αποτέλεσμα; Να μου ανάβει check engine, να μπαίνει το μοτέρ σε λειτουργία safe mode και να μου ρίχνει την απόδοση.

Στο σημείο αυτό να σημειώσω πως η BMW X1 ποτέ δεν με «άφησε» και η συμπεριφορά της επίσημης BMW απέναντί μου ήταν υποδειγματική. Αλλά τι να το κάνεις όταν πήγαινες να λύσεις το πρόβλημα σου και η λύση είναι προσωρινή;


Η BMW X1, με εξαίρεση τον αισθητήρα μάζας αέρα, αποδείχθηκε πολύ αξιόπιστη στα τρία χρόνια συμβίωσης με τον ιδιοκτήτη της. Το δε εσωτερικό της με τις σπορ πινελιές αποδείχθηκε μασίφ και ιδιαίτερα ευχάριστο


Τυχερός μέσα στην ατυχία μου το ότι με ένα σβήσιμο και επανεκκίνηση του κινητήρα, η βλάβη εξαφανιζόταν . Η λύση δόθηκε όταν αποφασίστηκε να αλλαχτεί ο αισθητήρας με καινούργιο. Από τότε έχουν περάσει 30.000 χλμ απροβλημάτιστης οδήγησης.

Σημειωτέον, η αντικατάσταση του αισθητήρα πήγαινε πακέτο με όλη την πολλαπλή εισαγωγής – ήτοι κάποια €800+ μόνο για το ανταλλακτικό. Ευτυχώς ήμουν εντός εγγύησης και γλίτωσα τα παρατράγουδα.

Βέβαια, με ενημέρωσαν από το επίσημο συνεργείο πως, για τέτοιου είδους βλάβες, οι περιπτώσεις εξετάζονται ξεχωριστά και συνήθως ο πελάτης δεν επιβαρύνεται με κάτι, ακόμη και μετά τη λήξη της εγγύησης ή καταβάλει, έστω, μία μικρή συμμετοχή. Σε αυτό δεν μπορώ παρά να βγάλω το καπέλο στους Γερμανούς, αφού το θέμα marketing το έχουν σπουδάσει και κάνουν ό,τι περνάει από το χέρι τους για να μη χαλάσουν το καλό τους προφιλ. 

Τι συντήρηση χρειάζεται η BMW X1;

Αν πας »by the book», δεν είναι και τόσο τραγικά τα πράγματα. Δηλαδή, αλλαγή λαδιών κάθε 25.000km που βγάζει το board computer, με βάση την ανάλυση του δικού μου στιλ οδήγησης. Επίσης, φίλτρο αέρα και πετρελαίου στα 57.000km. Σε κάνουν να τα πληρώνεις μαζεμένα και όχι λίγα-λίγα, όπως όταν κάποτε αλλάζαμε στα 10.000km στα βενζινοκίνητα.

Εκτιμώ πως δεν αξίζει να πας για αλλαγή λαδιών νωρίτερα απ’ αυτό που προτείνει ο κατασκευαστής. Αφενός, έχεις πάει με ό,τι σου ζητά και αναγράφεται στο book service σου και, αφετέρου, στην περιστασιακή χρήση που κάνω (λεωφόροι, εθνικό δίκτυο και ορεινές διαδρομές) μία επιπλέον αλλαγή θα επιβάρυνε την τσέπη μου. Και τίποτα περισσότερο.

Θα την ξαναγόραζα;

Ναι. Χωρίς δεύτερη σκέψη. Το αυτοκίνητο είναι τόσο ξέγνοιαστο στην καθημερινότητα, τόσο πρακτικό. Δεν είναι μεγάλο για να δυσκολευτείς στο παρκάρισμα. Κάθεσαι ψηλά, με αποτέλεσμα να ‘χεις καλύτερη εικόνα του δρόμου. Μου έχει προσφέρει άνετα ταξίδια με φίλους αλλά και σόλο.

Δεν με νοιάζει αν θα «βρω» σε μία λακκούβα. Δεν θα αγχωθώ για το τι συνθήκες επικρατούν έξω. Βρέξει-χιονίσει, η BMW X1 δεν θα πει όχι. Στα πλαίσια πάντα της λογικής τής κατασκευής του αυτοκινήτου και όχι σημαντικής απόκλισης από αυτήν.

Εννοείται, δεν θα σε ανεβάσει στο Αναπούρνα, δεν θα στρίψει στα ορεινά στροφιλίκια όπως μία Boxster 718. Όμως, η BMW X1 θα σου κάνει τη ζωή πιο εύκολη. Και αυτό είναι κάτι που μία μεγάλη μερίδα του αγοραστικού κοινού θα το εκτιμήσει. Είναι πολλοί πλέον. Είμαστε.

Υ.Γ. Ο Jeen G. μόλις απέκτησε και ένα Mazda MX-5 NC. Το δίλιτρο, επειτειακό. Ξέρετε, αυτό που ‘βγαινε μόνο σε κόκκινο. Δηλώνει πως δεν ενσωματώθηκε στη μόδα των SUV. Υπάρχει εναλλακτική. Καλορίζικο.


Photo: Αρχείο J.G.

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

DS 3 Crossback. Γενναιότητα σε ελληνική άσφαλτο

To DS 3 Crossback λέει πως «θέλει να αναδείξει τη δουλειά των καλύτερων τεχνιτών της βιομηχανίας». Δεν το ακούς συχνά αυτό στη σημερινή, παγκοσμιοποιημένη και πολλάκις κοπιαρισμένη αυτοκινητοβιομηχανία

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Η ελευθερία τού να μην ανήκεις

«Αυτές τις μέρες συμπληρώνονταιι 8 χρόνια 4Drivers. Και αν έπρεπε ένα μόνο κείμενο να χαρακτηρίσει τη φιλοσοφία του, είναι αυτό. Μόνο freedom - που θα ´λεγε και ο Braveheart»

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

«Βαρετό» Golf; Σηκώνει πολλή συζήτηση

Λίγο πριν την εμφάνιση του Golf Mk8, ας βάλουμε τα πράγματα σε μία ρεαλιστική τάξη

Μικρά αυτοκίνητα υπό απειλή. Ποια είναι;

«Ένα μικρό αυτοκίνητο οφείλει να είναι φτηνό. Αλλιώς δεν θα πουλήσει. Τα περιθώρια είναι πολύ στενά στα μίνι αυτοκίνητα. Μερικές φορές και στα υπερμίνι»

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»