True story: Πώς ξαναγόρασα το ίδιο Peugeot 106 Rallye

Post date:

Author:

Category:

Peugeot 106 Rallye

 

Η πραγματική ιστορία κάποιου που έδωσε ένα γαλλικό κομμάτι απ΄τον εαυτό του. Μέχρι που, κάποια στιγμή, αποκατέστησε την απώλεια

Τι ψυχή έχει ένα αμαξάκι των €3000 ευρώ – όσο, περίπου, κοστίζει σήμερα ένα καθαρό, από τα τελευταία, Peugeot 106 Rallye; Με λογιστικά κριτήρια μπορεί η απάντηση στο ερώτημα να είναι »ελάχιστη», »καμία» ή κάτι ανάλογο απαξιωτικό.

 

Όταν, όμως, πρόκειται για το πρώτο σου αυτοκίνητο, αυτό που ονειρευόσουν πως επιτέλους θα έπαιρνες μετά τη Σχολή, έναν Ιούνη του 2003, τότε η απάντηση αλλάζει. 

 

Εννοείται και δεν υπήρχαν τα χρήματα για ένα Mitsubishi Evo (κι εδώ που τα λέμε, μάλλον καλύτερα δεδομένης της εμπειρίας που απαιτούσε) αλλά ήταν οι μικροί »Γάλλοι» που εκτιμούσα για δύο λόγους. Πρώτον, τους έβλεπα στους αγώνες να πηγαίνουν »αέρα» και, δεύτερον, τα σχόλια του Ειδικού Τύπου ήταν πάντα τα καλύτερα, ήδη από την εποχή του Peugeot Rallye Mk1.

 

Kάποια €12.590 μου κόστισε τότε, πρόσθεσε και τις 15άρες λευκές Speedline Turini Kit (που αν και βαριές παραμένουν ίσιες μέχρι σήμερα) και έχεις το λογαριασμό.

 

Οι περισσότερες διαδρομές μου ήταν ταξίδια στην εθνική, κίνηση στην μποτιλιαρισμένη πόλη, μαζί με σβέλτους ρυθμούς στο βουνό και στην πίστα των Σερρών.

Peugeot 106 Rallye

Στο μπλε Rallye έμαθα να οδηγώ, να κινδυνεύω, να φοβάμαι, να σέβομαι τα όριά του. Απροβλημάτιστα, με λίγα χρήματα και μαθαίνοντας τα χούγια του μέσα από την συντήρηση που, κατά κύριο λόγο, περνούσε απ΄τα χέρια μου

Όμως, η οικογένεια μεγάλωνε και το Rallye δεν κάλυπτε τα σύγχρονα στάνταρ ασφάλειας. Έτσι, πήρα την απόφαση να το δώσω ελπίζοντας πως το νέο οικογενειακό θα είχε λίγη σπιρτάδα και fun to drive (πισωκίνητο, γαρ). Ο Στέλιος ήταν ο νέος αγοραστής. Μου υποσχέθηκε να το προσέχει. 

Έτσι, λοιπόν, εκείνο το απόγευμα που το πήρε για να πάει Κοζάνη έμεινα με το δελτίο παραγγελίας στο χέρι (ναι, είναι κρατημένο ακόμα και σήμερα) να αναρωτιέμαι αν είχα κάτι λάθος. Αμέσως ένιωσα ότι μαζί με τις μπλε λαμαρίνες κάτι απ΄τον εαυτό μου είχε αποκοπεί. Δεν έδωσα σημασία. »Θα μου περάσει», είπα. Όμως, η ιδέα ότι κάτι είχα κάνει λάθος άρχισε να βρίσκεται στο πίσω μέρος του μυαλού μου

Τα επόμενα χρόνια άρχισα να χαζεύω την κίνηση στις αγγελίες μήπως και ο επόμενος το είχε βαρεθεί. Και κάπου εκεί, το 2014, ναι, το ξαναβλέπω! Το πουλάει! »Ρε ‘συ, λες;  Μπα, δεν κάνω πισωγύρισμα εγώ. Μα, το ίδιο αμάξι; Όχι, όχι, με τίποτα.» Αυτοί ήταν οι διάλογοι που άρχισαν να με στροβιλίζουν. Και κάπως έτσι, δεν ενέδωσα.  

 

#Διάβασέ το: Στη ζωή του βλαμμένου petrolhead

 

Όμως, το χάζεμα στο ηλεκτρονικό παζάρι συνεχίσθηκε, όπως συμβαίνει στους περισσότερους με το »μικρόβιο». Φτάνουμε στο 2016. Ο δαίμων ξαναχτύπησε. »Μα είναι δυνατόν;», ψιθύρισα. »Το μικρό είναι πάλι για πούλημα! Ε, θα πάρω τηλέφωνο».

 

Με τα πολλά, η απόσταση που με χώριζε απ΄το παλιό μου Rallye ήταν πολύ μικρή, δίπλα στο σπίτι μου. Ο δρόμος για την επαναγορά του αγαπημένου μου 106, ναι, του ίδιου ακριβώς, έγινε μονόδρομος. Χωρίς στροβιλισμούς και αμφιταλαντεύσεις. Όλες οι άλλες σκέψεις κλειδώθηκαν και το αμαξάκι μου ξαναγύρισε στα χέρια μου επανορθώνοντας ένα μεγάλο petrolhead λάθος που είχα κάνει.

»Καλά, πήγες και αγόρασες ξανά το ίδιο αυτοκίνητο; Μα το ίδιο;», ρώταγαν οι φίλοι μου. Οι σχετικοί με το »άθλημα» συνέπασχαν ενώ οι υπόλοιποι, απλώς, δεν καταλάβαιναν

Πώς είναι, λοιπόν, το συναίσθημα να ξαναμπαίνεις στο δικό σου αυτοκίνητο γνωρίζοντας ότι θα πας την πρώτη σου βόλτα μαζί του μετά από έξι χρόνια; Αρχικά, είχα κάποιους ενδοιασμούς για την κατάσταση των »σωθικών» και των περιφερειακών, όμως μετά τις πρώτες επιταχύνσεις κατάλαβα ότι το μοτέρ είχε παραμείνει σε άριστη κατάσταση.

 

Θυμήθηκα αμέσως την τελευταία βόλτα που είχα κάνει πριν το πουλήσω ανεβαίνοντας τον περιφερειακό της Θεσσαλονίκης. Ναι, συνεχίζαμε μαζί από εκεί που είχαμε μείνει!

Peugeot 106 Rallye

Η αμεσότητα των αντιδράσεων του Peugeot Rallye σε φτιάχνει με το καλημέρα και έχει παραμείνει αναλλοίωτη, παρά τα 14 χρόνια που πέρασαν. Ο κινητήρας απελευθερωμένος από χαζοκούτια και πνίχτες παράγει τον αγωνιάρικο ήχο της εισαγωγής και οι 122 ίπποι δεν το απογειώνουν αλλά το κινούν αξιοπρεπώς

Αμέσως πήγα στο βενζινάδικο να το γεμίσω βενζίνη και η πρώτη φράση του βενζινά ήταν: Ωραίο αυτοκίνητο, φίλε! Πού να ήξερε ότι ήταν η πρώτη μου βόλτα μετά από τόσα χρόνια.

 

#Διάβασέ το: 2ο Χέρι – Peugeot 106 Rallye

 

Θα ρωτήσει, ίσως, κάποιος πώς πηγαίνει ένα Peugeot 106 Rallye μετά από 190.000 χιλιόμετρα , τρεις οδηγούς και αρκετές ώρες διασκέδασης σε βουνό και πίστα. Κι όμως, η τακτική συντήρηση και η αποφυγή σοβαρών περιστατικών έχει ως αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να κινείται σε καθημερινή βάση χωρίς την παραμικρή παραχώρηση ή άγχος για την επιστροφή στο σπίτι.

 

Κάπως έτσι, κατεβαίνω το βράδυ, στο δρόμο για το σπίτι. Σβήνω το μοτέρ. Ακούω τα μέταλλα να κρυώνουν. Και ξέρω ότι ένα μέρος του εαυτού μου επέστρεψε στη βάση του. 

Photo: Δημήτρης Τακετζής

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει