Μπήκα στη φωλιά του πεδίου δοκιμών της Volvo

Post date:

Author:

Category:

volvo astazero

 

Κάπου στο κρύο της Σουηδίας, μπορείς να γίνεις ένα αυτοκινητικός παπαράτσι. Ναι, ήμουν κι εγώ στο »AstaZero»

Οδηγώντας τα πρωινά για τη δουλειά μπορείς να αφήσεις το μυαλό να ταξιδέψει. Περιορισμοί δεν υπάρχουν. Μπορεί να ονειρευτείς, για παράδειγμα, ότι είσαι οδηγός αγώνων WRC και οδηγείς στα χιόνια της Σουηδίας. Ή αν δεν αντέχεις τα κρύα, στη ζεστή Ελλάδα και στο Ράλι Ακρόπολης.

Μπορείς να μεταφερθείς στις μαγευτικές διαδρομές της Ελβετίας ή της Νορβηγίας και να διαλέξεις ανάμεσα σε δέκα υπεραυτοκίνητα. Όπως στο Playstation, για παράδειγμα.

Μπορείς να σκεφτείς τη δουλειά των ονείρων σου. Ότι είσαι, λέει, οδηγός-δοκιμαστής σε μια μεγάλη (και ενδιαφέρουσα…) αυτοκινητοβιομηχανία και όλα τα νέα μοντέλα περνούν απ΄τα χεράκια σου.

Ξέρετε, αυτά τα καμουφλαρισμένα, με τα μαύρα άσχημα πλαστικά, αυτοκίνητα-φαντάσματα, που τα κυνηγάνε οι παπαράτσι (κι αυτά κάνουν τάχα τα δύσκολα) και τα βλέπουμε στα περιοδικά και στο διαδίκτυο.

Να, ακριβώς! Σαν αυτό το SUV που πέρασε μόλις δίπλα μου στην απέναντι λωρίδα. Ε; Τι; Τι ήταν αυτό που πέρασε; Είδα καλά ή ακόμα είμαι στ’ όνειρο;

Όντως, βλέπω δίπλα μου, στη Σουηδία όπου ζω και εργάζομαι, ένα τεράστιο SUV, κατάμαυρο, φουλ στο καμουφλάζ με έξτρα πλαστικό και μαύρα φιμέ τζάμια. Είναι δυνατόν; Γιατί όχι;

Βρίσκομαι σε μια χώρα που παράγει αυτοκίνητα. Τα Volvo.  Ένιωσα ένα ρίγος να διαπερνάει το σώμα μου. Σε ποιον (Έλληνα) να το πω και να με πιστέψει.

Εμείς αυτά τα βλέπουμε μόνο σε φωτογραφίες και τώρα αυτό ήταν εκεί, ζωντανό και πήγαινε. Πού πήγαινε; Σίγουρα δοκιμαστική διαδρομή. Το Γκέτεμποργκ, όπου συναρμολογούνται, δεν είναι και πολύ μακριά.

Από εκείνη τη μέρα και μετά το έβλεπα σχεδόν καθημερινά. Εγώ πήγαινα, αυτό ερχόταν. Πολλές φορές και το μεσημέρι όταν πλέον γυρνούσα από τη δουλειά διασταυρωνόμασταν πάλι. Και δεν ήταν μόνο ένα αλλά περισσότερα.

 »AstaZero» λέγεται ο στόχος της σουηδικής βουλής για μηδενικούς θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς από αυτοκίνητα στο άμεσο μέλλον. Αυτό που βλέπετε είναι το πεδίο δοκιμών. Στην Ελλάδα θα το λέγαμε και »AstaNaPane»

Αργότερα, όταν πλέον το XC90 παρουσιάστηκε επίσημα από τη Volvo, ξεσκεπάστηκαν και πολαπλασιάστηκαν. Ένα πρωινό διασταυρώθηκα με καμιά δεκαπενταριά από δαύτα, σε διάφορα χρώματα, που πήγαιναν κομβόι. Δεν είναι δυνατόν. Κάπου εδώ γύρω έχουν τη φωλιά τους αυτά. Δεν μπορεί να πηγαίνουν και να ‘ρχονται στον ίδιο δρόμο όλη μέρα.

Έκατσα και έψαξα και, ως γνωστόν, όποιος ψάχνει βρίσκει. Κοιτώντας στο Google maps ανακάλυψα κάτι σαν σχέδιο πίστας παραπλεύρως του δρόμου.

Googlάρισμα και να τα αποτελέσματα: Μια ανάσα από το δρόμο που πηγαινοέρχομαι καθημερινά, υπάρχει μία «μυστική» πίστα δοκιμών. Καλά κρυμμένη πίσω από λόφους και μέσα στο πυκνό σουηδικό δάσος.

Εδώ δοκιμάζονται αυτοκίνητα, φορτηγά, λεωφορεία, νέα μελλοντικά ηλεκτρονικά συστήματα και πολλά άλλα. Το μόνο που υπάρχει πάνω στο δρόμο για να σε ενημερώσει για την ύπαρξη αυτού του τεράστιου και πολύ σημαντικού εγχειρήματος είναι μια ταπεινή πινακιδούλα που γράφει «AstaZero»

Πινακίδα που έβλεπα καθημερινά χωρίς όμως να μπορώ να σκεφτ ότι Asta σημαίνει Active Safety Test Area και Zero είναι ο στόχος της σουηδικής βουλής (!) για μηδενικούς θανάτους και σοβαρούς τραυματισμούς από ατυχήματα στο μέλλον! 

Την ώρα που η δική μας βουλή ασχολείται με τα σκάνδαλα τους ενός και του άλλου πρώην υπουργού/βουλευτή, κάποιοι άλλοι βουλευτές σε άλλα σημεία του πλανήτη μας, σκέφτονται και νομοθετούν για την επιβίωσή μας μετά από ένα ατύχημα.

AstaZero λοιπόν και το μόνο που πέρασε από το μυαλό μου διαβάζοντας την πλήρη και πολύ ενδιαφέρουσα ιστοσελίδα (www.astazero.com) ήταν ότι η αντίστοιχη πίστα στην πολύπαθη Ελλάδα μας θα μπορούσε, μεταξύ σοβαρού και αστείου, να λέγεται…AstaNaPane!

Κλείνοντας, να πούμε ότι το XC90 έκανε τεράστια εμπορική επιτυχία και συνεχίζει. Το εργοστάσιο στο Γκέτεμποργκ δουλεύει υπερωρίες για να προλάβει τη ζήτηση.

Πάντως αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε αυτόν τον καλόψυχο λαό, τους Σουηδούς, για την προσπάθεια και την επιτυχία τους στον τομέα της αυτοκίνησης όλα αυτά τα χρόνια.

Ήδη βλέπουμε και θα δούμε πολλές καινοτομίες και σύγχρονα πρωτοπόρα συστήματα στα αυτοκίνητα που οδηγούμε και θα οδηγούμε στο μέλλον. 

Σας ευχαριστούμε, κύριοι Σουηδοί. Συνεχίστε έτσι.

Photo: AstaZero/Google

 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Ιορδάνης Ελευθεριάδης
Ιορδάνης Ελευθεριάδης
Ζει και εργάζεται στη Σουηδία, αγαπάει την αυτοκίνηση, παρακολουθεί τα αυτοκινητικά δρώμενα. Οι φήμες λένε πως ψάχνει ακόμη το Rallye που είχε κάποτε.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Citroën C5 Aircross. Το Citroën της δεκαετίας πάει «σφαίρα»

«Το Citroën C5 Aircross SUV μάλλον δικαιολογημένα μόλις έκανε επίδοση-ρεκόρ για τη μάρκα. Τολμηρό, άνετο, τόσο ποιοτικό όσο ποτέ και με χαρακήρα τυπικά Citroën»

Τρέχοντας με Radical. Η έξυπνη κίνηση της χαρντκορίλας

Η Radical θέλησε να μπει ως ένας άλλος ριζοσπάστης στο «χώρο» του εστιασμένου, πισταδόρικου motorsport