Ομιλείτε τη γερμανικήν; Οι περισσότεροι μάλλον όχι. Εξ ου και οι περισσότερες διεθνείς καμπάνιες των αυτοκινητοβιομηχανιών, ακόμα και των γερμανικών, επικοινωνούνται στα αγγλικά. Όμως η Audi με το γνωστό ”Vorsprung Durch Technik” επέμεινε στην εθνική της γλώσσα. Γιατί;
To αυτοκόλλητο στο πίσω μέρος των Audi με το ”Vorsprung Durch Technik” επέμενε στη γερμανική. Έστω κι αν πολλοί δεν ήξεραν καν ότι σήμαινε «Προβάδισμα Μέσω Τεχνολογίας»
Να κάτι που αν δεν γνωρίζεις γερμανικά, δεν καταλαβαίνεις αλλά είναι σα να το ξέρεις. Είναι το ”Vorsprung Durch Technik”. Σύμφωνοι, μπορεί να μαντεύεις ότι σχετίζεται με την τεχνολογία. Αλλά τι ακριβώς;
Πολύς κόσμος δεν καταλάβαινε γιατί η Audi επέμενε να το χρησιμοποιήσει στην παγκόσμια στρατηγική του μάρκετινγκ που επιχειρούσε.
Κάποια δισεκατομμύρια ανθρώπινα όντα σε αυτόν τον πλανήτη μάλλον ξέρουν ότι τα Audi κατασκευάζονται στη Γερμανία, αυτό είναι ξεκάθαρο. Γιατί σε γερμανικά, λοιπόν, εν μέσω μιας παγκοσμιοποιημένης αγοράς που ακόμα και ο Μπάμπης απ’ το Γκρίμποβο έχει αγγλοσαξωνικό lettering στο μαγαζί;
Οι φήμες
Κάποιοι λένε ότι η Audi ήθελε τη δική της ξεχωριστή θέση μεταξύ των Mercedes και BMW που χρησιμοποιούσαν την αγγλική ως τη γλώσσα διεθνούς επικοινωνίας τους.
Επίσης κάποιοι είπαν ότι οι άνθρωποι στο Ίνγκολσταντ, την έδρα της Audi, είχαν προτείνει το Vorsprung Durch Technik ως μία φράση-σήμα κατατεθέν σκόπιμα μη και τόσο κατανοητή για ένα μεγάλο μέρος της αγοράς που δε γνωρίζει γερμανικά.
Αντίθετα οι άλλοι δύο γερμανοί ανταγωνιστές της, BMW και Mercedes-Benz, έχουν συνθήματα πιο κατανοητά.
Μία άλλη ερμηνεία ήταν ότι η Audi φαινόταν πρόθυμη να συσχετιστεί με κάποιου είδους «ψυχρότητα».
Το Audi Sport quattro του 1985 ήταν τρανό παράδειγμα «Προβαδίσματος Μέσω Τεχνολογίας». Πέρασε σαν οδοστρωτήρας σε ειδικές διαδρομές και δρόμους
Ακόμα και το design της Audi θεωρείται σχεδιαστικά ψυχρό – εξ ου και αρκετά διαχρονικό. Επίσης, ως γενικό στερεότυπο, ο γερμανικός λαός θεωρείται ψυχρός. Οι συνδυασμοί μπορεί να ταιριάζουν. Άλλοι πάλι είπαν πως η Audi είχε επιλέξει να χρησιμοποιεί ένα γερμανικό motto για να τονίσει τον αυστηρό τευτονισμό, την πειθαρχία του προϊόντος και τη γεωμετρική ακρίβεια των αυτοκινήτων της
Και τέλος ο επικεφαλής σχεδιασμού της εταιρείας από το 2014, ο Μαρκ Λίχτε, έχει τη δική του ενδιαφέρουσα ερμηνεία, στο ενδιαφέρον βίντεο που ακολουθεί, με αφορμή τα 50 Χρόνια του Vorsprung Durch Technik.
Photo: audi.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.