www.Limanakia.gr

Post date:

Author:

Category:

 Λιμανάκια, Βούτα, »Μαύρη», πάρκινγκ Βάρκιζας. Αυτό είναι το flashback που μας σημάδεψε.

Χρονολογία: κάπου στο ’98.

Ημέρα: κάθε Πέμπτη βράδυ.

Τόπος εγκλήματος: στα »νου – που».

Πρωταγωνιστές: γρήγοροι απ’ όλη την Αθήνα, από Διόνυσο και Μπουρνάζι μέχρι Νίκαια και Γλυφάδα.

Θεατές: πάντα πιστοί και τρελαμένοι, έκαναν το Καραΐσκάκη να μοιάζει εκκλησία.

‘Οποιος είχε την τύχη να περάσει τα βράδια του εκεί, έζησε τη Βοζνία Ερζεγοβίνη της αυτοκίνησης. Πώς είπες; ESP, μέση κατανάλωση, εκπομπές ρύπων; Λυπάμαι. φίλος, αρ γιου τόκιννγκ του μι;

»Βούτα» και »Μαύρη», ευθείες δυναμόμετρα, Λιμανάκια,  η δικιά μας Corkscrew, parking στην Βάρκιζα και αυτοσχέδιο drift challenge. Επί του τελευταίου, όταν ακόμα δεν υπήρχε η σπορά με sleeping policeman. Επί το ελληνικότερον, »σαμαράκια». Μια εποχή πριν σβήσει τα φώτα ο Κασιδόκωστας. Ακραία κίνηση του τότε δημάρχου. Στην προσπάθεια να αποθαρρύνει τη μάζωξη και τις κόντρες σκοτείνιασε τόσο τις στροφές στα Λιμανάκια που τρομάζουν οι αμύητοι. Αφού και πρώτα τρόμαζαν ποια η διαφορά δηλαδή;

Τεσπά, από την Αργυρούπολη μέχρι τη Βάρκιζα κάθε εκκολαπτόμενος Schumi έβγαζε στην άσφαλτο τα οδηγικά του απωθημένα. Και ξεχνούσε αν ήταν δικηγόρος ή φαναρτζής.

Προφανώς και δεν ήταν όλα αγγελικά πλασμένα. Με τόσο κόσμο και αυτοκίνητα τα ατυχήματα ήταν συχνά, υπήρχε θόρυβος, αίσθηση αναρχίας ενώ γινόταν εύκολα βούτυρο στο ψωμί για το δελτίο ειδήσεων του Star με εξέχοντες δημοσιογράφους. Καταπληκτική περιγραφή του τελευταίου: »η κάμερα του Star κατάφερε να διεισδύσει στα άδυτα…» . Ποια άδυτα; Τα αρχεία του JFK είναι;

Είχε όμως ένα καλό: όσοι δεν έμαθαν στο σχολείο τον ορισμό της εφαπτόμενης, μπόρεσαν να πάρουν μια γεύση στο πέταλο στα Λιμανάκια. Φήμες που θέλουν πιο πολλά Swift Gti στο Σαρωνικό απ’ ότι καβουράκια ελέγχονται ως αναληθείς. Κατέβαινες  για τρεις ώρες και ζούσες ένα οδηγικό κρεσέντο. Όλοι »πατούσαν» με όλους. 

Στην πρώτη γραμμή Σαξόραλλα, Punto GT, Civic VTi, Renault 5 GT, παλιοσειρές Uno αλλά και κάποια θηριώδη Escort Cosi.

Ατμόσφαιρα vs turbo. Ακομπλεξάριστα.

Οι ιπποδυνάμεις σε πιο γήινα επιπεδα απ’ τα σημερινά αλλά και ένας ενθουσιασμός που πλέον τον έφαγε το μνημόνιο. Αν είχες €30  στην τσέπη, τα ‘βαζες βενζίνα. Δεν τα ‘κανες μασούρι. 

Με τα 160 άλογα του Civic που κατεβαίναμε ήμασταν πάντα μέσα στο παιχνίδι. Ναι, σύμφωνοι, μπορεί τα νούμερα να φαίνονται αστεία με τα σημερινά δεδομένα, εξασφάλιζαν όμως  άφθονο θέαμα. Σήμερα υπάρχουν τα κοντρομαθηματικά, οι κοντρομάνατζερ, (πάρα) πολλά άλογα,  ελάχιστα »πατήματα». 

Προσωπικό μου hot spot;  Η Βάρκιζα. Συγκεκριμένα, το parking που λέγαμε και παραπάνω. Drift challenge αλλά 90’s.

Kόσμος στα όρια της έκστασης, σύννεφα από καμένο λάστιχο, ατελείωτα drift, αγαπημένες Alfa 75, BMW 3άρες ταλαιπωρούσαν ημιαξόνια, διαφορικά και κατοίκους της περιοχής. Μπλε φάρος και ο κόσμος έτρεχε σαν να ΄ρθε το ΣΔΟΕ στις Σπέτσες. Με μια αίσθηση του χιούμορ απίστευτη, ναι, θα το παραδεχτώ γηπεδικού χαρακτήρα αλλά ένωνε τάξεις και κοινωνικές φυλές. Θυμάμαι ένα  Cosi να ανοίγει τα παράθυρα και να ακούμε τον Στέλιο Διονυσίου στο «Συλλαμβάνεσαι απόψε». Πιο cool πεθαίνεις.

Κλίμα ανομίας. Θυμάμαι ένα RX-7, που έκανε donuts στη Βουλιαγμένης. Με τόσο κόσμο τριγύρω είχαν κλείσει και τα δύο ρεύματα κυκλοφορίας. Πολλοί συνταξιούχοι πήραν μεγαλύτερη δόση ηρεμιστικού εκείνο το βράδυ.  

Άτιμα κινητά με φωτογραφική. Αργήσατε καμία δεκαπενταριά χρόνια. Θα τα ‘χαμε και live. Σιγά μην περιμέναμε το Star.

 

ΥΓ Πλέον, τα »Λιμανάκια» ηρέμησαν σε επίπεδο γενικής μάζωξης. Και ορθώς. Αλλά… όλο και κάποιος γρήγορος θα περάσει. Ακόμα και με το fucking boring Fiat 500L των φωτό. 

Photo: Χ. Καραγιωργάκης  

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

Στέφανος Νταντάμης
Στέφανος Νταντάμης
Ζει και οδηγεί στην Καρδίτσα - με ό,τι σημαίνει αυτό. Παλαιότερα του άρεσε η γρήγορη οδήγηση. Τώρα του αρέσει η μυαλωμένη οδήγηση. Δεν του αρέσουν τα ηλεκτρικά πατίνια διπλής.

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Καθαρόαιμη Lancia Rally 037

Το αυτοκίνητο-σταθμός πουλήθηκε έναντι €770.000...

Γιατί δεν βλέπεις συχνά τις Lotus στο δρόμο;

«Όσο και να γκρινιάζουμε πως θέλουμε αγνά και παρθένα driver's car, όταν έρθει η ώρα να βγουν τα χρήματα απ' την τσέπη βγαίνει ο πιο ασφαλής εαυτός μας στην επιφάνεια. Ελαχίστων εξαιρουμένων. Κάποιων τολμηρών με Lotus, για παράδειγμα»

Citroën C5 Aircross. Το Citroën της δεκαετίας πάει «σφαίρα»

«Το Citroën C5 Aircross SUV μάλλον δικαιολογημένα μόλις έκανε επίδοση-ρεκόρ για τη μάρκα. Τολμηρό, άνετο, τόσο ποιοτικό όσο ποτέ και με χαρακήρα τυπικά Citroën»

Τρέχοντας με Radical. Η έξυπνη κίνηση της χαρντκορίλας

Η Radical θέλησε να μπει ως ένας άλλος ριζοσπάστης στο «χώρο» του εστιασμένου, πισταδόρικου motorsport