50 χρόνια Opel Manta. Το σαλάχι που έγινε θρύλος

Post date:

Author:

Category:

Το Opel Manta ανήκει στην κατηγορία των αυτοκινήτων που εξέφρασαν την πιο σπορτίφ πλευρά του Rüsselsheim. Και φέτος συμπληρώνεται μισός αιώνας από καταβολής του

Opel Manta

Κλασική, γερμανική φόρμα που γαλούχησες πολύ κόσμο που ερωτεύτηκε τα κουπέ της εποχής. Και να φανταστείς πως η έμπνευση για το Opel Manta ξεκίνησε από ένα γιγάντιο σελάχι


Για την ακρίβεια, το γένος Mobula στο οποίο ανήκουν τα σαλάχια και διαβολόψαρα. Και ήταν ο επικεφαλής σχεδίασης της Opel, George Gallion, σε μία μυστική αποστολή, που ανακάλυψε πρώτος το σαλάχι του Rüsselsheim

Η ιστορία πίσω από το όνομα

Ένα Σάββατο πρωί, το 1969, ο Gallion ταξίδεψε αεροπορικώς για το Παρίσι.

Ο Αμερικανός σχεδιαστής ο οποίος εργαζόταν στην Opel είχε κανονίσει να συναντηθεί με την ομάδα του Γάλλου ωκεανογράφου και ερευνητή Jacques Cousteau.


«Είχαμε επιλέξει το όνομα ‘Manta’», δήλωσε ο Gallion, 51 χρόνια μετά την αποστολή του στο Παρίσι. «Τότε η χρήση ονομάτων ζώων ταίριαζε με το πνεύμα της εποχής, η Ford Mustang και η Corvette Stingray ήταν πολύ επιτυχημένα μοντέλα στις ΗΠΑ. Το Manta μας ήταν επίσης ένα ‘pony car’. Είχαμε στη διάθεσή μας δέκα ημέρες για να σχεδιάσουμε ένα λογότυπο, αλλά δυσκολευόμασταν να βρούμε το κατάλληλο»


Έτσι ο Gallion επιβιβάστηκε στο αεροπλάνο και μελέτησε επί ώρες τις φωτογραφίες του Cousteau στη Γαλλική πρωτεύουσα.

Μέχρι που τελικά εντόπισε την τέλεια λήψη, ένα γιγάντιο σαλάχι τραβηγμένο από κάτω, με φόντο μία λαμπερή επιφάνεια. Bingo. Αυτό ήταν. Το Opel Manta είχε βρει την ταυτότητά του και από εκεί και μετά το θρυλικό χρωμιωμένο έμβλημα κοσμούσε τα εμπρός φτερά.

Το σίκουελ της επιτυχίας

Από εκεί και πέρα, το σίριαλ ήταν μάλλον αναπόφευκτα επιτυχημένο. Το Manta (πέρα από ένα εύηχο όνομα) είχε το σωστό σχήμα, χωρούσε τέσσερις και τη σωστή μοιρασιά με τα εξαρτήματα της Opel.


Ως γνωστόν, το Ascona μοιραζόταν με το Manta την πλατφόρμα, την ανάρτηση και τους κινητήρες. Ο ισχυρότερος κινητήρας του Manta ήταν ο τετρακύλινδρος 1.9 S με 90hp, που χρησιμοποιούσε επίσης το Opel Rekord

Η οικογένεια Manta ξεκίνησε με κινητήρα 1.2L 60hp το 1972, και το Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς ακολούθησε το πλούσια εξοπλισμένο Manta Berlinetta.

Ο στάνταρ εξοπλισμός περιλάμβανε σπορ τιμόνι, θερμαινόμενο πίσω παρμπρίζ, προβολείς αλογόνου, ηλεκτρικά μπεκ πλύσης παρμπρίζ και οροφή από βινύλιο. Τα πέντε χρόνια παραγωγής εμπλουτίστηκαν από πολυάριθμες ειδικές εκδόσεις – “Holiday”, “Plus”, “Swinger” και “Summer Bazar” που συνδύαζαν ανώτερο εξοπλισμό με προσιτές τιμές. 

Το Manta 400, αυτό που αγαπήσαμε

Το σπανιότερο και ισχυρότερο Manta B ήταν το 400, και παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης ,το 1981.

Το Manta 400, που πήρε το όνομά του από τις 400 μονάδες οι οποίες ήταν απαραίτητες για έγκριση τύπου Group 4. Διέθετε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 2.4L DOHC (με δύο επικεφαλής εκκεντροφόρους) με τετραβάλβιδη τεχνολογία και 144hp.

Με ένα Manta 400, οι Guy Colsoul και Alain Lopes κέρδισαν στην κατηγορία 2WD στο Ράλι Παρίσι – Ντακάρ 1984, και βρέθηκαν στην τέταρτη θέση γενικής κατάταξης πίσω από τρία τετρακίνητα μοντέλα.

Οι τελευταίες δύο εκδόσεις του Manta B ήταν το κορυφαίο μοντέλο GSi και το GSi Exclusiv που κατασκευάστηκαν σε μικρό αριθμό αντιτύπων από το βελτιωτικό οίκο Irmscher.

Συνολικά, πάνω από ένα εκατομμύριο οχήματα Manta A και B πέρασαν από τη γραμμή συναρμολόγησης.

Πλανήτης Ari

Θα μας μείνουν πάντως και τα ασύλληπτα πράγματα που έκανε ο Μεγάλος Ari Vatanen οδηγώντας το Manta με τα χρώματα της Rothmans.

Πάρτε μια γεύση στον παρακάτω σύνδεσμο.


Ari Vatanen Opel manta

Info/Photo: opel.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει