Alfa Romeo Montreal: τα ματόκλαδά σου λάμπουν

Post date:

Author:

Category:

Σαράντα επτά χρόνια μετά την έναρξη της περιορισμένης παραγωγής της, η ιστορία της Alfa Romeo Montreal, θυμίζει γιατί ήταν τα ωραιότερα «ματόκλαδα» στη νεότερη ιστορία της αυτοκίνησης

Είναι από τις σπάνιες περιπτώσεις που ένα μοντέλο παίρνει το όνομά του, από την έκθεση στην οποία παρουσιάζεται το πρωτότυπο. Το δημιούργημα του Bertone έδωσε το παρόν, «αβάπτιστο», στη Montreal Expo του 1967.

Ένα εκπληκτικό coupe 2+2 θέσεων εφάμιλλο των άλλων σπουδαίων ιταλικών sports cars της εποχής (βλ. Lamborghini Miura), «απόσταγμα» των κορυφαίων στιγμών της Alfa Romeo και με αισθητική πολλών ετών, »μπροστά» από την εποχή του.

Κάτι το εμπρόσθιο τμήμα, με τον αεραγωγό, τη χαρακτηριστική, «αμερικάνικη» γρίλια και τα «στόρια», στα φωτιστικά σώματα, κάτι το «σοφιστικέ» C Pillar, τα εντυπωσιακά οπίσθια με τις διπλές μπούκες, αλλά και το σπορ-ποιοτικό εσωτερικό, κέρδισαν άμεσα τις εντυπώσεις και άναψαν το πράσινο φως στους Ιταλούς για ένα ρεαλιστικό αυτοκίνητο παραγωγής.

Τρία χρόνια μετά την έκθεση, στην καναδική μεγαλούπολη, το… ανώνυμο εντυπωσιακό concept car, «τιμώντας» την ανάμνηση, πήρε το όνομα Montreal και παρουσιάστηκε, ως νέο μοντέλο στη γκάμα της Alfa Romeo, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης, το 1970.

Πέραν του ονόματος, υπήρχε ακόμα μία βασική διαφορά, ανάμεσα στο concept car και το μοντέλο παραγωγής. Το πρωτότυπο παρουσιάστηκε με τον 4κύλινδρο, σε σειρά, 1.600άρη κινητήρα της Giulia Ti, βασισμένο στο σασί της Giulia Sprint GT, αλλά στο αυτοκίνητο παραγωγής οι Ιταλοί θέλησαν να δώσουν άλλη αίγλη και πολύ πιο σπορ χαρακτήρα.

Αποφάσισαν, λοιπόν, να εφοδιάσουν τη Montreal, με τον V8 κινητήρα των 2.593cc, με κάρτερ ξηρού τύπου και σύστημα ψεκασμού SPICA, που απέδιδε 200 ίππους στις 6.400 στροφές και είχε ροπή 24.8 kgm, διαθέσιμων από τις 5100rpm και που ήταν ήδη γνώριμος, από την αγωνιστική 33 Stradale!

Alfa Romeo Montreal

 Στη θέα της κυρία πολύς κόσμος αισθάνθηκε το χτυποκάρδι. Όσο δε για τη λαχανί που άραζε, μια φορά και έναν καιρό, στην οδό Ιπποκράτους, στο κέντρο της Αθήνας,  ναι, μας έχει μείνει αξέχαστη. Άρωμα »γυναίκας»

Ο κινητήρας συνδυαζόταν με 5άρι κιβώτιο ZF, ενώ οι αεριζόμενοι δίσκοι αποτελούσαν ακόμα ένα τεχνολογικό highlight της εποχής.

Παράλληλα, η Alfa Romeo χρησιμοποίησε το σασί της Giulia GTV coupe, με ανάρτηση διπλών ψαλιδιών εμπρός και άκαμπτου άξονα, με υστερούντες βραχίονες, πίσω.

Με διαστάσεις (ΜxΠxΥ) 4220mmX1672mmX1205mm, κοντό μεταξόνιο, 2350mm και βάρος που δεν ξεπερνούσε τα 1330 kg, η Montreal ήταν ένα εξαιρετικό πισωκίνητο αυτοκίνητο επιδόσεων, με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 220km/h.

Η επιτάχυνση από στάση στα 100km/h, ερχόταν σε περίπου 7.4 δευτερόλεπτα, ενώ παρά το γεγονός ότι μιλάμε για μια original sport Alfa Romeo, που απαιτούσε συγκέντρωση και «χέρια» σε έντονες καταστάσεις,  ο ειδικός Τύπος της εποχής αναφέρεται σ’ ένα ιδιαίτερα εύχρηστο αυτοκίνητο, για τις καθημερινές μετακινήσεις, όπου ο οδηγός δεν αποφάσιζε να πιέσει.

Ένα ακόμα αξιοσημείωτο, ενδεικτικό του πόσο ιδιαίτερο ήταν αυτό το αυτοκίνητο, ήταν η διαδικασία παραγωγής του. Η οποία γινόταν με τρόπο, σχεδόν, μυσταγωγικό, ανάμεσα στις εγκαταστάσεις-γραμμές παραγωγής της Alfa Romeo στο Arese και σ’ αυτές του Bertone στο Caselle και στο Grugliasco, στα περίχωρα του Τορίνο.

Από τη στιγμή που ο Bertone έντυνε το σασί της Montreal, το αυτοκίνητο επέστρεφε στο Arese, προκειμένου να τοποθετηθούν ο κινητήρας και τα βασικά μηχανικά μέρη.

Γι’ αυτό, πολλές φορές, δεν υπήρχε ταύτιση στην ημερομηνία κατασκευής και στους αριθμούς κινητήρα και πλαισίουΓια να μην πει κανείς ότι δεν λέμε λεπτομέρειες στο 4Drivers. Δουλειά μας…

Tell me more

# Από το 1970, έως και το 1977, όταν σταμάτησε η παραγωγή του μοντέλου, περίπου 3.925 Montreal διατέθηκαν στους τυχερούς πελάτες της φίρμας. Αριθμός που καθιστά το αυτοκίνητο, εκτός από κλασικό και συλλεκτικό, ειδικότερα στις μέρες μας.

# Μία από τις τρομερές ιδιαιτερότητες αυτής της εκπληκτικής Alfa Romeo, είναι ότι κανένα αυτοκίνητο δεν διατέθηκε στη… γενέτειρά του, καθώς οι Ιταλοί δεν λανσάρισαν κάποια ειδική έκδοση, που να πληροί τις προϋποθέσεις που έθετε η καναδική νομοθεσία, για τις εκπομπές ρύπων.

# Όπως κάθε ιταλικό supercar που τιμά τις καταβολές του, έτσι και η Montreal έκανε μια βαρβάτη κινηματογραφική εμφάνιση στην ταινία »The Marseille Contract», στα χέρια του Michael Caine.

Να, εδώ. Με εντυπωσιακή, μάλιστα, »μπούκα» από την εξωτερική…

# Λιγότερη λαμπερή, αλλά σίγουρα σημειολογική είναι και η παρουσία της Montreal σε ελληνική cult παραγωγή του 1972 (!) και συγκεκριμένα στην ταινία «Οι απάνθρωποι», με τον Λάκη Κομνηνό και τον Ανδρέα Μπάρκουλη.

# Όσοι επισκεφτούν το μουσείο της Alfa Romeo, στο Arese, θα έχουν, μεταξύ άλλων, την ευκαιρία να δουν από κοντά, ένα από τα δύο πρωτότυπα, που κατασκευάστηκαν για την έκθεση του Μόντρεαλ, το 1967. 

Photo: Media Press / Google / 4Drivers

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

DS 3 Crossback. Γενναιότητα σε ελληνική άσφαλτο

To DS 3 Crossback λέει πως «θέλει να αναδείξει τη δουλειά των καλύτερων τεχνιτών της βιομηχανίας». Δεν το ακούς συχνά αυτό στη σημερινή, παγκοσμιοποιημένη και πολλάκις κοπιαρισμένη αυτοκινητοβιομηχανία

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Η ελευθερία τού να μην ανήκεις

«Αυτές τις μέρες συμπληρώνονταιι 8 χρόνια 4Drivers. Και αν έπρεπε ένα μόνο κείμενο να χαρακτηρίσει τη φιλοσοφία του, είναι αυτό. Μόνο freedom - που θα ´λεγε και ο Braveheart»

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

«Βαρετό» Golf; Σηκώνει πολλή συζήτηση

Λίγο πριν την εμφάνιση του Golf Mk8, ας βάλουμε τα πράγματα σε μία ρεαλιστική τάξη

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»

Μικρά αυτοκίνητα υπό απειλή. Ποια είναι;

«Ένα μικρό αυτοκίνητο οφείλει να είναι φτηνό. Αλλιώς δεν θα πουλήσει. Τα περιθώρια είναι πολύ στενά στα μίνι αυτοκίνητα. Μερικές φορές και στα υπερμίνι»