Συμβαίνει στο φετινό Targa. Κόκκινες και πανέμορφες Alfa Romeo που σκαλίζουν μνήμες
Η Alfa Romeo είναι μέρος της παράδοσης του Targa Florio: είναι μια από τις μάρκες που έχει κατακτήσει τις περισσότερες νίκες στη μακρά ιστορία της διοργάνωσης.
Η Alfa Romeo σημείωσε μερικές από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της στην ιστορία των αγώνων στο Targa Florio έχοντας συγκεντρώσει συνολικά 10 νίκες, 3 δεύτερες θέσεις, 7 τρίτες θέσεις και 10 πιο γρήγορους γύρους.
Η μάρκα επίσης διατηρεί δύο σημαντικά ρεκόρ: το ρεκόρ των συνεχόμενων νικών (6 νίκες από το 1930 έως το 1935) και την κατάκτηση της πρώτης και δεύτερης θέσης την ίδια χρονιά (μάλιστα σε πέντε αγώνες).
Για να γιορτάσει αυτό το ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν, η Alfa Romeo συμμετέχει στο Targa Florio Classic με τέσσερα εκπληκτικά αυτοκίνητο από το Ιστορικό Μουσείο της, La macchina del tempo, στο Arese.
Συγκεκριμένα, στον αγώνα θα “παρελάσουν” οι Giulietta SZ (1960), Giulia Sprint Speciale (1963), Giulia GTA (1965) και 1600 Spider “Duetto” (1966). Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος θα βρίσκονται και οι εντυπωσιακές Stelvio και Giulia, οι οποίες αποτελούν την καλύτερη έκφραση του “La meccanica delle emozioni” και ξεχωρίζουν για τις ανταγωνιστικές επιδόσεις, το σπορτίβ και το απαράμιλλο Ιταλικό στιλ.
Η Giulietta SZ που συμμετέχει στον 101ο αγώνα είναι ένα μοντέλο του 1960 με κοφτή «ουρά» του αμαξώματος «Kamm tail» και απίστευτη αεροδυναμική επάρκεια. Κάτω από το καπό του βρίσκεται ένας τετρακύλινδρος σε σειρά κινητήρας με χωρητικότητα 1290 cc που αποδίδει 100 ίππους.
Η γέννηση της Giulietta Sprint Zagato, γνωστή ως SZ, δεν ήταν μια απλή υπόθεση. Η Alfa Romeo δεν “παρήγγειλε” απλά ένα αυτοκίνητο από την Carrozzeria στο Μιλάνο. Η ιστορία της ξεκινάει μέσα από μια σειρά περίεργων γεγονότων που σχετίζονται με τον αγωνιστικό κόσμο
Το 1956 ο Dore Leto di Priolo, ένας από τους γνωστότερους Ιταλούς πιλότους της εποχής, προκάλεσε σημαντικές ζημιές στη Giulietta Sprint Veloce κατά τη διάρκεια του Mille Miglia.
Όταν πήγε το αυτοκίνητο για επισκευή στον Zagato, ο Dore ζήτησε από τον Elio Zagato όχι απλά να ανακατασκευάσει το Bertone coupé, αλλά να μειώσει το βάρος του όσο το δυνατόν περισσότερο, λαμβάνοντας υπόψη το κόστος και την πολυπλοκότητα του εγχειρήματος.
Το αποτέλεσμα ήταν μια SVZ που ζύγιζε 145 κιλά λιγότερο από την απλή Sprint Veloce, η οποία σύντομα απέδειξε τις ικανότητές της στην πίστα.
Σε μόλις λίγους μήνες, δεκάδες πιλότοι παρήγγειλαν τη δική τους τροποποιημένη έκδοση, με αρκετά βελτιωμένη αεροδυναμική και πολύ μικρότερο βάρος, ενώ την ίδια στιγμή ο κινητήρας απέδιδε όλο και περισσότερη δύναμη από τη μικρή μονάδα των 1300 cc. Η SVZ γινόταν αήττητη.
Όσον αφορά στη στιλιστική εικόνα, τα αυτοκίνητα SVZ κινούνταν όλο και πιο μακριά από την αρχική Sprint Veloce του Bertone, διαμορφώνοντας σταδιακά την επόμενη SZ.
Η Alfa Romeo, σε αναγνώριση της ποιότητας της κατασκευής του Zagato, το μετέτρεψε σε βασικό μοντέλο παραγωγής, με πιο χαμηλό σασί.
Μετά την επιτυχία των “τροποποιημένων” αυτοκινήτων των ιδιωτών αγοραστών, το 1959 η Carrozzeria στο Μιλάνο ξεκίνησε επίσημα την παραγωγή του Sprint Zagato, με το αμάξωμα να ζυγίζει ελάχιστα πάνω από 850 κιλά.
Το αυτοκίνητο που συμμετέχει στο Targa Florio είναι η επόμενη έκδοση εκείνης του 1960, που αποτελεί ιδιοκτησία του Museo Storico της Alfa Romeo – La macchina del tempo στο Arese.
Info/Photo: Alfa Romeo
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.