Η επίσημη αγωνιστική εκδοχή της Ferrari F40, η F40 LM, κατασκευάστηκε σε μόλις 19 σπάνια αντίτυπα. Αν ήδη μία «κανονική» F40 είναι δυσεύρετη, είναι εύκολα αντιληπτό τι ισχύει στην περίπτωσή της. Και τώρα μία από αυτές βγήκε προς πώληση. Τα 1,050 κιλά στην καλύτερη εκδοχή τους
Τα αρχικά ”LM” παρέπεμπαν στο Le Mans. Στην πραγματικότητα η F40 LM ποτέ δεν έτρεξε στο σημαντικότερο αγώνα αντοχής στον κόσμο αλλά αυτό δεν την εμπόδισε να λάβει μία μυθική θέση στο πάνθεον των πιο εμβληματικών υπεραυτοκινήτου που υπήρξαν ποτέ
Η συγκεκριμένη F40 LM που βλέπετε έχει τεθεί προς πώληση αυτές τις μέρες από το βρετανικό οίκο DK enginnering
Είναι μία από τις μόλις τρεις με το ελαφρώς διαφορετικό αεροδυναμικό πακέτο των GTC.
Αρχικά αγοράστηκε ακριβώς τριάντα χρόνια πριν, το 1991, από έναν πιστό φίλο της εταιρείας στο Βερολίνο.
Αργότερα ο ιδιοκτήτης έγινε ο επίσημος ντίλερ της Ferrari για πολλά χρόνια στην ίδια πόλη.
Η εικονιζόμενη F40 LM πέρασε στη συνέχεια από χέρια συλλεκτών που, εκτός από εξαιρετικά σπάνιες εμφανίσεις σε πίστες, τη διατήρησαν σε καλά προφυλαγμένα γκαράζ με στοργή και προδέρμ.
Ο πιο πρόσφατος ιδιοκτήτης της την είχε αποκτήσει το 2010. Στη συνέχεια δαπάνησε περισσότερα από €80,000 στον Michelotto, το γνσωτό «μάστορα» των Ferrari με έδρα τη Πάντοβα
Εκεί πραγματοποιήθηκε μία εφ’ όλης της ύλης επίβλεψη του αυτοκινήτου σε σασί και μηχανικά μέρη.
Το 2011 έλαβε χώρα άλλο ένα ενδελεχές σέρβις του αυτοκινήτου ώστε να είναι μάχιμο είτε σε δρόμο είτε σε πίστα
Ολίγα τεχνικά της θεάς
Στο κέντρο του πανάλαφρου αμαξώματος βρίσκεται ο κινητήρας με τον κωδικό F120 B.
Ενώ η F40 LM διατηρούσε την ίδια χωρητικότητα με το μοτέρ της F40, η πίεση στις τουρπίνες ανέβηκε στα 2,6 bar.
Ο Michelotto -ουσιαστικά ο άνθρωπος που προετοίμασε τις 19 συνολικά F40 LM για τη συμμετοχή τους στους αμερικανικούς αγώνες IMSA– είχε αναβαθμίσει αισθητά τις δυνατότητές τους.
Μεγαλύτερα intercoolers της Behr, νέοι εκκεντροφόροι, διαφορετική ρύθμιση του ψεκασμού της Marelli και, τελικά, μία αποδιδόμενη ισχύς της τάξης των 720 ίππων στις 7,600 rpm
Ταυτόχρονα η F40 LM ξεχώριζε από τις πολιτικές αδελφές της χάρη στο ελαφρύτερο αμάξωμα, την αντικατάσταση των pop-up φωτιστικών σωμάτων με σταθερά (κάτω από Lexan προστατευτικά), ρυθμιζόμενες εμπρός και πίσω αεροτομές, διαφορετικούς τροχούς, αγωνιστικό κιβώτιο και αναβαθμισμένες αναρτήσεις και φρένα
Πες πόσο κάνει
Τέτοιας σπανιότητας και βιογραφικού αυτοκίνητα δεν έχουν τιμές. Αποφασίζει η αγορά.
Ενδεικτικά, πάντως, ο οίκος RM Sotheby’s, το 2015, κατάφερε να δημοπρατίσει μία αντίστοιχη Ferrari F40 LM του 1994 στην τιμή των $3,300,000.
- Κινητήρας: 2,9L Twin-Turbocharged V8
- Ισχύς: 720 PS/7,500 rpm
- Μετάδοση: 5-άρι χειροκίνητο
- O-100: σε 3,1”
- Tελική: 366 κμ/η
Photo: DK engineering
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.