Αγγελία που χαζεύουμε αυτή την εβδομάδα: Porsche 959 Sport

Post date:

Author:

Category:

Όσο σπάνιος είναι ο θρύλος της αυτοκίνησης που λέγεται Porsche 959, άλλο τόσο είναι η έκδοση με τον κωδικό ”Sport”. Συνολικά, μόλις 284 κατασκευάστηκαν

Στη συντριπτική τους πλειοψηφία ήταν το μοντέλο ”Komfort”. Και μόλις 29 ήταν οι ακόμα πιο σπάνιες Sport. Όπως αυτή. Το υπ’ αριθμόν 11 σασί. Και βγαίνει προς πώληση.

Update: το συγκεκριμένο αυτοκίνητο στη δημοπρασία της RM Auctions «κλείδωσε» έναντι €1,750,000.

porsche 959 s rm auctions

H Τετάρτη της 8ης Φεβρουαρίου του 2017 θα είναι μια πολύ σημαντική μέρα για κάποιον στο Παρίσι. Κι αυτό, γιατί τότε ο γνωστός οίκος δημοπρασιών, RM Sotheby’s, έχει προγραμματίσει να ανεβάσει τα θερμόμετρα για ένα απ΄ τα πιο μοναδικά αυτοκίνητα της τελευταίας τριακονταετίας

Ύμνοι, ιδρώτας και έρωτες έχουν γραφτεί για την Porsche 959, το τεχνολογικό θαύμα της εποχής. Δύο ήταν τα τετράτροχα που ο petrolhead έκοβε φλέβες και ρούφαγε κάθε αράδα απ΄ τα έντυπα εκείνης της περιόδου. Η Ferrari F40 και η Porsche 959. Τελεία. Σέχτες δημιουργήθηκαν, οπαδικά σύνδρομα προκλήθηκαν, φίλοι βρίστηκαν μεταξύ τους

Ακόμα και τότε που άνοιξαν τα βιβλία παραγγελιών με τιμή στα $300.000, λέγεται πως η Porsche «έμπαινε» μέσα. Δεν κέρδιζε τίποτα. Ήταν μια αθρόα επίδειξη τεχνολογίας με ευφυές σύστημα τετρακίνησης, ηλεκτρονική απόσβεση, τροχούς μαγνησίου, αισθητήρες πίεσης ελαστικών (που σήμερα τους θεωρούμε δεδομένους) και μια γαλαντομία επένδυσης σε έρευνα, εξέλιξη και κόστος κατασκευής.

Όμως, μπορεί να μην κέρδισε με οικονομικά μεγέθη αλλά εκτόξευσε το βιογραφικό της στα όρια του μυθικού. Και, βέβαια, στάθηκε απέναντι στο πιο εμβληματικό supercar των νεότερων χρόνων, το ωμό φεραρικό με τον V8 twin-turbo στο κέντρο. 

Αν η F40 ήταν και παραμένει το σύμβολο του ανόθευτου motoring, η 959 εκφράζει τη hi-tech τελειοθηρία.

Αυτή, λοιπόν, στο λευκό που ξεχωρίζει, θα είναι το τιμώμενο πρόσωπο της βραδιάς, σε μερικές εβδομάδες από σήμερα. Γιατί, όπως γράφουμε και στον πρόλογο, αυτή δεν είναι οποιαδήποτε 959 – όσο ιερόσυλη κι αν ακούγεται η πρόταση που μόλις πληκτρολόγησα. Είναι η Sport, είκοσι εννιά και τέρμα. Kι αυτή έχει το αριθμημένο Νο11. Respect

Τι διαφορές είχε; Κανα δυο φαίνονται κι απ΄ έξω: τα αυτοκόλλητα με το λογότυπο  ”959 S” και ένα διαγώνιο roll bar που σε κάνει να μην ξεκολλάς τα μάτια σου από πάνω της.

Τα υπόλοιπα δεν φαίνονται απ’ έξω. Υφάσματα αντί για δέρματα (που ΄χε η έκδοση ”Komfort”), με συμβατική ανάρτηση coil-over αντί για ηλεκτρονική, χωρίς aircondition ή ηχοσύστημα. Σύνολο στη ζυγαριά, μείον 100 kg

Η 959 Sport που βλέπετε πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής της στα χέρια γνωστού Ελβετού συλλέκτη που ‘χει σοβαρό θέμα με τις Porsche. Aυτές που βλέπετε στην παρακάτω φωτό. Μία-μία, σοφά διαλεγμένες με petrolhead προσέγγιση, αν κρίνει κανείς απ’ τις GT3, GT2 και τα άλλα κοσμήματα. Αλλά τις πουλάει όλες. Ποιος ξέρει.

Μάλιστα, η συγκεκριμένη, άσπιλη, αμόλυντη, με το εργοστασιακό χρώμα και χωρίς καμιά μετατροπή, εκτέθηκε πρόσφατα επί έξι μήνες στο Μουσείο της Porsche.

Σε μερικές εβδομάδες ετοιμάζεται να αλλάξει χέρια. Με εκτιμώμενη τιμή από €1.500.000 – €2.000.000, όπως μπορείτε να δείτε απ΄την αντίστοιχη σελίδα της έκδοσης που αναφέρεται στην εν λόγω δημοπρασία

Αντικείμενο πόθου για έναν αυτοκινητικό θρύλο

Photo: Remi Dargegen

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει