Κατασκευασμένο από μια ομάδα αστέρων, συμπεριλαμβανομένων των Πίτερ Μπροκ και Κάρολ Σέλμπι, το De Tomaso P70 είναι ένα μοναδικό πρωτότυπο αγωνιστικό – ένα και μόνο «κομμάτι». Αυτή είναι η ιστορία πίσω από το τεχνούργημα

Τo De Tomaso P70 βγαίνει σε δημοπρασία από τους RM Sotheby’s στο Mόντερεϊ.
Το 1965 ο Κάρολ Σέλμπι στράφηκε στον Αλεχάντρο Ντε Ντομάσο για τη δημιουργία ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου στα πρότυπα της κατηγορίας Can-Am
Ο Ντε Τομάσο είχε ακριβώς το σασί για αυτό το πρωτοποριακό σχέδιο.
Τώρα, το μόνο που χρειάζονταν ήταν ένας κατάλληλος εξωτερικός σχεδιασμός του αμαξώματος και ποιος καλύτερος από τον άνθρωπο που έκανε τα αρχικά σκίτσα για τη Stingray Corvette, δηλαδή τον Πίτερ Μπροκ.
Χάρη στους σχετικά χαλαρούς κανονισμούς της κατηγορίας Can-Am, ο τελευταίος μπόρεσε να ενσωματώσει μια σειρά από πειραματικά στοιχεία σχεδιασμού, σε συνεργασία με τους πρωτομάστορες στην Carrozzeria του Medardo Fantuzzi, στη Μόντενα.
Οι πολυάριθμες καινοτόμες εξωτερικές βελτιώσεις του Μπροκ ήταν εμφανείς, όπως η ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή, οι καλυμμένοι πίσω τροχοί και προβολείς. Σχεδιαστικά το De Tomaso P70 θεωρούνταν κορυφαίο σε σχέση με τα αγωνιστικά αυτοκίνητα της εποχής

Ωστόσο ένα βασικό συστατικό απουσίαζε
Κι αυτό είχε να κάνει με την ακύρωση των φιλοδοξιών για το De Tomaso P70 στους αγώνες αυτοκινήτου. Λέγεται «ανταγωνιστικός κινητήρας».
Η De Tomaso δεν είχε κάνει την αναμενόμενη πρόοδο σε έναν κινητήρα 7 λίτρων, τέτοιον δηλαδή που θα έδινε τη δυνατότητα στο De Tomaso P70 να είναι ανταγωνιστικό στα Can-Am. Tαυτόχρονα ο στάνταρ κινητήρας της Ford (289 κυβικών ιντσών) απλώς θα ήταν λίγος, έστω και αν έβαζαν μία άλλη πολλαπλή εισαγωγής με κάποιες επεμβάσεις

Συνειδητοποιώντας ότι χωρίς τον κινητήρα 7 λίτρων το P70 απλά δεν θα ήταν ανταγωνιστικό στους αγώνες Can-Am, και έχοντας υπόψιν το επικείμενο συμβόλαιό του να αναλάβει τα GT40 της Ford, ο Κάρολ Σέλμπι έθεσε τέλος στο εγχείρημa
Η επόμενη κίνηση
Ως έξυπνος επιχειρηματίας, ο Aλεχάντρο Ντε Τομάσο (ο οποίος μόλις είχε αποκτήσει τη Ghia) μετονόμασε το P70 σε Ghia De Tomaso Sport 5000 και το παρουσίασε στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Τορίνο το 1965.

Ωστόσο, μετά από αυτή τη σύντομη εμφάνιση, το P70 αποσυναρμολογήθηκε και αποθηκεύτηκε στο εργοστάσιο του Ντε Τομάσο για δεκαετίες.

O Αλεχάντρο Ντε Τομάσο (1928-2003), αγωνιζόμενος και επιχειρηματίας, με μεγάλη ιστορία στην «εγκυκλοπαίδεια» της ιταλικής αυτοκίνησης
Η ανακάλυψη
Το 2004, το αυτοκίνητο ανακαλύφθηκε ξανά από έναν ενθουσιώδη φίλο ο οποίος θέλησε να αποκαταστήσει αυτό το μοναδικό πρωτότυπο στην παλιά του δόξα.
Χρησιμοποιήθηκε το αρχικό σασί, το πίσω αμάξωμα και το κόκπτι με τα καθίσματα και ταμπλό. Ο κινητήρας που έλειπε αντικαταστάθηκε με έναν Ford small-block

Στη συνέχεια το αυτοκίνητο πουλήθηκε το 2013 στον σημερινό του ιδιοκτήτη, ο οποίος ασχολήθηκε με μία ολοκληρωμένη αποκατάσταση του De Tomaso P70
Αφού αυτή ολοκληρώθηκε, το αυτοκίνητο συγκέντρωσε διακρίσεις (Motor Trend Editor’s Choice Award) το 2013 και ξανά το 2016.
Σύντομα στις 16 Αυγούστου το υπέροχο De Tomaso P70, αυτό το μοναδικό πρωτότυπο οδεύει προς την πώληση από τον οίκο RM Sotheby’s στη δημοπρασία στο Monterey.

Photo: RM Sotheby’s
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.






































