Νέο ρεκόρ: αυτή η Ferrari 250 GTO πουλήθηκε για 70 εκατ. δολάρια

Post date:

Author:

Category:

Είναι, πλέον, το πιο ακριβό αυτοκίνητο που άλλαξε ποτέ χέρια. Και δεν θα το βρείτε στις σχετικές λίστες, επειδή η συναλλαγή έγινε μυστικά. Σε κάθε περίπτωση, αυτή η Ferrari 250 GTO αποτελεί νέο limit up στο χρηματιστήριο με τις τέσσερις ρόδες

Μια Ferrari 250 GTO του 1963, με αριθμό σασί #4153, την οποία απέκτησε ο συλλέκτης Ντέιβιντ Μακ Νιλ, CEO της εταιρείας WeatherTech, είναι πλέον το ακριβότερο κλασικό αυτοκίνητο στον Γαλαξία. Πουλήθηκε -εκτός δημοπρασίας- σε τιμή που έφτασε τα $70 εκατομμύρια.

Με λίγα λόγια, η συγκεκριμένη αγοραπωλησία κλέβει το ρεκόρ του ακριβότερου αυτοκινήτου στον κόσμο από μια άλλη Ferrari 250 GTO και μια κίνηση που είχε γίνει το 2016, η οποία το είχε «κλέψει» από μία άλλη 250 GTO που είχε πουληθεί το 2013! Και πριν από την GTO, τον τίτλο του ακριβότερου αυτοκινήτου στον κόσμο τον έφερε και πάλι μια Ferrari, η 335 Sport Scaglietti, που είχε αλλάξει χέρια, για 25 εκατομμύρια λίρες, το 2016. Με λίγα λόγια, το συγκεκριμένο χρηματιστήριο αξιών δεν σταματά ποτέ την ανοδική πορεία του!

Σύμφωνα με τους βρετανικούς Times, η συγκεκριμένη Ferrari 250 GTO, μία από τις 39 που κατασκευάστηκαν, είναι αγωνιστική, αλλά δεν έχει τρακάρει ποτέ και έτσι έχει το αυθεντικό της αμάξωμα – γι’ αυτό και είναι εξαιρετικά πολύτιμη

Σπάνιο είναι επίσης και το χρώμα της – ασημί με κίτρινες ρίγες, αντί του κλασικού κόκκινου. Τα χρώματα αυτά είχαν επιλέξει οι ομάδες Ecurie Francorchamps και Equipe National Belge, οι οποίες χρησιμοποίησαν το αυτοκίνητο τα πρώτα δύο χρόνια. Το 1963 το αυτοκίνητο έτρεξε επίσης στο Λε Μαν και πήρε την 4η θέση. Κέρδισε, επίσης, τον σκληρό, αλλά με ιδιαίτερο κύρος, εκείνη την εποχή δεκαήμερο αγώνα Tour de France.

To ’64 και το ’65 το αυτοκίνητο συμμετείχε σε 14 αγώνες στην Αφρική. Η αγωνιστική του πορεία συνεχίστηκε στην Ισπανία από το ’66 ως το ’69. Από εκεί και έπειτα δεν είχε αξιοσημείωτη δημόσια παρουσία σε κάποια διοργάνωση και από τη δεκαετία του ’80 μέχρι σήμερα άλλαξε πολλά χέρια συλλεκτών.

Τη δεκαετία του ’90 το αυτοκίνητο αποκαταστάθηκε επιμελώς από την DK Engineering, πασίγνωστη στη Βρετανία για την εξειδίκευσή της στις Ferrari. Το 2012/2013 πήρε πιστοποίηση από το ειδικό τμήμα Ferrari Classiche του εργοστασίου. Ο πρόεδρος της DK Engineering, επιβεβαιώνει ότι πρόκειται για την καλύτερη «εν ζωή» Ferrari 250 GTO

Η τελευταία αγοραπωλησία, πριν από την τελευταία, έγινε στον ελβετό οδηγό ιστορικών αυτοκινήτων Κριστιάν Γκεσέλ, ο οποίος τελικά την πούλησε -όπως γράφαμε παραπάνω- στον αμερικανό συλλέκτη Μακ Νιλ, λαμβάνοντας το απίστευτο ποσό των 70 εκατομμυρίων δολαρίων.

Σύμφωνα με τους ειδικούς εκτιμητές είναι χωρίς αμφιβολία μία από τις καλύτερες Ferrari 250 GTO που υπάρχουν σε κυκλοφορία σήμερα, με εξαιρετικό αγωνιστικό παρελθόν, αλλά και πολλή «καθαρή» από τρακαρίσματα και βλάβες.

Οταν πρωτοκυκλοφόρησε κόστιζε στις ΗΠΑ 18.000 δολάρια και δεν μπορούσε να την αποκτήσει οποιοσδήποτε, καθώς -πέρα από το οικονομικό κομμάτι- βασική προϋπόθεση ήταν να δώσουν την έγκρισή τους ο Εντσο Φεράρι και ο εισαγωγέας του στη Βόρεια Αμερική, Λουίτζι Κινέτι.

Ένας από τους σημαντικότερους ιστορικούς της Ferrari, o Μαρσέλ Μασίνι, προέβλεψε ότι, μέσα στην επόμενη πενταετία, η 250 GTO θα μπορεί να πουληθεί για περισσότερα από 100 εκατ. δολάρια!

Την κίνησή του έχει ένας τρίλιτρος V12 με περισσότερα από 300 άλογα, πραγματοποιεί το 0-100 σε 6,2 δευτερόλεπτα και διαθέτει τελική 290 χλμ./ώρα. Πέραν των επιδόσεών του, θεωρείται -και όχι άδικα- ως το «άγιο δισκοπότηρο» των συλλεκτών κλασικών αυτοκινήτων.

Και, πια, είναι το ακριβότερο τετράτροχο στον πλανήτη Γη.

ΥΓ. Μπορείτε να διαβάσετε την αρχική δημοσίευση του άρθρου του Σπύρου Σεραφεί, στο protagon.gr

Photo: YouTube

YG

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει