Για πολλούς συλλέκτες, η συγκεκριμένη αγωνιστική Ferrari 275 P Competition, του 1963, είναι η πιο σπάνια που υπάρχει ακόμα εν ζωή. Εκτίθεται για πρώτη φορά σε λίγες μέρες στο Pebble Beach Concours d’Eelegance, μετά από 48 χρόνια παραμονής της στο γκαράζ. Αυτή είναι η ιστορία της
Σύμφωνα με τον οίκο RM Sotheby’s, η συγκεκριμένη Ferrari 275 P με τον αριθμό σασί 0816 είναι «η πιο σημαντική αγωνιστική Ferrari που υπάρχει σήμερα».
Η ιστορία της πηγαίνει πολλά χρόνια πίσω, στις αρχές της δεκαετίας του ’60, όταν το αγωνιστικό τμήμα της εταιρείας, η Scuderia Ferrari, αποφάσισε να συμμετέχει στο Le Mans. Υπήρχαν τέσσερα αυτοκίνητα διαθέσιμα και επιλέχθηκε η Ferrari 275 P με τον αριθμό σασί 0814. Ωστόσο, ένα μήνα πριν τον αγώνα, η 0814 είχε ένα ατύχημα κατά τη διάρκεια δοκιμών στο Nürburgring.
Επισήμως, η 0814, που είχε δηλωθεί ως το αυτοκίνητο το οποίο θα συμμετείχε στο Le Mans, ήταν και αυτή η οποίο «κατέβηκε» στον αγώνα. Όμως, στην πραγματικότητα, η 0814 δεν ήταν ακόμα έτοιμη, λόγω της ζημιάς που είχε υποστεί στη Γερμανία.
Τότε, αποφασίστηκε να «κατέβει» στο Le Mans του 1963, η Ferrari 275 P με τον αριθμό σασί 0816. Αυτή, δηλαδή, που βλέπετε στις φωτογραφίες και η οποία θα εκτεθεί στα τέλη Αυγούστου σε ένα από τα σημαντικότερα events για κλασικά αυτοκίνητα, στο Pebble Beach Concours d’Elegance, στο Monterey της Καλιφόρνια.
Για πρώτη φορά, λοιπόν, ο οίκος RM δηλώνει πως έχει επιβεβαιώσει μέσω των τεκμηρίων του εργοστασίου και της στενής σχέσης που διατηρεί με τη Ferrari Classiche, ότι το αυτοκίνητο με τον αριθμό σασί 0816 ήταν αυτό, τελικά, που συμμετείχε στο Le Mans του 1963, ενώ είναι και η μόνη Ferrari που έχει κερδίσει ποτέ το θρυλικό 24ωρο αγώνα δύο φορές.
Η εικονιζόμενη Ferrari 275 P με τον αριθμό σασί 0816 είναι η μόνη Ferrari πoυ έχει κερδίσει ποτέ δύο φορές το Le Mans (1963, 1964), μία φορά τις 12 Ώρες του Sebring (1964) και στο τιμόνι της βρέθηκαν μεγάλα ονόματα οδηγών της εποχής, όπως των Lorenzo Bandini, John Surtees, Bill Cooper και Pedro Rodriguez. Η τιμή πώλησής της αφήνει τη φαντασία ελεύθερη καθώς δεν ανακοινώνεται αλλά, όπως αναφέρει ο οίκος RM στην επίσημη ιστοσελίδα, είναι ”upon request”
Για να επιστρέψουμε στην ιστορία πίσω από την 0816, η εργοστασιακή τεκμηρίωση φανερώνει πως η 0814 εξακολουθούσε να επισκευάζεται κατά τη διάρκεια του Le Mans και αντί η Ferrari να υποβάλει εκ νέου τα απαιτούμενα έγγραφα για την αντικατάστασή της, η Scuderia Ferrari απλώς έστειλε την 0816 στο Le Mans, υπό την ταυτότητα της 0814. Αυτή, λοιπόν, η νέα πληροφορία τοποθετεί την 0816 ανάμεσα σε μια μικρή χούφτα από αγωνιστικά αυτοκίνητα που έχουν επιτύχει κάποιο ανάλογο επίτευγμα.
H Ferrari 275 P παρέμεινε ως τμήμα της συλλογής του Γάλλου Pierre Bardinon, ενός πάμπλουτου γόνου μιας αριστοκρατικής οικογένειας που λέγεται πως όχι μόνο έχει τη σημαντικότερη συλλογή από σπάνιες, πανάκριβες Ferrari, αλλά πως ακόμα κι ο Enzo Ferrari τη θαύμαζε. Κάποια 70 αυτοκίνητα. Μαύρη φτώχεια καταραμένη
Όπως και να ‘χει, η συγκεκριμένη Ferrari 275 P παρέμεινε, εκτός ελάχιστων εμφανίσεων, τα τελευταία 48 χρόνια στο γκαράζ του Bardinon. Εκτίθεται για πρώτη φορά σε μεγάλο κοινό σήμερα, με το αυτοκίνητο να είναι σε άκρως ορίτζιναλ κατάσταση, χωρίς να έχει περάσει από φάση αναπαλαίωσης, διατηρώντας τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και το πρωτότυπο αμάξωμα. Ίσως η ακριβότερη Ferrari «εν ζωή».
Photo: RM Sotheby’s / Remi Dargegen
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.