Για τη φτερούγα-απλώστρα των Evo και Impreza. Αντικείμενο πόθου

Post date:

Author:

Category:

Τεράστια φτερούγα, ικανή να απλώσεις ρούχα ή και να φας το πρωινό σου, λάβαρο και σήμα κατατεθέν των Mitsubishi Evo και Subaru Impreza. Τόσο cult. Κρίμα που μετά έγινε κόπια και σε κάτι κλαρινογαμπριάτικα

Φτερούγα Mitsubishi Evo

Η φτερούγα των Evo και Impreza ήταν αυτή που ξεχώριζες από μακριά σε μια εποχή που η διακριτικότητα δεν ήταν αρετή. Ήταν όμως αυτή που έπρεπε για τα σύμβολα των rally replicas


Τα Evo και Impreza της χρυσής ιαπωνικής εικοσαετίας δεν ήταν αυτοκίνητα για τον καθένα

Οι τέσσερις πόρτες και μάλλον απλοϊκό σχεδιαστικά αμάξωμα ήταν το δήθεν οικογενειακό περιτύλιγμα για ό,τι σοβαρά οδηγοκεντρικό συνέβαινε από κάτω, στα μηχανολογικά εντόσθια.

Πού να εξηγούσες στον απλό χειριστή τι σήμαιναν για το motorport αλλά και την οδηγική εμπλοκή του Πραγματικού Οδηγού;

Όμως αν δικαιολογούνταν κάποια αυτοκίνητα να έχουν τη φτερούγα-απλώστρα ήταν ακριβώς αυτά. Το Evo και το Impreza εξελίχθηκαν μαζί της.

Μικρή (στο Impreza GT), μεγαλύτερη και τεράστια (στα STi) ήταν απαραίτητη για τον επιθετικό τους χαρακτήρα.


Mitsubishi Evo 6 Tommi Makinen

Έκαναν δουλειά;

Η αλήθεια είναι πως, γενικά, οι Ιάπωνες ανέκαθεν ήταν φειδωλοί στο να παρέχουν ακριβή στοιχεία όσον αφορά την αεροδυναμική λειτουργικότητα των αεροτομών, εκεί πάνω στο πορτμπαγκάζ.

Παρήγαγαν κάθετη δύναμη (downforce); Και αν ναι, πόση; Άγνωστο. Εξ ου και αν παραπλανηθείτε σε διεθνή fora οι απαντήσεις ποικίλουν.

Όμως η φτερούγα-απλώστρα της Mitsubishi και της Subaru είχε τη δική τους σημειολογία. Αναπόσπαστο κομμάτι πολεμικών εκδόσεων που είχαν φτιαχτεί για να οργώνουν, τετρακίνητα και ψαγμένα, ειδικές διαδρομές και πολιτικά στροφιλίκια

Και όταν κάτι γίνεται σύμβολο, συνήθως ακολουθούν οι κόπιες. Η φτερούγα έγινε πλαστική μαλακία βιδωμένη σε άσχετα πίσω καπό του κάθε wanna be κάγκουρα.

Τα ωραία πράγματα καλό είναι να μένουν ως έχουν με τα αρχέτυπα. Και αυτά, τα υπέροχα «ταξί» των Mitsubishi και Subaru, ήταν ακριβώς τέτοια.



Photo: Αρχείο Σ. Νταντάμη / Τ. Βελιάδη / Β. Ταουλτσίδη / 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει