Για το BMW 320is, το «ιταλικό Μ3». Τρελό sleeper της εποχής

Post date:

Author:

Category:

Αυτό το E30 δεν έμοιαζε πουθενά εξωτερικά με M3. Ήταν το «ιταλικό M3», μία ειδική έκδοση που παρήχθη από το Σεπτέμβριο του 1987 έως το Νοέμβριο του 1990 για τις αγορές της Ιταλίας και Πορτογαλίας. Εύγε. Εμείς, στην Ελλάδα, αρκεστήκαμε με τη 318is. Που κι αυτή μια χαρά ήταν ως βαρέως πάσχουσα, φορολογικά, αγορά

BMW E30 ιταλικό Μ3

Το BMW 320is ήταν ένα μοντέλο που κατασκευάστηκε αποκλειστικά για την πορτογαλική και ιταλική αγορά. Χρησιμοποιούσε ως βάση το BMW 325i και κινητήρα το γνωστό S14 2.0 λίτρων από το E30 M3. Τρελό sleeper της εποχής


Αυτό που έκανε η BMW ήταν ουσιαστικά να πάρει τον καταπληκτικό κινητήρα S14 από το θρυλικό E30 M3 που είχε χωρητικότητα 2.3 λίτρων και να τον υποκυβίσει στα 2.0 λίτρα (1990κ.εκ., για την ακρίβεια)

Εκτός από τη μικρότερη διαδρομή των πιστονιών, οι δύο κινητήρες ήταν πανομοιότυποι.

Κάτι που σήμαινε ότι και οι δύο είχαν το ίδιο μπλοκ προερχόμενο από το M10, με την ίδια κυλινδροκεφαλή προερχόμενη από το M88 και 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Ο μικρότερος κινητήρας 2,0 λίτρων είχε επίσης τις ίδιες πεταλούδες γκαζιού με αυτές του μεγαλύτερου κινητήρα των 2.3 λίτρων.

Εξωτερικά, το μοτέρ στο «ιταλικό Μ3» είχε την ίδια εμφάνιση με αυτό που βρισκόταν στο E30 M3.

Έτσι, με το που άνοιγες το καπό, απολάμβανες το θέαμα με το ανάγλυφο “BMW M Power” στο καπάκι των εκκεντροφόρων.

BMW 325i Sport M Technik

Η βασική διαφορά ήταν στην ισχύ

Ο μικρότερος κινητήρας των 2.0 λίτρων απέδιδε 192 ίππους σε σύγκριση με τον 2.3 λίτρων του M3 που απέδιδε 200 ίππους.

Όχι και κάτι τεράστιο ως διαφορά ισχύος. Επιπλέον, η υψηλότερη σχέση συμπίεσης και η μικρότερη διαδρομή των πιστονιών σε κάποιους φαινόταν να κάνει πιο γλυκό τον τρόπο εκφοράς της ισχύος. Το BMW 320is εξοπλιζόταν με μπλοκέ διαφορικό της τάξης του 25% και συνδυαζόταν με πιο «κοντή» σχέση, στο 3.46:1. Καθόλου άσχημα


BMW M3 E30

Εννοείται δεν είχε τα «φουσκώματα»

Εξωτερικά το BMW 320is είχε το στάνταρ αμάξωμα του E30, χωρίς εκείνα τα υπέροχα «φτερά» του M3.

Οι δε τετράθυρες εκδόσεις διέθεταν ένα απλό αμάξωμα χωρίς το, επίσης ωραίο, πακέτο M-Technik.

Στο εσωτερικό του ήταν εξοπλισμένο με σπορ καθίσματα, το τριάκτινο τιμόνι της M-Technik, ηλεκτρικά παράθυρα και το ίδιο ταμπλό με του E30 M3, αλλά χωρίς τους κόκκινους δείκτες στα όργανα, αλλά με όργανο θερμοκρασίας λαδιού ενσωματωμένο στο στροφόμετρο

Δείτε το παρακάτω βίντεο προς ανάμνηση.

Photo: Classic Insider


Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει