Για το Zastava 750 που κυκλοφορεί ανάμεσά μας. Τόσο cute

Post date:

Author:

Category:

Πώς ένα αρχαίο Zastava 750 ζωντανεύει μια ολόκληρη πόλη; Μία κλασική εμπειρία άλλης εποχής, στην Αθήνα του 2020. Ένας αναγνώστης μάς μεταφέρει την εμπειρία της ιδιοκτησίας

Zastava 750

Ωραία, διαφορετική εικόνα στο κλεινόν άστυ. Πώς είναι να τριγυρνάς στην Αθήνα με ένα Zastava 750 του ’81; Ναι, η παραλλαγή του Fiat 600 έβγαινε μέχρι τότε από το εργοστάσιο της εταιρείας, στο Kragujevac της σημερινής Σερβίας


Μετά από ένα δύσκολο χρόνο και κατόπιν ανελέητου σφυροκοπήματος ενός φίλου για απόκτηση ενός κλασικού, είχε έρθει η ώρα της αναζήτησης

Όλα τα μικρά αυτοκίνητα πόλης της παλιάς εποχής (μιας και είναι του προσωπικού μου γούστου) μπήκαν στο μικροσκόπιο. Ένα ήταν αυτό που έλαμψε περισσότερο.

- Διαφήμιση-

Λευκό Zastava 750, του 1981. Αποκτήθηκε με συνοπτικές διαδικασίες. 

Πώς είναι από κοντά;

Θα μπορούσες να υποθέσεις πως η οδηγική εμπειρία του Zastava 750 είναι σχετικά δύσκολη – ειδικά όταν έχεις συνηθίσει τα πάντα με υδραυλική υποβοήθηση. 

Έχει μόλις 3,3 μέτρα μήκους και 1,35 πλάτους. Ακόμα και ένα Kia Picanto μοιάζει με Citroën CX Pallas μπροστά του

Θέλει διαρκώς φροντίδα, προσοχή και γλυκά λόγια. Όπως η γιαγιά και ο παππούς σου. Έχεις τις καλύτερες μνήμες, τους φροντίζεις διαρκώς και τους αγαπάς.

Για την ιστορία, μέχρι το 1969 το Zastava 750 είχε ακόμη τις λεγόμενες «suicide doors», αυτές που άνοιγαν «ανάποδα», όπως θα λέγαμε. Το δικό μου, όπως φαίνεται στις φωτό, είναι μεταγενέστερη έκδοση.


Rolls Royce Phantom δοκιμή

Πλέον, μετά από 3,000 χιλιόμετρα παντός δρόμου, το μικρό Zastava 750 μεταμορφώνεται σε ένα πολύ ιδιαίτερο αυτοκίνητο πόλης και μικρών εξορμήσεων. Μη φαντάζεστε επιδόσεις. Αρκούν 110 km/h. Ίσως και λίγο παραπάνω. Αρκεί να μη σε σημαδέψει κάποια κατηγορία «χάρων». Ή «μάτι»

Zastava 750

Δεν είναι Lamborghini ή Ferrari για να ζηλέψει κανείς. Δεν κάνεις επίδειξη πλούτου. Eίναι κάτι διαφορετικό. Κάτι μη συνηθισμένο. Αλλά κυρίως, είναι η αξία τού να πεις μία ιστορία, να χαμογελάσεις, έστω, για λίγο


Οι αντιδράσεις του κόσμου

Έχοντας αλωνίσει όλη την πόλη, το Zastava εισπράττει δύο αντιδράσεις: ουδέτερη και ένθερμη.

Η ουδέτερη είναι απλή και ωραία γιατί περνάς απαρατήρητος και ήρεμος. Η ένθερμη περιλαμβάνει ποικιλία αντιδράσεων. Από φιλάκια, σχόλια μέχρι φωτογραφίες. Ανεξαρτήτως φύλου.

Σίγουρα μέσα τους, όλοι όσοι θαύμασαν ή απλώς κοίταξαν ένα τόσο δα μικρό, παλιό, γέρικο αυτοκίνητο, δεν ένιωσαν ζήλια. Κυκλοφορώντας μαζί του μού αρέσει που δίνω ένα «υλικό» για να θυμηθούν οι μεγαλύτεροι παιδικές και εφηβικές ιστορίες

Ακούγεται ρομαντικό αλλά μέσα στο γκρίζο και συχνά πανομοιότυπο που ζούμε, ένα μικρό, λευκό Zastava άλλης εποχής δίνει το δικό του τόνο ζωντάνιας της πόλης.

Παρέα με όλα τα άλλα κλασικά που μας αρέσει να κυκλοφορούν ανάμεσά μας.

ΥΓ Ευχαριστούμε τον κ. Αλέξανδρο Κωνσταντίνου που μοιράστηκε μαζί μας την εμπειρία.


Mercedes-Benz 300 SL Κώστας Δημητρέλης

Photo: Αρχείο Αλέξανδρου Κωνσταντίνου / 4Drivers.gr

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει