Λίγα χρώματα στον κόσμο των αυτοκινήτων είναι τόσο υποβλητικά ως συνδυασμός. Γαλάζιο και πορτοκαλί, αυτοκίνητα όπως Ford GT40, Porsche 917 και Mirage GR8 που ξεσήκωναν το Le Mans. Και ένας συλλέκτης που βρήκε τον έμπορο που χρειαζόταν.
Όπως πολλοί νεαροί της εποχής, ο Roald Goethe λάτρευε ένα GT40 με τα χρώματα της Gulf και θέλησε κάποια στιγμή να αποκτήσει ένα πραγματικό. Μια επιτυχημένη σταδιοδρομία στον κόσμο των επιχειρήσεων, επέτρεψε στον Goethe όχι μόνο να αποκτήσει έναν από τα εργοστασιακά Gulf GT40, αλλά 33 σημαντικά αυτοκίνητα που αγωνίστηκαν με τα διάσημα χρώματα της Gulf.
Μεταξύ αυτών είναι δύο GTR της McLaren που αγωνίστηκαν στο Le Mans 24 Hours, το Porsche 917 που κατέλαβε τη δεύτερη θέση το 1970 και σύγχρονα μοντέλα όπως το Lola Aston Martin LMP1 του 2009 αλλά και το Aston Martin DBR9 που παραμένει μάχιμο και βρώμικο, ακριβώς όπως ολοκλήρωσε το Le Mans το 2008.
Η έμπνευση για τα Gulf προέρχεται από τον εξαιρετικά σεβαστό αντιπρόσωπο κλασικού αυτοκινήτου, τον Adrian Hamilton (στην κεντρική φωτό, αριστερά), του οποίου η επιχείρηση με έδρα το Hampshire ιδρύθηκε το 1948 από τον πατέρα του – ο οποίος κέρδισε το Le Mans το 1953 με το Jaguar C-Type.
“Συνάντησα για πρώτη φορά τον Roald το 2009 όταν απάντησε σε μια διαφήμιση περιοδικών για ένα Ferrari Dino Grand Prix που είχαμε προς πώληση”, λέει ο Hamilton. “Αυτός αγόρασε το αυτοκίνητο και στη συνέχεια απέκτησε επίσης ένα Ferrari 275 NART Spider από μένα. Αργότερα, πέρα από ένα γεύμα σε τοπική παμπ, μου είπε ότι θα ήθελε να δημιουργήσει μια συλλογή αλλά δεν μπορούσε να αποφασίσει τι θα έπρεπε να περιλαμβάνει. Όταν μου είπε για το Ford GT40 της Gulf που λάτρευε σαν παιδί, μου ζητήθηκε να προτείνω τη δημιουργία μιας συλλογής αγωνιστικών αυτοκινήτων με τα χρώματα της Gulf”.
Αρχικά, ο Goethe δεν είχε φιλοδοξίες να δημιουργήσει μια τόσο μεγάλη συλλογή. “Τότε μπορούσα να αγοράσω δύο ή τρία αυτοκίνητα και ο Adrian εξήγησε ότι αν επρόκειτο να ακολουθήσω τη ”διαδρομή” των Gulf, υπήρχαν ορισμένα βασικά μοντέλα που έπρεπε να αποκτήσω, όπως ένα GT40 αλλά και τα Porsche 908 και 917
Ήξερα ελάχιστα για τον κλασικό κόσμο των αυτοκινήτων, γι’ αυτό ζήτησα από μερικούς φίλους να μου δώσουν μια ιδέα για το τι πρέπει να αναζητήσω σε έναν εξειδικευμένο έμπορο – όλοι συμφώνησαν ότι τα σημαντικότερα πράγματα ήταν η γνώση και η εμπιστοσύνη. Όλοι γνώριζαν για τη μεγάλη φήμη του Adrian στην επιχείρηση και το γεγονός ότι η επιχείρηση ήταν εδώ για τόσο πολύ καιρό σήμαινε ότι είχε αξεπέραστες επαφές – όχι μόνο κάποιος θα μπορούσε να βρει αυτά τα αυτοκίνητα για μένα.
“Οι περισσότεροι από αυτούς δεν διαφημίζονταν στην ανοικτή αγορά, αλλά είχαν παγιδευτεί σε συλλογές για χρόνια και δεν ήταν επίσημα προς πώληση. Ο Adrian είναι ίσως ένας από τους ελάχιστους ανθρώπους στον κόσμο που δεν ξέρει μόνο πού να βρει τέτοια αυτοκίνητα, αλλά και πώς να διαπραγματευτεί την αγορά τους”, λέει ο Goethe.
Info/Photo: classicdriver.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.