Η Ferrari 212 Export Touring Berlinetta και ο ράφτης

Post date:

Author:

Category:

Η ιστορία της σπάνιας Ferrari 212 Export Touring Berlinetta και του Augusto Caraceni. Ένα δίδυμο υψηλής ραπτικής σε ύφασμα και μέταλλο

Ferrari 212 Export Touring Berlinetta

Κάποιες φορές, η ιστορία μάς διδάσκει πώς ο ιδιοκτήτης μπορεί να στιγματίσει και να καλύψει με την προσωπικότητα του το όνομα ενός αυτοκινήτου. Ακόμα και αν αυτό λέγεται Ferrari 212 Export Touring Berlinetta


Γιος του διάσημου «πατέρα» της ιταλικής υψηλής ραπτικής Domenico Caraceni αλλά και οδηγός αγώνων, ο Augusto Caraceni εντυπωσιάστηκε από τη σχεδίαση της νέας Ferrari 212 Export τύπου Berlinetta από τον οίκο Touring Superleggera

Τόσο που δεν άργησε να παραγγείλει μία για αγωνιστεί στον αγώνα Stella Alpina, το 1951.

Έχοντας μεγαλώσει μέσα στο απόλυτο στυλ, έχοντας και ο ίδιος γνώσεις σχεδίασης, έμελλε να σφραγίσει με την επιλογή του τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που θα ακολουθούσε η Ferrari στο προσεχές μέλλον.


Πολύ μεγάλο το όνομα του πατέρα του, καθώς έντυνε κορυφαίες προσωπικότητες από τον Αριστοτέλη Ωνάση και τους Enzo Ferrari, Gianni Agnelli, Gary Cooper, μέχρι τον πρίγκιπα Rainier του Μονακό. Ακόμα και τον Yves Saint Laurent

Ferrari 212 Export Touring Berlinetta

Tο συγκεκριμένο μοντέλο είναι το πρώτο «κλειστό» αγωνιστικό Ferrari από την Touring Superleggera, καθώς περνάμε από τη σχεδίαση Barchetta στη Berlinetta, με χάρη και απαράμιλλο στυλ


Τα specs

Μόλις τέσσερα τέτοια αγωνιστικά κατασκευάστηκαν, χρησιμοποιώντας ένα μικρότερο και πιο άκαμπτο πλαίσιο.

Ο V12 κινητήρας του 212, από τον Colombo, ρυθμίστηκε για μέγιστη απόδοση 150 PS, διαθέτοντας τριπλά καρμπιρατέρ Webber 32, υψηλότερη συμπίεση και ξηρό κάρτερ, καθώς και κιβώτιο 5 σχέσεων.

O σχεδιασμένος από τον Colombo κινητήρας V12 είχε χωρητικότητα 2562 κ.ε. και με τη βοήθεια τριπλών 32αριών Webber απέδιδε 150 ίππους.

Το ευκίνητο αλουμινένιο και αεροδυναμικό σώμα είχε αγωνιστικά χαρακτηριστικά, όπως παράθυρα plexiglas και ρεζερβουάρ καυσίμου γρήγορης απελευθέρωσης.

Όσο για το εσωτερικό του, αυτό έχει απογυμνωθεί από τις περιττές ανέσεις στα βασικά, όπως αρμόζει σε ένα γνήσιο αγωνιστικό αυτοκίνητο.

Το αποτέλεσμα ήταν να μειωθεί το βάρος του στα 800 κιλά, σχεδόν 200 κιλά ελαφρύτερο από την έκδοση δρόμου.

Ιστορικά δε, το μοντέλο αυτό αποτελεί ένα πολύ σημαντικό μέρος των πρώτων αξιόλογων προσπαθειών της Ferrari προς την κυριαρχία στους αγώνες ταχύτητας και αντοχής. 

Ferrari 212 Export Touring Berlinetta

Παρ’ όλα αυτά, η Ferrari με αριθμό σασί 0088Ε είναι περισσότερο γνωστή ως «το αυτοκίνητο του ράφτη» παρά ως Ferrari 212 Export Touring Berlinetta του ’51. Αλλά αυτό δεν μας χαλάει καθόλου

Ferrari 212 Export Touring Berlinetta

Piero Ferrari

Info/Photo: bonhams.com

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει