Ένας φόρος τιμής σε ένα αυτοκίνητο που έμεινε στην ιστορία. Η Ιταλία στα ομορφότερά της
Η Intermeccanica, με έδρα το Τορίνο, ξεκίνησε να κατασκευάζει αγωνιστικά για τη Formula Junior στα τέλη της δεκαετίας του `50, χρησιμοποιώντας κινητήρες Peugeot.
Ο ιδρυτής της, Frank Reisner, δεν στάθηκε μόνον εκεί. Προχώρησε στη δημιουργία μικρής παραγωγής αυτοκινήτων, όπως το Apollo GT στις αρχές του `60, “φορώντας” του έναν Buick V8. Εκείνη ήταν και η πρώτη γενιά αυτών των “υβριδίων”, αυτοκινήτων δηλαδή ευρωπαϊκής κατασκευής και σχεδίασης, με αμερικάνικους όμως κινητήρες.
Αναμφισβήτητα, ένα από τα ομορφότερα μοντέλα της εταιρείας ήταν το Italia, και ιδιαίτερα η έκδοση Spyder, με κινητήρες 4.7, 5.0 και επικρατέστερο τον 351 Cleveland V8 5.7 της Ford, απόδοσης 310 ίππων
Ο σχεδιασμός του αυτοκινήτου ανήκει στον Robert Cumberford, στον οποίο είχε ανατεθεί να σχεδιάσει το πρωτότυπο Griffith για το Σαλόνι αυτοκινήτου της Ν. Υόρκης, το 1965.
Υπάρχει ένα κομφούζιο σχετικά με το μοντέλο Italia, καθώς δεν έχει μεγάλες διαφορές από το Griffith και το Omega που είναι προγενέστερα και μοιάζουν πολύ εξωτερικά. Η συνεργασία του Frank Reisner με τον Jack Griffith ήταν η αρχή, καθώς ο Jack έψαχνε κατασκευαστή για το νέο του project, μετά την αποτελεσματική δουλειά του πάνω στα TVR.
Η δημιουργία του Intermeccanica Griffith, με κινητήρα V8 της Plymouth, παρουσιάστηκε στη Ν. Υόρκη, με το εγχείρημα του Jack Griffith να έχει προοπτική, αλλά με τα οικονομικά προβλήματα της εταιρείας του να μην του επιτρέπουν να προχωρήσει το πρωτότυπο στην αγορά.
Ο Steve Wilder ανέλαβε και προχώρησε το project, αλλάζοντας το όνομα από Griffith σε Omega, έχοντας τη βοήθεια της Holman-Moody και κατασκευάζοντας συνολικά 33 Omega, όλα “Made in USA”.
Ο Frank Reisner δεν πτοήθηκε από το γενικό κλίμα αναξιοπιστίας και κατέληξε να κατασκευάσει εκ νέου το Griffith στην έδρα του, στο Τορίνο, με την υποστήριξη της Ford και με νέο όνομα.
Έτσι, επιλέχτηκε το Italia. Ο Reisner επέβαλε μάλιστα την αναγραφή του ονόματος με κεφαλαία, ευδιάκριτα γράμματα στο μπροστινό τμήμα του καπό για να γίνεται αντιληπτή η διαφορά από τα προγενέστερα Griffith και Omega
Το αμάξωμα ήταν χειροποίητο, από φύλλα χάλυβα σφυρηλατημένα σε ξύλινο σκελετό, ίδια τεχνική με τα αλουμινένια αμαξώματα κυρίως στα αγωνιστικά του παλιού καλού καιρού.
Ο εξαγωγέας εκτόνωσης του θερμού αέρα από τον κινητήρα, στα πλαϊνά φτερά, υπενθύμιζε ότι πρόκειται για υψηλών επιδόσεων, σπορ αυτοκίνητο, με εξωτική σχεδίαση, αν και κάποια από τα πρώτα Italia δεν είχαν πλάγια αεροτομή.
Η πίσω κίνηση με χειροκίνητο, 4τάχυτο κιβώτιο τύπου T10 από την Ford, δίνει στον οδηγό και τη σπορ αίσθηση που χρειάζεται και επιταχύνσεις άκρως συγκινητικές – 0-100 σε μόλις 6.4”.
Αυτές οι μικρής εμβέλειας εταιρείες επέτρεπαν πιο εύκολα την “custom made” διαφοροποίηση, γι αυτό και μπορεί να βρείτε μικροδιαφορές τόσο στο αμάξωμα, αλλά κυρίως στο εσωτερικό του που δεν στερούνταν τίποτα σε σχέση με τους ανταγωνιστές της εποχής του.
Λιγότερα από 600 Intermeccanica Italia κατασκευάστηκαν, από το 1967 μέχρι το 1973, με το μοντέλο να αποτελεί ένα από τα χαρακτηριστικότερα ιταλοαμερικάνικα “υβρίδια” που εκτός από ομορφιά, είχαν και σχετική εμπορική επιτυχία.
Photos: silodrome.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.