Μεταξύ των αξέχαστων αυτοκινήτων της JDM σκηνής, το NSX Type R κατέχει ξεχωριστή θέση. Ένα τέτοιο, του 1994, σε αυτό το Brooklands Green, βγήκε προς πώληση την 1η και 2η Νοεμβρίου 2024. Και είναι εστιασμένο και κοφτερό σαν ιαπωνικό κατάνα
Πωλείται επιπλωμένο NSX Type R. Πόσο πάει το κεντρομήχανο κόσμημα;
Ο Άιρτον Σένα γνώριζε ότι το Honda NSX Type R θα ήταν μία ξεχωριστή κατασκευή όταν έδινε τα «φώτα» του σε κάποια φάση της τελικής εξέλιξής του
Το κεντρομήχανο υπεραυτοκίνητο της εποχής ερχόταν να ανταγωνιστεί τους παραδοσιακούς εκπροσώπους της κατηγορίας.
Η απόλυτη προτεραιότητά του δεν ήταν τόσο η ισχύς όσο κυρίως το στήσιμό του και η φιλικότητα προς τον οδηγό σε έντονη πίεση. Όπως επίσης, αυξημένη αξιοπιστία και συναρμογή σε μια εποχή που αντίστοιχες ιταλικές κατασκευές ήταν πιο ευάλωτες.
Μάλιστα λέγεται ότι το Honda NSX ήταν τόσο σωστό συνολικά ώστε «ανάγκασε» τη Ferrari να βάλει τα δυνατά της και να παρουσιάσει ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητά της την περίοδο εκείνη, το πανέμορφο και επίσης εκπληκτικό F355.
Κωδικός ”Type R”
Το Honda NSX Type R είναι ακόμα πιο ποθητό από ένα «απλό» NSX.
Όπως συνέβαινε συχνά σε αυτοκίνητα JDM (Japan Domestic Market) που οι κατασκευαστές έβγαζαν διάφορες εκδόσεις, έτσι και το Type R ήταν ένα τέτοιο δείγμα.
Οι μηχανικοί της Honda είχαν καταφέρει να αφαιρέσουν περίπου 120 κιλά από το συνολικό βάρος, επέλεξαν πιο «κοντές» σχέσεις στο εξατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και ακόμα καλύτερη ρύθμιση του εξοπλισμένου με σύστημα VTEC V6 κινητήρα τον οποίον επιμελήθηκαν οι τεχνικοί που επέβλεπαν και την ομάδα της Honda στη Formula 1
Με πιο σκληρές αντιστρεπτικές και άλλη ρύθμιση της ανάρτησης, το ελαφρωμένο και εστιασμένο υπεραυτοκίνητο άγγιζε την ιαπωνική τελειότητα, με τα μέτρα της εποχής
Το συγκεκριμένο που βλέπετε, στο έντονα πράσινο Brooklands Green και τροχούς βαμμένους στο παραδοσιακό «χοντίστικο» Championship White, δείχνει υπέροχο.
Βγήκε προς πώληση, στο Λονδίνο, αρχές Νοεμβρίου, με τιμή που ξεκίνησε από τα €276.000 (σημερινή ισοτιμία).
Photo: RM Sotheby’s / Honda / Ferrari
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.