Lancia Thema 8.32, το ξεχασμένο ιταλικό sleeper

Post date:

Author:

Category:

Πόση τρέλα κουβαλούσε η Lancia Thema 8.32, εκείνο το προσθιοκίνητο σεντάν με κινητήρα Ferrari κάτω από το καπό; Μια γρήγορη απάντηση λέει «όση τόλμαγε εκείνο το εκκεντρικά δυνατή μεγάλο σεντάν». Και μια πιο αναλυτική, παρακάτω

Λύκος πολυτελείας με ένδυμα προβάτου; Ποιοι αδαείς θα φαντάζονταν ότι η Lancia Thema είχε φεραρική «καρδιά»;


Η Lancia Thema, εκείνο το μεγάλο σεντάν που αρχικά για δέκα χρόνια, από το 1984 έως το 1994, είχε κάνει την αβανταδόρικη προσπάθεια στη μεγάλη κατηγορία. Τι θα μπορούσε να διαθέτει ως «τυράκι» ώστε να πείσει, τότε, τους πελάτες της γερμανικής τριάδας (Audi, BMW, Mercedes) που μονοπωλούσε τις πωλήσεις;

Μα τι άλλο από το να στριμώξει, δύο χρόνια αργότερα, το 1986, κάτω από το μπροστινό καπό της το πιο μεγάλο ιταλικό όνομα, αυτό της Ferrari. 

Πού ακούστηκε; Ένας βέρος, φεραρικός V8, με 32 βαλβίδες (εξ ου και ο συνδυασμός στον κωδικό του μοντέλου, το «8.32»), να κινεί αποκλειστικά τους μπροστινούς τροχούς; Mamma mia!

Το ίδιο μοτέρ που φορούσε η ποθητή Ferrari 308 και η λιγότερο ποθητή Ferari Mondial Quattrovalvole – έστω με μερικές τροποποιήσεις ίσα-ίσα για να είναι πιο συμβατό με μια λιμουζίνα πολυτελείας. Ναι, αυτό. Και ήταν σχεδόν απίστευτο.

Οι τότε αντίπαλοι της Lancia Thema, τα Audi 100 quattro, τα BMW M535i, ίσως και το επίσης αναλόγου σκεπτικού Lotus Omega, είχαν πλέον απέναντί τους ένα ιταλικό με καθαρόαιμο μοτέρ προερχόμενο από την κορωνίδα της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας

Η Lancia Thema 8.32 ανακινούσε τα θέματα της πολυτελούς κατηγορίας

Είτε σε σεντάν είτε και στην έκδοση στέισον βάγκον, σχεδιασμένη από τον οίκο Pininfarina (του οποίου ο απόγονος μας «άφησε» χρόνους πρόσφατα).

Την ισχύ περνούσε στο δρόμο ένα χειροκίνητο 5άρι κιβώτιο (δεν προβλεπόταν αυτόματο), υπήρχε ο εξελιγμένος ψεκασμός της Bosch, ο KE3 Jetronic, σύστημα αντιμπλοκαρίσματος (ABS), μεγαλύτερα δισκόφρενα μπροστά και πίσω και μια ανακλινόμενη, διακριτική πίσω αεροτομή για περισσότερη ευστάθεια στις υψηλές ταχύτητες.

Το αυτοκίνητο «πατούσε» σε τροχούς μόλις 15 ιντσών – μία σύγκριση με τα σημερινά χιλιάρια και τις 19άρες μάλλον αφήνει πίσω της ένα σαρκαστικό μειδίαμα


Με την ευκαιρία, αξίζει να δείτε το ενδιαφέρον βίντεο του Χάρι Μέτκαλφ, στο γνωστό Harry’s Garage

Πώς λέγεται το ”sleeper” στα ιταλικά;

Για την ιστορία, η Lancia Thema 8.32 επιτάχυνε από στάση για τα πρώτα 100 χλμ/ώ. σε μόλις 7,2 δ/λ. και η τελική της άγγιζε τα 240 χλμ/ώ. στις μη καταλυτικές εκδόσεις.

Οι μετέπειτα καταλυτικές εκδόσεις ήταν κατά τι πιο αργές (235 χλμ/ώ.).

Τα τεστ στα ευρωπαϊκά περιοδικά της εποχής, όπως το αμερικανικό Road & Track, μιλούσαν για έναν από τους πιο «περίεργους λύκους με ένδυμα προβάτου», ένα sleeper (κατά την αυτοκινητική αργκό), της τότε αυτοκίνησης.

Ακόμα και ο ιδρυτής της Ferrari, ο μεγάλος Ένζο Φεράρι, φρόντισε να έχει μία τέτοια στην κατοχή του για να περνά απαρατήρητος. H Thema 8.32 μπορεί σπίναρε στην προσπάθειά της να βάλει τη σεβαστή της ιπποδύναμη στο δρόμο σε μια εποχή όπου τα συστήματα ελέγχου της πρόσφυσης και τα όποια ESP ήταν ακόμη άγνωστος όρος. Όμως μετά από ένα γερό φόρτωμα 2ης στο κιβώτιο, ήταν σε θέση να εκτελέσει όλον τον ανύποπτο κόσμο που έβλεπε μία μεγάλη, μήκους 4,590 μέτρων, μπερλίνα να τους προσπερνά σαν τον άνεμο


Sleepers cars

Χλίδα στην καμπίνα

Στο εσωτερικό της μία μείξη μεταξύ δέρματος και ξύλου, με άφθονα όργανα ελέγχου.

Υπήρχαν προαιρετικά και υπέροχα καθίσματα σε συνεργασία με τη γνωστή ιταλική εταιρεία κατασκευής πολυθρονών Poltrona Frau.

Lancia 8.32

Το ευρύχωρο κόκπιτ της Thema 8.32 ήταν πολυτελές, με υπέροχα, αναπαυτικά καθίσματα σε συνεργασία με την Poltrona Frau και εκτάρια ξύλου και δέρματος


Lancia Pu+Ra HPE

Σας φαίνεται σύμπτωση που στο σημερινό πρωτότυπο, τη Lancia Pu+Ra HPE, γίνεται ξανά, μετά από μερικές δεκαετίες, λόγος για τη νέα συνεργασία με τo διάσημo οίκο Cassina που επίσης ασχολείται με το λεγόμενο ”home interior”; 

Η Lancia, και τότε και σήμερα, θέλει να προσφέρει ένα ιδιαίτερα στιλάτο κόκπιτ που θα την ξεχωρίζει.

Aυτήν τη φορά η ονοματοδοσία με γράμματα παρμένα από το δικό μας αλφάβητο που βάφτισε πολλές Lancia, από τη Delta, τη διαστημική Gamma, τη διάδοχο της Thema, την Kappa, μέχρι και το γνωστό Ypsilon, ίσως να μην είναι τόσο επίμονα ελληνική.

Ωστόσο το μικρό της οικογένειας, το Ypsilon, θα διατηρηθεί ενόψει επίσης της αναγέννησής του το 2024.

Photo: lancia.com


Lancia Stratos

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει