Εντοπίζοντας την αφημένη Lancia Delta

Post date:

Author:

Category:

Lancia Delta

 

Το «σίριαλ» αφημένων στο χρόνο δεν σταματά. Μετά τα Mini, Golf και άλλων αδέσποτων ανακαλύφθηκε μια Ιταλίδα με παρελθόν. Κι απ’ ότι φαίνεται, χωρίς μέλλον. Και το κυνήγι του χαμένου θησαυρού συνεχίζεται

Ως σύνθετο προϊόν, το αυτοκίνητο είναι η προβολή της αντίληψης και της σκέψης των δημιουργών του, γνωρίζοντας ότι μεταφέρουν στον κόσμο την παράδοση και την κουλτούρα της χώρας τους.

 

Και εννοούμε οποιαδήποτε χώρα που έχει παράδοση στο αυτοκίνητο.

Χωρίς αποκλεισμούς και προκαταλήψεις που διακατέχει μερίδα νεοελλήνων ιδιοκτητών του ενός ή του άλλου μοντέλου που προβάλλουν το «εγώ» τους και όχι το αυτοκίνητο, υποστηρίζοντας, σαν να κατέχουν το αλάθητο, για ό,τι τέλος πάντων έχουν επιλέξει.

 

Και τι προβάλλουν οι Ιταλοί; Την πεμπτουσία του «ευ ζην» και του καλού γούστου, την αναγωγή της σχεδίασης σε φιλοσοφία, δώρο στον κοινό άνθρωπο. 

Από ένα έργο τέχνης που κοσμεί το μουσείο έως το ρούχο. Από το βιομηχανικό σχέδιο έως τη γαστρονομική απόλαυση.

Lancia Delta πρώτης γενιάς, η κυρία της φωτογραφίας. Tα χρόνια βαραίνουν, η περιποίηση απουσιάζει κι όμως επιμένει να προκαλεί τις νέες γενιές, να κοσμεί τους δρόμους ακόμα και όταν δεν κυκλοφορεί και να χλευάζει τον αμείλικτο χρόνο

Σε πόσους τοίχους εφηβικών και όχι μόνο δωματίων, σε πόσα συνεργεία η εκδοχή της εν λόγω κυρίας ως Integrale, με το λευκό της χρώμα να κυριαρχεί, από τις εμφανίσεις της στο San Remo, στο Monte Carlo και αλλού, δεν δεχόταν τον ανάλογο θαυμασμό και την εκτίμηση; Ας σημειώσουμε, νικήτρια σε έξι πρωταθλήματα από το 1987 έως το 1992…

 

Πιστή στα βαφτιστικά του ελληνικού αλφάβητου η Delta έχει γράψει τη δική της ιστορία. Σπάνια κάτω από ένα τόσο τετράγωνο σχήμα κρύφτηκε τόσος χαρακτήρας. Εν έτει 2017 η Lancia τείνει στην οριστική εξαφάνιση. Ο tempora o mores. Tο ΄χε πει και ο Κικέρων

Πρώτη κυκλοφορία το 1979, σχεδίαση διά χειρός Giugaro. Από το 1979 έως το 1994, η πρώτη γενιά εμφανίστηκε με κινητήρες 1.3 lt έως 2.0 lt. 

 

Εξαίρεση πάντα ως ειδική περίπτωση, η ελληνική πραγματικότητα όπου τις περισσότερες φορές σε πολλές εκδοχές της ως συνήθως, λειτουργεί ως υποσημείωση στον κανόνα κόντρα στο αυτονόητο.

 

Ειδικά λοιπόν για την Ελλάδα και σε έκδοση των 1.1 lt (1.116 κ.εκ για την ακρίβεια) των 64PS, συγγενή με εκείνον του Ritmo 60, κάτι όμως που ποτέ δεν το δήλωσε ως διακριτικό πάνω στο αμάξωμα.

 

Την «κυρία» με όλα της τα καλά λοιπόν ως Ιntegrale ή τις εκδόσεις Evoluzione, ο κοινός Έλληνας εραστής της αυτοκίνησης τη θαύμαζε στις πίστες ή έστω αρκούνταν στις σχετικές αφίσες ή τα περιοδικά.

Για τους εραστές της σχεδίασης και του καλού γούστου η Lancia Delta εκφράζει πανηγυρικά τον τρόπο που η τέχνη της καθημερινότητας μετουσιώνεται σε βιομηχανικό προϊόν

Κρίμα που η «κυρία» της φωτογραφίας, η οποία στον οργανισμό της κρύβει κάπου στο γενετικό της κώδικα μία Deltona, αφέθηκε –τουλάχιστον προς το παρόν- από τους οικείους της. Ευχή να επανέλθει.

Photo: Θ. Παπαγεωργίου 

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει