Αυτό που βλέπετε μοιάζει με ένα ταπεινό Golf. Όμως στα σωθικά του βρίσκεται ένα Porsche 928. Μάλλον να το λέμε Golf 928 λοιπόν. Για την ακρίβεια, Artz Golf 928
Οι παρατηρητικοί θα εντοπίσουν ότι αυτό το Golf είναι διαφορετικό απ΄τα άλλα πριν καν σηκώσουν το καπό. Ελαφρώς μεγαλύτερο σε διαστάσεις και εσωτερικό δανεισμένο απ΄το supercar της εποχής, την Porsche 928. ΟΚ, αλλά έχει και συνέχεια
O Günter Artz ήταν επικεφαλής ενός ντίλερ στο Ανόβερο. Παίδευε επίσης το μυαλό του με αξιοπερίεργες μετατροπές
Μία από αυτές ήταν η πρόθεσή του να φτιάξει ένα ιδιαίτερο VW Golf. Όχι όμως με την κλασική συνταγή της μεταμόσχευσης (swap) ενός μεγαλύτερου κινητήρα.
Στην περίπτωση του Golf 928 χρησιμοποιήθηκε ένα τρακαρισμένο Porsche 928 ως αυτοκίνητο-δότης. Στο σασί και τα μηχανικά μέρη του 928 τοποθετήθηκε το αμάξωμα του Golf.
H ιστορία πίσω από το μαύρο Golf Mk1
Το 1979 που το κατασκεύασε, o Artz είχε την πρόθεση να παράγει κάποια περιορισμένα αντίτυπα. Ωστόσο η δουλειά που απαιτήθηκε για τις επεμβάσεις θα άξιζε μόνο για μία τιμή πώλησης κοντά στα 150,000 μάρκα και μία τέτοια θα ήταν απαγορευτική
Το Artz Golf 928 είναι 21 εκατοστά φαρδύτερο και 30 μεγαλύτερο σε μήκος. Και όλο αυτό πριν καν τεθεί σε λειτουργία ο V8 κινητήρας του Porsche 928 που προδίδει ότι εδώ βρίσκεται κάτι διαφορετικό
To μοτέρ απ΄το Τσουφενχάουζεν αποδίδει 240 ίππους. Χρειάστηκε πολύς κόπος ώστε να «κουμπώσει» πάνω στο σασί του Porsche 928 το αμάξωμα του Golf
Έξι χρόνια αργότερα από αυτήν την ιδιότυπη μετατροπή, ο ιδιοκτήτης της Pannhorst Classics το αγόρασε. Το χρησιμοποιούσε ως καθημερινό αυτοκίνητο. Ο γιος του θυμάται σήμερα ότι πήγαιναν μάλιστα οικογενειακές διακοπές στην υπέροχη Λίμνη Γκάρντα, στην Ιταλία, περίπου 1,000 χιλιόμετρα μακριά. Βάλε κι άλλα 1,000 για την επιστροφή. Το Golf 928 δούλευε ρολόι
Αποκλείεται να συναντήσεις αυτό το ταμπελάκι σε ένα VW Golf Mk1
Στο εσωτερικό
Χρειάστηκαν επίσης πολλές επεμβάσεις ώστε στο εσωτερικό να τοποθετηθεί το ταμπλό και όλο το lay out της καμπίνας του αυτοκινήτου-δότη
Η 2+2 διάταξη των πίσω καθισμάτων του Porsche 928. Αυτή τη φορά σε hatchback αμάξωμα
Το εξώφυλλο του γερμανικού Auto Motor und Sport με το 8-κύλινδρο Golf και τη σχετική δοκιμή
Golf με αναβολικά. Δες τις διαφορές δίπλα-δίπλα με το «κανονικό»
Στο ενδιάμεσο του χρόνου, το Golf 928 άλλαξε χέρια. Το εντόπισε ξανά πολλά χρόνια αργότερα ο διάδοχος της Pannhorst Classics. O Dino Pannhorst το αγόρασε αμέσως. Πλέον, όπως λέει, το χρησιμοποιεί ελάχιστα, σεβόμενος τη σπανιότητά του
Σήμερα το αυτοκίνητο βρίσκεται στην έκθεση της εταιρείας δίπλα σε άλλα, «κανονικά» Porsche. Δείχνει παλιό, ο V8 του θέλει το σωστό μάστορα αλλά έχει μία τόσο ιδιαίτερη ιστορία να διηγηθεί
Photos: Rémi Dargegen / Classic Driver
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.