Φυγαδεύοντας τον Mussolini και την ερωμένη του με μια Alfa

Post date:

Author:

Category:

Ο Ρωμαίος ήταν ο δικτάτορας. Η Alfa το όχημα διαφυγής. Και στη μέση μια ερωμένη σε ρόλο Ιουλιέτας. Ιταλικό ρομάντσο χωρίς happy end.

Απρίλιος 1945, Ιταλία. Μία κόκκινη, δίπορτη Berlinetta 6C2500 Sport του 1939, διασχίζει τον αυτοκινητόδρομο με κατεύθυνση προς τα βόρεια, δοκιμάζοντας τον κινητήρα των 110 ίππων.

Δεν πρόκειται για μια διαδρομή ρουτίνας. Σκοπός της η φυγάδευση του δικτάτορα Mussolini, ο οποίος τελικά επιβιβάστηκε στα περίχωρα της λίμνης Κόμο. Προορισμός η ουδέτερη, από πάσης φύσεως, Ελβετία. Προσδοκία του δικτάτορα; Να αποφύγει τη σύλληψη από τους Ιταλούς παρτιζάνους.

Η πανέμορφη Alfa Romeo 6C2500 του ’39, δώρο στην ερωμένη του, Clara Petacci, ήταν το όχημα διαφυγής. Η Petacci είχε αναλάβει με τον αδελφό της, Μarcello, να τους καθοδηγήσει ως τη χώρα όπου εύκολα κανείς βρίσκει καταφύγιο.

Αν και καμουφλαρισμένη η Berlinetta, με διπλωματικές πινακίδες της Ισπανίας, ακολουθώντας ένα κονβόι στρατιωτικών οχημάτων της Βέρμαχτ που αποχωρούσαν από τα βόρεια της Ιταλίας, δεν κατάφερε να ξεγελάσει τους παρτιζάνους. Κι ο Mussolini προσπάθησε να καλυφθεί φορώντας γερμανική στολή μέσα σε ένα καμιόνι ανάμεσα στους στρατιώτες.

 Έως ότου μας χωρίσει ο θάνατος. Mussolini και Petacci ενώθηκαν με μια Alfa και χωρίστηκαν με δημόσιο κρέμασμα από τους Παρτιζάνους

‘Επειτα από διαπραγματεύσεις, οι παρτιζάνοι πήραν αυτό που ήθελαν και άφησαν τους Γερμανούς να συνεχίσουν την πορεία τους.

Τελικά, ο δικτάτορας και η ερωμένη του κρεμάστηκαν στο Μιλάνο στις 28 Απριλίου του 1945. Όσο για το κάποτε υπέροχο δώρο του, αυτό μεταφέρθηκε στις Η.Π.Α. από τον αξιωματικό της αμερικανικής αεροπορίας, Charles Pettit, όπου παρέμεινε στην κατοχή του σε μια αποθήκη απ’ όπου και αγοράστηκε για μόλις $300.

Έπειτα από προσωπική έρευνα, ο νέος του ιδιοκτήτης επιβεβαίωσε το ιστορικό της Alfa και αναπαλαιώθηκε το 1979 από συλλέκτη. Το 1999 μεταφέρθηκε στην Ιταλία, όπου υπό νέο, πλέον, ιδιοκτήτη προετοιμάστηκε για τη συμμετοχή στην κλασική διαδρομή του Mille Miglia Storica το 2001 και 2002.

Στη συνέχεια, ακολούθησε δεύτερη αναπαλαίωση κόστους €500.000 και παρουσιάστηκε σε σαλόνια κλασικού αυτοκινήτου το 2007 και 2011 αποκομίζοντας βραβεία για τη σχεδίαση και την ποιότητα της αναπαλαίωσής της.

Classic με ιστορία.  Δεξιά στο μέσον, η κατάσταση της Alfa όπως βρέθηκε στην Νέα Υόρκη. Η ανίχνευση του ”βιογραφικού” της διασταυρώθηκε με τον Franz Spogler, έναν πρώην ναζιστή που χρησιμοποιούσε ο Mussolini και η ερωμένη του για τις μετακινήσεις τους στα τελευταία χρόνια του πολέμου

Η Sport Berlinetta με αριθμό κινητήρα 923865, κατασκευασμένη εν μέρει από αλουμίνιο και πλήρως αναπαλαιωμένη στο εργαστήριο του Bonfanti (1999), δημοπρατήθηκε πριν μερικά χρόνια, στο Παρίσι, με τιμή εκκίνησης τα €1.900.000

Τα οχήματα ακολουθούν τις ανθρώπινες ιστορίες όσο κι αν αυτές φωτίζουν ή άλλοτε στιγματίζουν τη ζωή. Κατά πολύ εκεί βασίζεται και η αξία τους. Υπό αυτή την έννοια, η Alfa Romeo 6C2500 Sport Berlinetta, του ’39, αποτελεί ένα ιστορικό ντοκουμέντο.

Αλλά όχι μόνο. Πρόκειται για μια δημιουργία διαχρονικής ομορφιάς. Και αυτή την τέχνη οι Ιταλοί γνωρίζουν καλά να την υπηρετούν.

Photo: Classic Driver/ Google

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει