Oι 4 Τροχοί του Rallye. In memoriam

Post date:

Author:

Category:

Το μικρό 106 Rallye ήταν πανάλαφρο, «σχολείο οδήγησης», ικανό να σε κάνει καλύτερο οδηγό ή και να σε στείλει προς αγορά όμορου οικοπέδου, ευχάριστο, ζωντανό, αλλά και με τους πιο cool σιδερένιους μικρούς τροχούς της τελευταίας τριακονταετίας

Peugeot 106 Rallye

Μικρό και τιμημένο. Το Peugeot 106 Rallye αποτέλεσε μέρος της νεότερης οδηγοκεντρικής ιστορίας. Τελευταία, τα ελάχιστα «καθαρά» αυτοκίνητα που έχουν απομείνει διεκδικούν αυξημένες τιμές μεταπώλησης


Στο σημερινό κόσμο, όπου συναντάς τροχούς 19 ιντσών σε υπερμίνι και 22άρηδες σε χλιδάτα SUV, αυτοί οι λευκοί των μόλις 14 ιντσών δείχνουν παιδικοί. Κι όμως, δεν ήταν. Αποτελούσαν μέρος ενός αυτοκινήτου με το οποίο συνδέθηκε κόσμος και λαός σε σύσσωμη την ελληνική επικράτεια

Ανέκαθεν τα μικρά hot hatch ήταν το αγαπημένο πεδίο στην εγχώρια αγορά και με το Peugeot Rallye οι Γάλλοι είχαν χτυπήσει φλέβα χρυσού.

Με το 106 Rallye, είτε στην πρώτη γενιά με τον 1.3 είτε στη μεταγενέστερη με τον 1.6 κινητήρα, η Peugeot είχε προσφέρει ένα φθηνό, με εξαιρετικό στήσιμο, γρήγορο, πανάλαφρο αυτοκινητάκι, ικανό να σε εξελίξει ως οδηγό ή και να σε στείλει άψαλτο αν έκανες το λάθος να αφήσεις γκάζι πάνω στο apex, αν είχες μαζέψει χιλιόμετρα

Peugeot 106 Rallye

Ο αντίπαλος ερχόταν από Ιταλία μεριά

Το Punto GT ήταν σαφώς πιο γρήγορο, με τη ροπή να καθαρίζει εύκολα στις μεσαίες rpm και, αν θέλετε, πιο ολοκληρωμένο ως συμβίωση και παθητική ασφάλεια.

Με πιο προσεγμένο εσωτερικό, περισσότερες δυνατότητες στο tuning της εποχής και συνολικά πιο στιβαρό ως κατασκευή.

Fiat Punto GT / Photo: Fiat

Συγκριτικά, το 106 Rallye ήταν πιο αργό από το Punto GT. Εννοείται ότι δεν είχε τούρμπο και το εσωτερικό του ήταν πιο λιτό και από στρατιωτικό «ΚΨΜ». Διέθετε όμως αυτή την τόσο οδηγοκεντρική, ακαριαία, άμεση, σχεδόν τηλεπαθητική σύνδεση με το δρόμο. Αλλά και έναν πίσω άξονα εξαιρετικά ευαίσθητο στο lift off

Τις τελευταίες δεκαετίες έχουν γραφτεί αμέτρητες ιστορίες, άρθρα, οδηγικά, και έχουν σημειωθεί πάμπολλες διακρίσεις σε πίστες και ειδικές διαδρομές.

Επίσης, και άλλα που περιγράφουν πώς φτηνά τη γλίτωσαν.


MINI Works

Οσον αφορά το αισθητικό

Μαζεμένο, με ανύπαρκτους προβόλους και, ίσως, με τους πιο υπέροχα απλούς τροχούς των νεότερων χρόνων.

Δεν ήταν απλώς σιδερένιοι. Ηταν ελαφρείς σιδερένιοι. Κατασκευασμένοι από τη Michelin, χωρίς κάποια περίτεχνη σχεδίαση ή εντυπωσιακές ακτίνες. Ήταν απλοί και τελείως cult. Σε αυτό το λευκό, μια ιδέα κρεμώδες, λιτοί, με μαύρα πλαστικά καπάκια με ανάγλυφο, σε ασημί, το λογότυπο της Peugeot με τον λέοντα. Τίποτα περιττό, τίποτα για εφέ. Ασε που τους καθάριζες για πλάκα

Peugeot 106 Rallye Τροχοί

Η Peugeot είχε κάνει τον σωστό συνδυασμό

Σε ένα αυτοκίνητο-πούπουλο, μόλις 800 κιλών, και με έναν κινητήρα επίσης μόλις 105 ίππων και 8 βαλβίδων (στην πρώτη γενιά του 106), αυτοί οι λευκοί 14άρηδες ταίριαζαν άψογα στη φιλοσοφία του.

Peugeot 205 Rallye
Photo: Π. Μυτιληναίος / 4Drivers

Όπως επίσης και στον πρόγονο, το υπέροχο και δυσεύρετο 205 Rallye, που οι τιμές όλο και ανεβαίνουν στο ευρωπαϊκό χρηματιστήριο με αποκορύφωμα κάποια €32.240


Fiat Punto GT Κωνσταντόπουλος

Οι 4 Τροχοί του 106 Rallye

Aνθεκτικοί στην καταπόνηση, φθηνοί στην αντικατάστασή τους, και συμβατοί με το αισθητικό προφίλ ενός αυτοκινήτου που υπηρετούσε τον οδηγικό μινιμαλισμό.

Αργότερα, το πλάτος τους αυξήθηκε κατά μία ίντσα για να χωρέσουν κατά τι φαρδύτερα ελαστικά – άρα και περισσότερη μηχανική πρόσφυση από τον 16βάλβιδο κινητήρα. Κακίστως τοποθετήθηκαν από την Peugeot κάτι άσχετα τάσια που κάλυπταν τους μαύρους, πλέον, τροχούς

Σε κάθε περίπτωση, το Peugeot 106 Rallye υπενθύμιζε γιατί το μέγεθος δεν είναι και ό,τι καλύτερο όταν μιλάμε για τα τέσσερα άκρα του αμαξώματος.

Διότι όταν ακόμα και μια Ferrari F40 έβαζε την ωμή δύναμή της κάτω στον δρόμο με τροχούς 17 ιντσών, μπορείς να φανταστείς πόσο περιττές (ή και λάθος) είναι οι 19άρες σε υπερμίνι.

In memoriam.

Peugeot 106 Rallye

Στη φωτό το μπλε Rallye 16V που πέρασε από το γκαράζ. Το αγαπώ ακόμη

Photo: 4Drivers


Peugeot 106 Rallye

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει