Ένας αναγνώστης, Έλληνας και μόνιμος κάτοικος εξωτερικού, γράφει για τις BMW που τον είχαν γοητεύσει ένα χριστουγεννιάτικο πρωινό

Κλασικά αθλητικές BMW. Ομορφιά χωρίς ημερομηνία λήξης. Συνέβη στο Λονδίνο
Οι Γερμανοί κατασκευαστές δεν είναι οι αγαπημένοι μου. Όμως μπροστά σε αυτές τις πέντε καλλονές υποκλίθηκα
Βολτάροντας στο κεντρικό Λονδίνο πέρασα μπροστά από την έκθεση που τις φιλοξενεί. Την έκθεση την ήξερα, είναι χρόνια εκεί. Ποτέ όμως δεν είχε τύχει να δω τέτοια «κομμάτια» μέσα.
Αγνοώντας χρονολογική σειρά και ιστορική αξία, πήγα απευθείας στην 3.0 CSL. Ένα πανέμορφο homologation special που παρήχθη σε μόνο 1.265 αντίτυπα.


Μπροστά μου είχα ένα απ’ αυτά, σε άψογη κατάσταση παρά τον μισό αιώνα που κουβαλούσε στην πλάτη. Η «απλή» 2800 CS είναι ένα πολύ κομψό κουπέ. Στην κορυφαία της έκδοση με τα έντονα αεροδυναμικά βοηθήματα, ακόμα και σταματημένη φωνάζει «πίστα»
Πίσω της μια σταρ του σινεμά
Έχουν περάσει είκοσι πέντε ολόκληρα χρόνια από τότε που εμφανίστηκε η BMW Z8 στις σκοτεινές αίθουσες ως το αυτοκίνητο του 007, στην ταινία The World is Not Enough με τον Πιρς Μπρόσναν.
Μάλλον η Z8 ήταν το πιο ενδιαφέρον στοιχείο εκείνης της ταινίας. Θα πίστευες πως αυτή η σιλουέτα είναι κάποιου πρωτοτύπου που θα παρουσιαστεί μελλοντικά.

Ακόμα πιο πίσω το, κατά την ταπεινή μου γνώμη, το ομορφότερο μεγάλο κουπέ που φτιάχτηκε ποτέ.

Η «6άρα», η πρώτη, η ορίτζιναλ, αυτή με τον κωδικό ”Ε24”. Η διάδοχος της σειράς CS δεν ήταν παρά η κουπέ έκδοση της, τότε, «7άρας». Αυτοκίνητο που δύσκολα βλέπεις στους δρόμους και που πλέον έχει αποκτήσει συλλεκτική αξία με 5.855 αντίτυπα να έχουν κατασκευαστεί συνολικά

Όσο για τη γηραιότερη της παρέας;
Ήταν μία BMW Fraser Nash. Για την ιστορία, πήρε το όνομά της από τον επίσημο εισαγωγέα των Βαυαρών στη Μεγάλη Βρετανία μέχρι να ξεσπάσει ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος.
Μέχρι εκείνη τη στιγμή η συνεργασία των δυο πλευρών είχε προχωρήσει ως τη μερική μεταποίηση των μοντέλων που έφταναν στην Αγγλία και την πώλησή τους με το σύνθετο όνομα.

Δε θεωρώ εαυτόν παρελθοντολάγνο αλλά, καλώς ή κακώς, η πρόσφατη σχετικά BMW 1 M Coupe (2011) με άφησε σχεδόν αδιάφορο, παρά το επιθετικό προφίλ της.

Δυστυχώς το ευγενέστατο προσωπικό της έκθεσης είχε ελάχιστες πληροφορίες για τις πέντε καλλονές.
Είναι ιδιοκτησίας της επίσημης αντιπροσωπείας στην Αγγλία, δεν διατίθενται προς πώληση (φαντάζομαι πόσοι συλλέκτες λύσσαξαν βλέποντάς τες) και κανείς δεν γνώριζε για πόσο θα έμεναν σ’ αυτή την έκθεση ή πού θα μεταφερόντουσαν μετά. Δυστυχώς δεν μπόρεσαν ούτε να τις ανοίξουν ώστε να βγάλω μερικές ακόμη φωτογραφίες
Μακάρι ο χώρος να ήταν μεγαλύτερος καθώς υπάρχουν αρκετά «διαμάντια» που θα ταίριαζαν στη μικρή αυτή συλλογή.
Μί; BMW Μ5 πρώτης γενιάς; Μία 2002 ti; Ή μήπως εκείνο το supercar της BMW; η M1;
Ευτυχώς τα όνειρα είναι δωρεάν.
Photo: Νίκος Ε. / 4Drivers.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.