Πόσοι θυμούνται εκείνο το Lotus Omega που είχε μετατραπεί από φιλήσυχο σεντάν σε τετράθυρο τέρας; Τρελό sleeper στις αγγελίες
Διακριτικό απ΄έξω, ανήσυχο κάτω από το καπό. Το Lotus Omega (ή Lotus Carlton εντός Μ. Βρετανίας) είχε παντρέψει δύο κόσμους
Το μάλλον συμβατικό Opel Omega δύσκολα θα φανταζόταν στη φιλήσυχη ζωή του ότι μια μέρα θα γινόταν ένα επιθετικό Lotus Omega με τόσο μεγάλη ισχύ. Ήταν το 1990 όταν η Lotus ανέλαβε να μεταμορφώσει, για λογαριασμό της General Motors, το αθώο Omega σε ένα ταχύτατο «λύκο με ένδυμα προβάτου»
Στην πράξη ελάχιστοι εντόπιζαν τις διαφορές. Γνήσιο sleeper.
Kι αυτό γιατί εξωτερικά το Lotus Omega μπορεί να είχε τονισμένους θόλους ή την πίσω αεροτομή και τα σχετικά, ωστόσο αυτά μπορούσες να τα βάλεις και σε ένα ταπεινό Omega με after market εξαρτήματα – αναλόγως καλού ή κακού γούστου.
Η δουλειά είχε γίνει υπό την επιφάνεια
To Lotus Omega διέθετε το μεγάλο μοτέρ της GM για την περίπτωση.
Ήταν ένας εν σειρά εξακύλινδρος 3.6 λίτρων, στον οποίο προστέθηκαν δύο τουρμπίνες, ενισχυμένα σωθικά και, ως αποτέλεσμα οι επιδόσεις εκτοξεύτηκαν.
Συγκεκριμένα, το Lotus Omega απέδιδε περί τους 383 ίππους και 568 Nm ροπής. Το κλασικό 0-100 ερχόταν σε μόλις 5,1 δ/λ και η τελική άγγιζε τα 283 χλμ/ώ. Φαντάσου δηλαδή εκεί που πήγαινες εθνική να σε πέρναγε με σχεδόν 300 χλμ/ώ. ένα κατά τ’ άλλα συνηθισμένο Omega. Σοκ
Σύνδεση με Χέθελ, UK
Η Lotus, με διδακτορικό στο θέμα «οδική συμπεριφορά» ήξερε πως δεν αρκούσε ένα δυνατό μοτέρ και ένα 6άρι κιβώτιο.
Η Lotus ανέλαβε και το συνολικότερο στήσιμο του Lotus Omega, με ενισχυμένα αμορτισέρ, ελατήρια, παρεμβύσματα, μεγαλύτερα φρένα και ό,τι χρειαζόταν για να μην εκτεθεί το λογότυπό της σε ένα σεντάν που θα ήταν γρήγορο μεν «χάρος» δε
Όλα οι μονάδες που παρήχθησαν στα δύο χρόνια που ήταν εν ενεργεία το project, από το 1990 έως το 1992, συναρμολογήθηκαν στο χέρι, στα κεντρικά της Lotus, στο Χέθελ της Μ. Βρετανίας.
Κάποια 950 αντίτυπα βγήκαν από την πύλη του εργοστασίου της Lotus, είτε για την «εγχώρια» βρετανική αγορά είτε για άλλες ευρωπαϊκές.
Εκτιμάται πως 182 εξ αυτών βρίσκονται ακόμη στο «Νησί».
Το συγκεκριμένο
Καθώς ο αριθμός των Carlton / Lotus Omega δεν είναι μεγάλος, πλέον οι τιμές έχουν ανέβει αρκετά.
Επίσης θεωρείται cult περίπτωση καθώς συνδυάζει την πρακτικότητα ενός Omega με τις υπέρ-επιδόσεις.
Το συγκεκριμένο Carlton Omega είναι μοντέλο του 1991, σ’ αυτό το αρχοντικό Imperial Green, είχε μόλις δύο προηγούμενους ιδιοκτήτες και συνοδεύεται από το πιστοποιητικό Lotus Certificate που επιβεβαιώνει το ιστορικό του.
Εννοείται στο ταμπλό υπάρχει και το σχετικό «ταμπελάκι» γνησιότητας με τον αύξοντα αριθμό συλλεκτικότητας.
«Πατάει» σε 17άρες Ronal (σ.σ. τι μας θυμίζεις τώρα…), τα δέρματα της Conolly είναι εργοστασιακής τοποθέτησης από τη Lotus και σε άψογη κατάσταση και ο χιλιομετρητής «γράφει» μόλις 36.512 μίλια, ήτοι 58.420 χιλιόμετρα. Τιμούλα; Με €118.938 γίνεται δικό σας. Αν δεν δυσκολεύεστε με δεξιοτίμονο
Photo: sassoautomotive.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.