Δικαίως θα μπορούσε να χαρακτηριστεί το barnfind του αιώνα.
”L’ Oiseau Bleu”. Συγκρατείστε αυτό το όνομα. Όσο λιγότεροι το ξέρουν τόσο καλύτερα
Έχουν αναπαραχθεί πολλά κείμενα από την ώρα της ανακάλυψης της σπανιότατης συλλογής κλασσικών αριστουργημάτων στη Γαλλία από την Artcurial Motorcars. Μπορείτε να δείτε το video για να έχετε μια πρώτη γεύση.
Σήμερα, ωστόσο, προτίμησα να σας γράψω κάτι πιο original, σύμφωνα με τις δικές μου προτιμήσεις. Στο άκουσμα και μόνο του ονόματος του ”Roger Baillon” το ενδιαφέρον μου επικεντρώθηκε σε ένα και μόνο αυτοκίνητο.
Το πιο σπάνιο, το πιο ενδιαφέρον, ικανό να ικανοποιήσει τη διαστροφή μου για ”το μπλε αυτοκίνητο”.
Δείχνει επηρεασμένο σχεδιαστικά από τους μεγάλους μόδιστρους της εποχής του, όπως ο Saoutchik ή ακόμα και από τους Figoni & Falaschi, μ’ ένα δικό του όμως χαρακτήρα που έπρεπε να βγάλω στην επιφάνεια όλα μου τα αρχεία για να βρω περί τίνος πρόκειται.
Ο άνθρωπος, λοιπόν, πίσω απ’ αυτή την ιστορία ήταν ο Roger Baillon με καταγωγή από την επαρχία της Νιόρ, στην Κεντροδυτική Γαλλία.
Το 1944 ο Roger Baillon ξεκίνησε την εταιρεία μεταφορών του, με ένα όχημα που εξόπλισε με το σύστημα “Γκαζοζέν” το οποίο τοποθέτησε ο ίδιος. Το “Système Gazogène” ήταν η εναλλακτική λύση για καύσιμο στο “δελτίο” βενζίνης που είχε επιβληθεί στη Γαλλία της κατοχής.
Παράλληλα με τη δραστηριότητα των μεταφορών στη διάρκεια των πολυάριθμων ταξιδιών του στη Νορμανδία αγόραζε, επωφελούμενος όλων αυτών των μετακινήσεων, πολλά αυτοκίνητα που είχαν αξιοποιηθεί στη διάρκεια του πολέμου.
Σκοπός του ήταν να κρατήσει τα σασί τους και να κατασκευάσει καινούργια αμαξώματα (φορτηγά) που θα διέθετε προς ενοικίαση σε επιχειρήσεις της επαρχίας του που είχαν σαν αντικείμενο την αναδόμηση της Γαλλίας. Έτσι. δημιούργησε περιουσία από τη δραστηριότητα του αμαξοποιού.
Το L’ Oiseau Bleu στην κατάσταση που βρέθηκε και που χαρακτηρίστηκε ως μέρος της συλλογής ”barnfind of the century”.
Στις 23 Οκτωβρίου του 1947 o Baillon εμφάνισε το εξωτικό “L’Oiseau Bleu” (”μπλε πουλί”), το πρώτο του αυτοκίνητο που δυστυχώς δεν κατάφερε να ξεπεράσει το στάδιο του πρωτότυπου
Τα μηχανικά μέρη που χρησιμοποιήθηκαν για τη δημιουργία του “L’Oiseau Bleu” ήταν από Simca 8. Στοιχεία του αυτοκινήτου όπως τo σασί, o κινητήρας, το σύστημα μετάδοσης, το κιβώτιο ταχυτήτων και μερικά από τα υλικά του εσωτερικού αλλά και ορισμένα από τα όργανα στο ταμπλό ήταν δανεισμένα επίσης από το προαναφερόμενο
Το αμάξωμα από ατσάλι, σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από τον ίδιο τον R. Baillon πάνω σε ξύλινο σκελετό εξαιρετικής κατασκευαστικής ποιότητας που αναδεικνύει την επαγγελματική ζύμωσή του επί του αντικειμένου.
Το μοναδικό αυτό αυτοκίνητο δεν συμπεριελήφθη στη λίστα των αυτοκινήτων της συλλογής Baillon που είχε βγει σε πλειστηριασμό από την Artcurial στις 6 Φεβρουαρίου στο Παρίσι, πριν δυο χρόνια, στα πλαίσια της Retromobile 2015.
Κυρίως γιατί δεν το γνωρίζει κανείς. Ή, μάλλον, σχεδόν κανείς…
ΥΓ Θέλω να ευχαριστήσω τον φωτογράφο Rémi Dargegen για το φωτογραφικό του υλικό που μου χάρισε καθώς και για τη γενικότερη συμβολή του σε μια παγκόσμια αποκλειστικότητα. Μας συνδέει το ίδιο πάθος. Την υπέροχη δουλειά του Rémi Dargegen μπορείτε να απολαύσετε στην ιστοσελίδα του, www.remidargegen.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.