Αυτό το Citroën SM μόνο αχνά θυμίζει τις παλιές του δόξες. Μήπως κάποιος μερακλής και αριστοκράτης να αναλάβει την αποκατάστασή του; Έχει πολλή δουλειά μπροστά του αλλά η τιμή ακούγεται ενθαρρυντική
Το Citroën SM που βλέπετε βρίσκεται στην Ολλανδία, σε έμπορο αυτοκινήτων. Μοντέλο του ’73, εισαγωγή στην Ευρώπη και, σύμφωνα με τον πωλητή, όλες τις τελωνειακές επιβαρύνσεις ήδη τακτοποιημένες
Για μόλις πέντε χρόνια η πρωτοπόρα γαλλική εταιρεία παρήγαγε το Citroën SM – από το 1970 έως το 1975. Παρόλα αυτά πρόλαβε να «γράψει» τη δική του ιστορία στο μεγάλο βιβλίο των αριστοκρατικών και γεμάτων τεχνολογίες gran turismo της δεκαετίας
Εμβληματικό, καινοτόμο, συνδύαζε τη γαλλική κομψότητα με την ιταλική δύναμη και τις επιδόσεις των κινητήρων της Maserati που εκείνη την περίοδο ανήκε στη γαλλική εταιρεία.
Λίγα χρόνια πριν η Citroën είχε αναδιοργανώσει τις διεθνείς δραστηριότητές της. Ταυτόχρονα ο επί αρκετά χρόνια μεγαλομέτοχός της, η Michelin, πούλησε το 49% των μετοχών της Citroën στη FIAT, σε μια συμφωνία που έγινε γνωστή ως ”ParDevI” (Participation et Développement Industriels). Στα πλαίσια της συμφωνίας αυτής, η Citroën εξαγόρασε τη Maserati στις 25 Οκτωβρίου 1968
To Citroën SM, αυτό που συνηθίζαμε να λέμε ως ”Citroën Maserati”, στη λαμπερή του, σχεδόν διαστημική του μορφή. Αυτοκίνητο-ορόσημο της δεκαετίας του ’70
Διηπειρωτικό Μεγάλου Τουρισμού
Το SM διακρινόταν για τον εντυπωσιακό σχεδιασμό του, με αεροδυναμικές γραμμές που ήταν «μπροστά» από την εποχή του.
Το χαμηλό προφίλ, τα μεγάλα, κεκλιμένα παρμπρίζ και οι χαρακτηριστικές γωνίες του αμαξώματος το έκαναν να ξεχωρίζει από κάθε άλλο αυτοκίνητο στους δρόμους της εποχής.
Εξοπλίστηκε με το υδροπνευματικό σύστημα ανάρτησης της Citroën το οποίο προσέφερε εξαιρετική άνεση οδήγηση, ανεξαρτήτως του οδοστρώματος. Επίσης, είχε τη δυνατότητα να ρυθμίζει το ύψος του αμαξώματος ανάλογα με την ταχύτητα και τις συνθήκες του δρόμου. Η δε πρωτοποριακή υδροϋδραυλική υποβοήθηση έκανε την οδήγηση ιδιαίτερα ευχάριστη
Κάτω από το μεγάλο καπό του Citroën SM βρισκόταν ένας κινητήρας Maserati.
Συγκεκριμένα, το αυτοκίνητο εξοπλιζόταν με ένα V6 κινητήρα 2.7 λίτρων, ο οποίος εξελίχθηκε από τη Maserati, προσφέροντας δύναμη και επιδόσεις που ανταποκρίνονταν στις απαιτήσεις.
Το συγκεκριμένο Citroën SM
Αργότερα υπήρξε και έκδοση με κινητήρα 3,0 λίτρων, για ακόμα περισσότερη ισχύ.
Είναι αυτή του συγκεκριμένου Citroën SM που βλέπετε.
To αυτοκίνητο είναι, σύμφωνα με τον πωλητή, ολοκληρωμένο, με όλα τα έγγραφα και δεν του λείπει κάποιο σημαντικό στοιχείο του.
Σαφώς θέλει δουλειά ενώ η τιμή δείχνει αρκετά ελκυστική για όποιον έχει τη διάθεση να ασχοληθεί. Συγκεκριμένα, η τιμή πώλησης που αναγράφεται είναι €9.950
Το τέλος του Citroën SM
Αν και το Citroën SM ήταν ένα τεχνολογικό αριστούργημα, η περίοδος ήταν δύσκολη.
Η πετρελαϊκή κρίση του 1973 επηρέασε την αγορά των σπορ και πολυτελών αυτοκινήτων, ενώ η οικονομική κατάσταση της Citroën επιδεινώθηκε με αποτέλεσμα η παραγωγή του Citroën SM να σταματήσει το 1975.
Σήμερα το Citroën SM παραμένει ένα συλλεκτικό κομμάτι, εξόχως σεβαστό από λάτρεις των ιδιαίτερων αυτοκινήτων για την καινοτομία του και την τολμηρή του σχεδίαση. Κλασικό αντιπροσωπευτικό δείγμα μιας εποχής που η αυτοκινητοβιομηχανία πειραματιζόταν και προχωρούσε σε νέους «δρόμους»
Photo: stolzeclassiccars.nl
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.