Το 1992 υπήρχαν ελάχιστα μικρά αυτοκίνητα που μπορούσαν να διεκδικήσουν επάξια τον τίτλο του ”hot hatch”. Το Turbo 5 GT ήταν ένα από αυτά. Και για πολλούς, το καλύτερο. Το συγκεκριμένο, πάντως, μόλις βγήκε στις αγγελίες, είναι δεξιοτίμονο και κάποιος σχολαστικός ιδιοκτήτης το κράτησε σε κατάσταση καινούργιου επί σχεδόν τρεις δεκαετίες. Aπό τότε, το ’92
Τo Turbo 5 GT, σε χρώμα Pearl White, με όλο το ιστορικό των ΜΟΤ (το αντίστοιχο βρετανικό ΚΤΕΟ) και το αποδεικτικό από ένα πέρασμα στο γνωστό βελτιωτικό οίκο BBR για μια αναβάθμιση κινητήρα Phase 1 και ανάρτηση
Κατά τα άλλα τελείως «μαμά». Όπως πρέπει, δηλαδή
Με τα γκρίζα μπάκετ και τα έντονα «μάγουλα», το χαρακτηριστικό τριάκτινο τιμόνι με τις βολικές λαβές, τον πίνακα οργάνων με το γνωστό γείσο, τις πορτοκαλί ενδείξεις και όλη τη σημειολογία ενός αυτοκινήτου που έκλεψε καρδιές
Τα μόλις 26.800 μίλια είναι ένα άθλος υπομονής και αυτοσυγκράτησης για το συγκεκριμένο Turbo 5 GT.
Μαζεμένες διαστάσεις, ωραίο styling διά χειρός του μεγάλου μάγου Marcello Gandini, ναι, του ανθρώπου που έχει στο βιογραφικό του τη Lamborghnini Miura, η παράδοση των Γάλλων στο τούρμπο (με την ευγενική χορηγία της Garett) και καταπληκτικό στήσιμο που το οδηγούσες σα σε ράγες τρένου.
To Turbo 5 GT είχε όλα τα σωστά συστατικά
Πολύ γρήγορο (0-100 km/h se 8,6”), λίγα κυβικά (μόλις 1,4 lt), απίστευτη αποτελεσματικότητα ακόμα και σε αγωνιστικό περιβάλλον, δυνατά φρένα (δίσκοι παντού με τους μπροστά αεριζόμενους) και ένα εσωτερικό με οδηγοκεντρικό χαρακτήρα.
Την εποχή εκείνη, μιλάμε για τη δεκαετία του ‘80, δεν υπήρχαν πολλά τέτοια αυτοκίνητα.
Το έγρραφο της αρχικής παράδοσης του αυτοκινήτου, η αναβάθμιση της BBR, οι λεπτομέρειες που αγαπήσαμε
Το 5άρι ήταν ευέλικτο και κουβαλούσε μόνο 853 kg. Ήταν όσα χρειάζονταν οι 120 ίπποι για να πηγαίνει «σφαίρα». Ντρόπιαζες για πλάκα οδηγούς γερμανικών και ιταλικών σεντάν – εννοείται μακράν δυνατότερων
O «γάλλος» είχε αυτή την αύρα του επιθετικού, το σπρώξιμο της τουρμπίνας και την τρομερή αμεσότητα. Πιο μικρό κι απ´το σημερινό Twingo.
Μια σταλιά πύραυλος. Και πωλείται τώρα.
Photo: pistonheads.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.