Αυτό είναι το προσωπικό τετρακίνητο Panda του πατριάρχη της ιταλικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Και μόλις βγαίνει σε δημοπρασία

Λέγεται πως αυτό εδώ είναι το καλύτερο FIAT Panda 4×4 που κυκλοφορεί στον πλανήτη. Και με ποιον πρώην ιδιοκτήτη, ε;
Επιχειρηματίες, CEO και ιδιοκτήτες αυτοκινητοβιομηχανιών πέρασαν πολλοί. Κανείς όμως από δαύτους δεν συμπύκνωνε στο ρόλο του βιομηχανικού ηγέτη μιας ολόκληρης χώρας τόσο στυλ, επιρροή και class quality
Ο Ανιέλι ήταν επί δεκαετίες το αρρενωπό αρχέτυπο, ο αιώνιος πλέιμποι, ο ενθουσιώδης βενζινοαίματος και, ταυτόχρονα, ο επικεφαλής μιας αυτοκινητοβιομηχανίας, της Fabbrica Italiana Automobili di Torino, που είχε τόσο ρυθμιστική θέση στα ιταλικά πράγματα όσο ο Πάπας στο Βατικανό.
Όταν είσαι λοιπόν ο Τζιοβάνι «Τζιάνι» Ανιέλι, μπορείς να έχεις ό,τι θελήσεις. Για παράδειγμα, μπορείς να παραγγέλνεις στους μηχανικούς και σχεδιαστές σου να σου φτιάχνουν ένα και μόνο «κομμάτι», όπως ακριβώς το γουστάρεις.
Έτσι ο Ανιέλι παρήγγειλε κάποτε μία «ανοιχτή» Lancia Delta Integrale ή την τριθέσια Ferrari 365 P Berlinetta Speciale.
Παράλληλα με τέτοιες μοναδικές κατασκευές, ο Ανιέλι ασχολήθηκε επίσης με τα σεμνά και ταπεινά του γκρούπο.
Ήταν εκείνος ο ανθρωπότυπος που από την έδρα της FIAT, το Τορίνο, απογείωνε το ελικόπτερό του και πεταγόταν μέχρι τις ελβετικές Άλπεις για να βρει την παρέα του τζετ-σετ. Μη φανταστείτε ότι τον περίμενε καμιά ιταλική λιμουζίνα της εποχής ή καμιά Ferrari. Ήταν το ασημί Panda που βλέπετε. Το τετρακίνητο, το πιο cult μικρό 4×4 της εποχής, αυτό με το οποίο γυρνοβολούσε από το αεροδρόμιο Σαμεντάν, πέντε χιλιόμετρα από το Σεν Μόριτς, μέχρι το σαλέ του

Ελαφρύ, αδάμαστο, τετρακίνηση από την αυστριακή Steyr και έτοιμο για περιπέτειες ή συλλεκτικό γκαράζ. Η FIAT, κάποτε, στα καλύτερά της
Το FIAT Panda, λιλιπούτειο, ελαφρύ, ικανό και ειδικά ως τετρακίνητο ήταν ένα αδάμαστο «αγριοκάτσικο», χάρη στη συνεργασία που είχαν κάνει τότε οι ιταλιάνοι με τους αυστριακούς της Steyr. Ίσως τη θυμάστε απ΄τα ομώνυμα φορτηγά. Ό,τι πρέπει για ανήσυχους τύπους που δεν πολυνοιάζονται για χλίδες και ανέσεις. Και ο Ανιέλι, εξαιρετικά χορτάτος από όλα τα εφήμερα της γης, δεν είχε πρόβλημα και με ένα τέτοιο
Το συγκεκριμένο
Το Panda που βλέπετε (με αριθμό σασί ZFA141A0005751638) διατηρήθηκε στη συλλογή του Ανιέλι για δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια, από το 1986 μέχρι το 2001, δηλαδή δύο μόλις χρόνια πριν αποχωρήσει από τον μάταιο τούτο κόσμο.


Πρόσφατα ολοκληρώθηκε μία ολική αποκατάσταση του αυτοκινήτου βάσει των αρχικών προδιαγραφών, έχει διανύσει 119.768 χιλιόμετρα και κάτω από το καπό βρίσκεται ο μεγαλύτερης χωρητικότητας κινητήρας που εξόπλιζε την πρώτη γενιά του μοντέλου, αυτός των 1.108 κ.εκ.

Ταυτόχρονα με το FIAT Panda 4×4, βγαίνουν σε δημοπρασία ακόμα δύο ξεχωριστά αυτοκίνητα από την προσωπική συλλογή του Ανιέλι. Ένα FIAT 130 Familiare (επάνω φωτό) και μία Lancia Thema Familiare (κάτω φωτό), κατασκευασμένη από τον οίκο Zagato, με εκτιμώμενη τιμή από €80.000 έως €160.000

Σίγουρα πάντως, όπως υποστηρίζει Ο οίκος που δημοπρατεί το Panda του Ανιέλι, πρόκειται για το καλύτερο δείγμα που κυκλοφορεί προς πώληση.
Η εκτιμώμενη τιμή εκτιμάται πως θα κινηθεί μεταξύ των €20.000 και €40.000.


Photo: RM Sotheby’s
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.