Αυτό ήταν το αυτοκίνητο με το οποίο έγινε η επιστροφή στους αγώνες αντοχής για τους tifosi. Η Lancia Beta Montecarlo των 500 ίππων και λιγότερων από 800 κιλών, ψάχνει εύπορο ιδιοκτήτη που εκτιμά τις περγαμηνές της. Πληροφορίες εντός
Επιβλητικά επιθετική απ’ όποια γωνιά κι αν την κοιτάξεις, η Lancia Beta Montecarlo του Group V ήταν το αυτοκίνητο που έπεισε την εταιρεία να συνεχίσει να επενδύσει στους αγώνες αντοχής
Η κεντρομήχανη Montecarlo σ΄ όλη της τη δόξα. Πανίσχυρη, με απόδοση σχεδόν 500 ίππων στα 780 κιλά από έναν κινητήρα μόλις 1,4 λίτρων, κατάφερε να στεφθεί νικήτρια νικήτρια στο απαιτητικό χωνευτήρι των αγώνων αντοχής
Ιταλίδα θεά
Μετά από οκτώ χρόνια απουσίας, η Lancia είχε επιστρέψει με τη Montecarlo, με στόχο να διεκδικήσει τον τίτλο απ΄το 1979 έως το 1981.
Και μπορεί στυλιστικά να παρέπεμπε στη Monrtecarlo παραγωγής, όμως μοιραζόταν μαζί της μόνο το κεντρικό τμήμα του σασί και το μπλοκ του κινητήρα. Μέχρι εκεί.
Στο λιτά πανέμορφο αμάξωμα της Lancia Beta Montecarlo δούλεψαν τα καλύτερα ονόματα
Οι τιμημένες «υπογραφές»
Η Abarth ανέλαβε τα μηχανικά μέρη και έδωσε τα φώτα της στο πώς εφαρμόζεις σ’ έναν 16βάλβιδο, 4κύλινδρο κινητήρα 1,425cc μία τεράστια τουρμπίνα της ΚΚΚ.
Ο Pininfarina συμφώνησε να δουλέψει την αεροδυναμική. Και ο γκουρού Gian Paolo Dallara ανέλαβε τις αναρτήσεις και το συνολικό στήσιμο.
Η πιο εντυπωσιακή χρονιά της Lancia Beta Montecarlo ήταν το 1980 όταν κέρδισε τους 10 από τους 11 γύρους του Πρωταθλήματος. Ενώ, το ίδιο έτος, κατέκτησε τη νίκη στην κλάση των αυτοκινήτων μέχρι 2 λίτρα στις 24 Ώρες του Le Mans.
Η Montecarlo Group V ήταν όχι μόνο εξαιρετικά γρήγορη αλλά και αξιόπιστη. Ο σωστός συνδυασμός αν θες να προκόψεις στο εξοντωτικό Πρωτάθλημα Αντοχής
Το 1981, η Beta Montecarlo συνέχισε να κυριαρχεί, με τη Lancia να διεκδικεί τη νίκη και στους 6 γύρους του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος.
Ήταν μια επίδειξη απόλυτης κυριαρχίας, 100% νικηφόρα αποτελέσματα στην κατηγορία της και στους 6 αγώνες που μετρούσαν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Δεν είναι υπερβολή να γραφτεί πως σηματοδότησε την επιστροφή της Lancia στους αγώνες αντοχής.
Αυτό ήταν το αυτοκίνητο που έπεισε τους Ιταλούς να συνεχίσουν τους αγώνες, «οδηγώντας» τις εξελίξεις στην LC1 και, αργότερα, στην LC2 Group C.
Είναι η «αγγελία» που χαζεύουμε μανιωδώς. ΟΚ, σε μια άλλη ζωή.
Με την ευκαιρία, απολαύστε την σε έναν αγώνα ιστορικών με φουλ ήχο.
Photo: girardo.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.