Ένα από τα μόλις πέντε Audi Sport quattro που είχαν χρησιμοποιηθεί ως στοκ ανταλλακτικών, επανήλθε σ΄όλη του τη δόξα. Και τώρα βγαίνει προς πώληση
Αυτό που βλέπετε είναι το Audi Sport Quattro με αριθμό 030. Σύμφωνα με τον πωλητή του, το φθινόπωρο του ’88 υπήρξαν άλλα τέσσερα «κομμάτια» που χρησίμευσαν ως «δεξαμενή» ανταλλακτικών στις αποθήκες της Audi
Συγκεκριμένα, ήταν τα υπ’ αριθμόν 060, 080, 171 και 175 – χωρίς περαιτέρω διευκρινίσεις όσον αφορά αριθμούς πλαισίων
Ο Ολλανδός ντίλερ, ο οποίος εμπορεύεται συχνά Audi Sport quattro, υποστηρίζει πως δεν κατέληξαν όλα τα αυτοκίνητα που παρήχθησαν σε χέρια ιδιωτών.
Κάποια απ’ αυτά, όπως τα quattro με αριθμό 006 -024, δεν βγήκαν ποτέ από το εργοστάσιο και παρέμειναν μόνο ως πειραματόζωα. Τα περισσότερα απ΄αυτά καταστράφηκαν.
Στη συνέχεια, τα αυτοκίνητα με αριθμό σασί 101 -120 απορροφήθηκαν από το αγωνιστικό τμήμα της Audi. Και πέραν όσων πουλήθηκαν, υπήρξαν και τα πέντε Sport quattro που έμειναν στις αποθήκες
Κάποια στιγμή, ωστόσο, αυτά τα «κομμάτια» επανασυναρμολογήθηκαν και κατέληξαν επίσης να πουληθούν.
Το εικονιζόμενο ήταν σε ένα από τα πιο χαρακτηριστικά χρώματα με το οποίο σχεδόν ταυτίστηκε το Audi Sport quattro, στο Tornado Red. Σύμφωνα με άλλη πηγή, κατασκευάστηκαν συνολικά 128 τέτοια.
Το «κοντό», το καλό
Γενικά μιλώντας, το quattro το καλό ήταν το, κοινώς λεγόμενο, «κοντό». Το αυτοκίνητο ήταν κορυφή. Οδοστρωτήρας με πινακίδες κυκλοφορίας. Με ορισμένα μέρη του αμαξώματος, όπως το καπό, τα φτερά και η οροφή, κατασκευασμένα από κέβλαρ.
Ο κινητήρας ήταν 5κύλινδρος με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο, μπλοκ αλουμινίου και έναν τεράστιο υπερσυμπιεστή της KKK. Σε έκδοση δρόμου, απέδιδε κάτι παραπάνω από 300 ίππους. Το συγκεκριμένο Tornado Red έχει δεχθεί τις περιποιήσεις του οίκου βελτιώσεων ABT και αποδίδει κάποιους 400 ίππους
Από τα περίπου 130-160 Sport quattro που πωλήθηκαν στο κοινό, πολλά χρησιμοποιήθηκαν από ανεξάρτητες ομάδες αγώνων. Άλλα κατέληξαν στα γκαράζ πλούσιων enthusiasts.
Αν ήθελε κάποιος να αισθάνεται σαν τον Walter Röhrl όταν αυτός έδινε ρεσιτάλ στις ειδικές διαδρομές, θα του ερχόταν κάπως ακριβά. Τότε, με τιμή 203.500 γερμανικά μάρκα, θα μπορούσε να αγοράσει δύο Porsche 911 Turbo.
Πάντως και αυτό που βλέπετε, εξακολουθεί να κρατά ψηλά το αντίτιμο στο σχετικό χρηματιστήριο. Η τιμή πώλησής του ανέρχεται στα €499,000. Αυτές είναι μερικές ακόμα εικόνες για το απαραίτητο οφθαλμόλουτρο
- Διάβασέ το: 40 χρόνια όργωμα. Το Audi quattro που αγαπήσαμε
Info/Photo: bourguignon.nl
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.