Πιο λιτό, πιο cult, πιο αγνό, πιο ξεκάθαρο μικρό με χαρακτήρα, δύσκολα βρίσκεται. Τώρα που η αυτοκίνηση γέμισε οθόνες, μασάζ για οπίσθια και κόκπιτ πιο κομπλικέ και από Boeing 747, το Peugeot 205 Rallye, ο «ράλλος» ο αρχετυπικός, σε επιστρέφει στα βασικά. Αυτά που θα παραμείνουν διαχρονικά ό,τι, μα ό,τι και να γίνει
Το εικονιζόμενο 205 Rallye είναι μοντέλο του ’88, με 158.000 χιλιόμετρα στο οδόμετρο, βρίσκεται στην Πορτογαλία και περιμένει τον άνθρωπο το σωστό. Τιμούλα στο τέλος του άρθρου μετά το μικρό στόρι με το οποίο αρχικά θα σας κουράσω
Είμαι στη Ν. Σμύρνη, κάτω από το γήπεδο του Πανιωνίου. Βλέπω αριστερά, στην οδό Θ. Σοφούλη, παρκαρισμένο ένα 205 Rallye. Σταματάω, παρκάρω και ξεκινά το χάζεμα. Δεν ήταν σε τέλεια κατάσταση, αλλά ήταν βατή
Φαινόταν ορίτζιναλ.
Η κόκκινη μοκέτα, τα ψιλοφθαρμένα λογότυπα στα υφασμάτινα καθίσματα, αυτός ο χαλαρός (μάλλον) επιλογέας, η λευκή σιδερένια ζάντα.
Ξαναμπαίνω στο αμάξι, ψάχνω για χαρτί και στιλό. Κάτι βρίσκω, γράφω το κινητό μου και από κάτω «το πουλάτε;». Επακολουθεί σφήνωμα στον υαλοκαθαριστήρα του.
Περιμένω κάνα δυο μέρες, χαμπάρι. Τίποτα.
Μια και δυο, άντε ξανά-μανά στη Ν. Σμύρνη αλλά δεν το βλέπω στο ίδιο περίπου σημείο. Κάνω μερικές γύρες τα τετράγωνα αλλά τίποτα. Ξαναφεύγω
Πώς τα ‘φερε το καρμικό και μετά από μερικές εβδομάδες, κάπου στο Π. Φάληρο, βλέπω στο βάθος κάτι που του μοιάζει.
Πήγαινε σβέλτα παρά την κίνηση.
«Κατεβάζω» ταχύτητα. Προσπαθώ να τον πλησιάσω. Κανένα φανάρι δεν κοκκινίζει για να τον κόψει και η ροή με κάποια κενά της τον ευνοεί.
«Σιγά μη σ΄αφήσω, μωρό μου», μονολόγησα και πάμε πάλι. Φαινόταν πλέον κοντά. Μπορούσα πλέον να τον διακρίνω. Ήταν νεαρός, ίσως κάτω από τριάντα. Τον πλησιάζω στο ύψος του πρώην αεροδρομίου του Ελληνικού. Μπορούσα να ακούσω τον 1300άρη TU24. Ίσως με περισσότερα ντεσιμπέλ. Φαινόταν και από την aftermarket εξάτμιση που εξείχε πίσω. Εντάξει, δε θα τα χαλάσουμε εκεί
Βγάζει φλας και κόβει δεξιά για την είσοδο του Αθλητικού Κέντρου στον Άγ. Κοσμά. Βγάζω, επίσης. Πηγαίνω δίπλα του, κατεβάζω παράθυρο. «Ξέρεις πόση ώρα σε κυνηγάω;», του λέω. Χαμογελά
«Σου ΄χα αφήσει και ένα σημείωμα στο παρμπρίζ μερικές μέρες πριν», συνεχίζω.
«Α, ναι. Θυμάμαι», απαντά.
Επιχειρώ το τελικό χτύπημα σα φουνταριστός του πόλο: «Λοιπόν; Το πουλάς;». Το αρνητικό του νεύμα και ένα «με τίποτα» ήρθε να κατεβάσει τη φόρα του φουνταριστού σε ξενέρωτα, απάνεμα νερά. «Να το χαίρεσαι, είναι cult!», ανταπαντώ και φεύγω. Κάλμαρα την απογοήτευσή μου με ένα πιτόγυρο στη Γλυφάδα
Ναι, το 205 Rallye είναι cult. Παρότι…
To Peugeot 205 1.3 Rallye δεν έχει ηλεκτρικά παράθυρα; Και;
Βγάζει μόλις 103 PS. Και;
Δεν έχει ίχνος ηλεκτρονικής υποβοήθησης και δεν ξέρει καν τα αρκτικόλεξα από τη σουίτα με τα άπειρα τέτοια που πάνε πακέτο με όποιο καινούργιο αυτοκίνητο αγοράζεις σήμερα. Και;
Δεν έχει ροπή χαμηλά, σε περνούν για πλάκα τα τουρμπάτα υπερμίνι. Τα δε ηλεκτρικά σε εξαφανίζουν από τους καθρέπτες τους. Θα συνεχίσω: Και; Ο «ράλλος» ο αρχετυπικός δεν έχει ανάγκη από τα παραπάνω
Γιατί;
Διότι ήταν η πειστική, αγνή δήλωση της Peugeot ότι ήξερε να φτιάχνει Αυτοκίνητα – σκόπιμα με κεφαλαίο «άλφα».
Μικρό, λιτό σα Λάκωνας, ελαφρύ, νευρώδες, συνδεδεμένο με τις απολήξεις σου, μέτριο ποιοτικά, «ακούγεται» στις λακούβες, ζωντανό, εν δυνάμει δύσκολο, με «γρέζι», φτιαγμένο για την ομολογκασιόν της FIA για τα Gr.N 1.300cc.
Αρκετά γρήγορο, αιχμηρό και τόσο «ντιρέκτ»: Ό,τι κάνεις με τα απλά του χειριστήρια, το εισπράττεις ένα προς ένα. Χωρίς «διαμεσολαβητές», ένα σκασμό υποβοηθήσεις και φιλτραρίσματα του NVH.
Όλη η κληρονομιά των Peugeot Talbot Sport σε ένα μικρό, υπέροχο, οδηγοκεντρικό, άψογα σχεδιασμένο της Μεγάλης Προσθιοκίνητης Σχολής. Την ήξεραν καλά τη συνταγή οι Γαλάτες
Σωστό κάθισμα, ωραία πλαϊνά, αυτοκόλλητα στα γνωστά χρώματα, μεστό μπροστινό, ανάλαφρο «πίσω», κότσια και φόρα. Ξεκάθαρα ”momentum car”. Μία διαχρονική υπενθύμιση κόντρα στη βουτυροποίηση της κοινωνίας. Να, τώρα, που «εκπαιδεύεται» ο κόσμος να τρέμει και το φτέρνισμα (ή μήπως «φτάρνισμα»;)
Υπερβολές;
Ίσως οι νεότεροι αναγνώστες θεωρήσουν ότι το κατεβατό που διαβάσατε είναι περιττή ελεγεία.
Όμως δεν μπορούν να επιστρατευτούν περισσότερα επιχειρήματα για ένα κείμενο στα πεταχτά με αφορμή μια αγγελία.
Πιθανόν εκείνο το ωραίο βίντεο του Κρις Χάρις όταν οδήγησε το Peugeot 205 Rallye να τους μεταφέρει πιο ανάγλυφα την εικόνα του.
Και τι, ε; Να βάλεις αυτό το λακωνικό και «παλιό αυτοκινητάκι» (όπως ίσως θα έλεγαν κάποια αμούστακα «γατάκια») απέναντι σε ένα Porsche 911 GT3; Ε, ναι. Και ξέρεις, ε; Σε κάποια συγκεκριμένα σημεία ανάδρασης με τον οδηγό του, ένα 205 Rallye ήταν καλύτερο από GT3. Watch this, άπιστε
Το συγκεκριμένο
Όπως προαναφέρθηκε, το 205 Rallye που βλέπετε βρίσκεται Πορτογαλία.
Έχει πρώτη άδεια Ιούλιο του 1988, αριθμό πλαισίου VF320CM2201404946, όλα τα σχετικά έγγραφα γνησιότητας και έχει περάσει όλη τη διαδικασία της αποκατάστασης ώστε να είναι, όπως τουλάχιστον ο πωλητής, «σε άψογη κατάσταση».
Αφού με αντέξατε μέχρι εδώ, η τιμή του είναι €29.000.
Ίσα που ‘μαι έτοιμος να ξαναπάω από τη Θ. Σοφούλη, πίσω από τον Πανιώνιο.
Photo: garagisti.pt
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.