Τα πιο σπάνια αυτοκίνητα στον κόσμο

Post date:

Author:

Category:

Tο Concours of Elegance 2021, που ανοίγει τις πόρτες του στη Μ. Βρετανία, συγκεντρώνει ό,τι πιο δυσεύρετο και ακριβό κυκλοφορεί. Ή μάλλον, κυκλοφορούσε

Lancia 037

Η Lancia 037 Rally είναι ένα μόνο από τα πολλά σπάνια αυτοκίνητα που θα παρελάσουν στο Concours


Ο παρελθοντικός χρόνος στον πρόλογο του άρθρου έχει το λόγο του

Το νεότερο αυτοκίνητο που θα επιδειχθεί σε λίγες ημέρες στο Concours of Elegance, ένα από τα τρία κορυφαία αντίστοιχα ανάλογα events που γίνονται στον πλανήτη, είναι μία Ferrari Enzo του 2005.

- Διαφήμιση-

Ήδη, δηλαδή, δεκαέξι ετών.

Τα υπόλοιπα, επίσης σπάνια, ανατρέχουν πιο πίσω στο χρόνο, με αγωνιστικά πριν καν τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο.

Ή και με την πρώτη Rolls-Royce στην ιστορία. Κανένα απ΄τα παραπάνω δεν κυκλοφορεί πλέον στους δρόμους. Παρατατικός, λοιπόν

Η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετοχών αράζουν στωικά σε υπόγεια, καλά ασφαλισμένα γκαράζ, διατηρούνται σε συνθήκες ελεγχόμενης υγρασίας και κάνουν γκράντε εμφανίσεις, όπως αυτή, σε επιλεγμένες εκδηλώσεις

Ή για να μεταβιβαστούν στον επόμενο εύπορο συλλέκτη ή για να κερδίσουν κάποιο τίτλο που έχει να κάνει με τη σπανιότητα και την άψογη κατάστασή τους αυξάνοντας έτσι τη χρηματιστηριακή τους αξία.

Τα περισσότερα από αυτά είναι πλέον μέρος πολύτιμων χαρτοφυλακίων – επενδύσεις κάνουν οι άνθρωποι. Εντάξει, αν υπάρχει και αγάπη προς το αντικείμενο, ακόμα καλύτερα


Renault Sport Spider

1,000 συμμετοχές

Για την ιστορία, το πρώτο βρετανικό Concours πραγματοποιήθηκε μάλλον πρόσφατα, το 2012, στο κάστρο του Windsor, για να σηματοδοτήσει το διαμαντένιο ιωβηλαίο της Αυτής Μεγαλειότητας.

Μόνο αυτοκίνητα σπάνιου διαμετρήματος καλούνται στο Concours of Elegance απ’ όλο τον κόσμο, επιμελώς επιλεγμένα από τη συντονιστική επιτροπή (ναι, παντού υπάρχει μία τέτοια), μια σεβαστή στο «χώρο» των κλασικών, ομάδα έγκυρων εμπειρογνωμόνων ιστορικών αυτοκινήτων.

Βασικός στόχος του ετήσιου Concours είναι η συγκέντρωση χρημάτων για φιλανθρωπικούς σκοπούς

Φέτος αναμένονται περίπου 1,000 συμμετοχές, με τις 80 εξ αυτών να ανήκουν στην κατηγορία των πανάκριβων και σπάνιων «κοσμημάτων».

Alfa Romeo Giulia TZ2

Alfa Romeo

Kατασκευασμένη στο αγωνιστικό τμήμα της Alfa, την Autodelta, και με τη στόφα άκρως επιθετικού χαρακτήρα.

Απόδοση 170 ίππων στις 7,500 rpm και μία υψηλή τελική ταχύτητα 256 km/h για την εποχή (1965). Ίσως ένα απ΄τα ομορφότερα αυτοκίνητα έβερ


Porsche 901

Porsche 901

O παραπάνω κωδικός δεν πληκτρολογήθηκε λανθασμένα: ‘’901’’ και όχι ‘’911’’, όπως όλοι θα υποθέταμε.

Κι αυτό γιατί όταν η Porsche παρουσίασε το 1964 το δικό της σπορ αυτοκίνητο, επενέβη η Peugeot η οποία είχε προλάβει να πατεντάρει κάθε τριψήφιο κωδικό με το μηδέν (0) στο κέντρο.

Η Porsche είχε ήδη κατασκευάσει ογδόντα δύο προπαραγωγής αντίτυπα της 901 και ισχυρίστηκε πως κανένα απ΄αυτά δεν είχε πουληθεί σε ιδιώτη. Σε κάθε περίπτωση, η συγκεκριμένη που βλέπετε, είναι η μία από τις μόλις έξι 901 που διασώζονται.


Alfa Romeo P3 Tipo B 

Αυτό ήταν το πρώτο αγωνιστικό μονοθέσιο στην ιστορία.

Alfa Romeo classic racer

Κινητήρας V8, μόλις 680 κιλά και ένας τεράστιος Tazio Nuvolari στη θέση του οδηγού


Lancia 037 Rally

Το τελευταίο πισωκίνητο αυτοκίνητο που κατάφερε να κερδίσει τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ραλί πριν το οριστικό και ισοπεδωτικό πέρασμα στην τετρακίνηση.

Κινητή ανάμνηση μιας εταιρείας που ουσιαστικά αφέθηκε να «πεθάνει».


Rolls-Royce Silver Ghost 40/50 ‘The Silver Ghost’’ 

Rolls-Royce

Η πρώτη Rolls στην ιστορία, αυτό που εγκαινίασε το χαρακτηρισμό της εταιρείας ως το «καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο».

Αξία ανεκτίμητη. Ή τέλος πάντων, για να είμαι συγκεκριμένος, η πιο πρόσφατη πώληση ήταν της τάξης των $2,5 εκατομμυρίων


Η πλήρης λίστα με τα πιο σπάνια αυτοκίνητα

Αναλυτικά η λίστα περιλαμβάνει τα παρακάτω (στην πρώτη στήλη η χρονολογία παραγωγής).

1907, Rolls-Royce Silver Ghost 40/50 ‘The Silver Ghost’

1913, Mercer Raceabout Type 35-J

1914, Rolls-Royce Silver Ghost

1914, Rolls-Royce Silver Ghost VDP ’26RB’

1921, Bamford & Martin Aston Martin A3

1922, Lorraine-Dietrich B 3-6

1924, Bentley Motors 3-Litre ‘Pick-Up’

1926, Bentley 6 1/2-Litre DHC

1927, Rolls-Royce 20 HP Tourer by Barker

1928, Bentley 4.5-Litre Le Mans Sports Team Car

1930, Bentley 41/2-Litre

1931, Bentley 4 1/2-Litre Supercharged Sports Tourer

1932, Alfa Romeo P3 Tipo B

1932, Bentley 8-Litre Saloon by H.J Mulliner

1933, Talbot London AV105 Brooklands

1933, Lancia Dilambda 232

1934, Voisin Type C-27 Aérosport

1934, Bugatti Type 59

1935, Bugatti Type 57 Stelvio

1935, Hispano-Suiza M-70

1936, Jaguar SS100 2.5-Litre Open Two-Seater

1937, Rolls-Royce Phantom III HJ Mulliner Saloon

1938, Maybach SW38 Special Roadster

1948, Delahaye 135M Fixed Head Coupe by Chapron

1949, Bristol 401 Cabrolet Pinin farina

1949, Bentley Mark VI Saloon by Hooper & Co

1950, Ferrari 166 Inter Cabriolet Stabilimenti Farina

1951, Alfa Romeo 6C 2500 SS

1951, Jaguar XK120 OTS

1953, Rolls-Royce Silver Wraith 4-Door DHC by Hooper 

1953, Delahaye 135 MS CL Spéciale Faget Varnet

1954, Ferrari 250 GT Europa

1955, Aston Martin DB3S Coupe

1956, Bentley S1 Continental DHC Park Ward

1957, Ferrari 250 GT ‘Tour de France’

1957, BMW 503 Cabriolet

1957, Mercedes-Benz 300 SL Roadster

1958, Ferrari 250 GT LWB California Spyder

1958, Bentley S1 ‘Honeymoon Express’ by Freestone & Webb

1958, Bentley S1 Continental  2-Door Coupe

1959, Porsche 356 B Roadster

1960, Ferrari 250 GT Coupe Pininfarina

1961, Aston Martin DB4 GT Zagato

1961, Jaguar E-Type 3.8-Litre FHC

1962, Jaguar E-Type 3.8-Litre Roadster

1962, Ferrari 250 GT ‘Berlinetta’

1962, FMR Messerschmitt KR 200  De Lux

1963, Aston Martin DB4 Series 5 Vantage

1964, Porsche 901 Copue

1965, Aston Martin DB6 Short Chassis Volante

1965, Ferrari 275 GTB

1966, Alfa Romeo TZ2

1967, Ferrari 275 GTB/4

1968, Iso Grifo 7-Litre Coupe

1969, Porsche 917 K

1970, Porsche 917 K

1971, Porsche 908/3

1971, Citroen SM Mylord

1973, Porsche 911 Carrera RSR

1974, Porsche 911 Carrera RSR Turbo

1975, Gulf Mirage GR8

1976, Porsche 936

1979, Rolls-Royce Phantom VI HJ Mulliner Park Ward Limousine

1981, Lancia Beta Monte-Carlo Group V

1983, Lancia LC2

1983, Lancia 037 Rally

1984, Lamborghini Countach LP 5000 S

1990, Williams FW13B

1991, Ferrari F40 Berlinetta

1996, McLaren F1 GTR 11R

1997, Ferrari F50

2004, Porsche Carrera GT

2005, Ferrari Enzo


Turbofan τροχοί

Photo: concoursofelegance.co.uk

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει