Tο Concours of Elegance 2021, που ανοίγει τις πόρτες του στη Μ. Βρετανία, συγκεντρώνει ό,τι πιο δυσεύρετο και ακριβό κυκλοφορεί. Ή μάλλον, κυκλοφορούσε
Η Lancia 037 Rally είναι ένα μόνο από τα πολλά σπάνια αυτοκίνητα που θα παρελάσουν στο Concours
Ο παρελθοντικός χρόνος στον πρόλογο του άρθρου έχει το λόγο του
Το νεότερο αυτοκίνητο που θα επιδειχθεί σε λίγες ημέρες στο Concours of Elegance, ένα από τα τρία κορυφαία αντίστοιχα ανάλογα events που γίνονται στον πλανήτη, είναι μία Ferrari Enzo του 2005.
Ήδη, δηλαδή, δεκαέξι ετών.
Τα υπόλοιπα, επίσης σπάνια, ανατρέχουν πιο πίσω στο χρόνο, με αγωνιστικά πριν καν τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ή και με την πρώτη Rolls-Royce στην ιστορία. Κανένα απ΄τα παραπάνω δεν κυκλοφορεί πλέον στους δρόμους. Παρατατικός, λοιπόν.
Η συντριπτική πλειοψηφία των συμμετοχών αράζουν στωικά σε υπόγεια, καλά ασφαλισμένα γκαράζ, διατηρούνται σε συνθήκες ελεγχόμενης υγρασίας και κάνουν γκράντε εμφανίσεις, όπως αυτή, σε επιλεγμένες εκδηλώσεις
Ή για να μεταβιβαστούν στον επόμενο εύπορο συλλέκτη ή για να κερδίσουν κάποιο τίτλο που έχει να κάνει με τη σπανιότητα και την άψογη κατάστασή τους αυξάνοντας έτσι τη χρηματιστηριακή τους αξία.
Τα περισσότερα από αυτά είναι πλέον μέρος πολύτιμων χαρτοφυλακίων – επενδύσεις κάνουν οι άνθρωποι. Εντάξει, αν υπάρχει και αγάπη προς το αντικείμενο, ακόμα καλύτερα
1,000 συμμετοχές
Για την ιστορία, το πρώτο βρετανικό Concours πραγματοποιήθηκε μάλλον πρόσφατα, το 2012, στο κάστρο του Windsor, για να σηματοδοτήσει το διαμαντένιο ιωβηλαίο της Αυτής Μεγαλειότητας.
Μόνο αυτοκίνητα σπάνιου διαμετρήματος καλούνται στο Concours of Elegance απ’ όλο τον κόσμο, επιμελώς επιλεγμένα από τη συντονιστική επιτροπή (ναι, παντού υπάρχει μία τέτοια), μια σεβαστή στο «χώρο» των κλασικών, ομάδα έγκυρων εμπειρογνωμόνων ιστορικών αυτοκινήτων.
Βασικός στόχος του ετήσιου Concours είναι η συγκέντρωση χρημάτων για φιλανθρωπικούς σκοπούς.
Φέτος αναμένονται περίπου 1,000 συμμετοχές, με τις 80 εξ αυτών να ανήκουν στην κατηγορία των πανάκριβων και σπάνιων «κοσμημάτων».
Alfa Romeo Giulia TZ2
Kατασκευασμένη στο αγωνιστικό τμήμα της Alfa, την Autodelta, και με τη στόφα άκρως επιθετικού χαρακτήρα.
Απόδοση 170 ίππων στις 7,500 rpm και μία υψηλή τελική ταχύτητα 256 km/h για την εποχή (1965). Ίσως ένα απ΄τα ομορφότερα αυτοκίνητα έβερ
Porsche 901
O παραπάνω κωδικός δεν πληκτρολογήθηκε λανθασμένα: ‘’901’’ και όχι ‘’911’’, όπως όλοι θα υποθέταμε.
Κι αυτό γιατί όταν η Porsche παρουσίασε το 1964 το δικό της σπορ αυτοκίνητο, επενέβη η Peugeot η οποία είχε προλάβει να πατεντάρει κάθε τριψήφιο κωδικό με το μηδέν (0) στο κέντρο.
Η Porsche είχε ήδη κατασκευάσει ογδόντα δύο προπαραγωγής αντίτυπα της 901 και ισχυρίστηκε πως κανένα απ΄αυτά δεν είχε πουληθεί σε ιδιώτη. Σε κάθε περίπτωση, η συγκεκριμένη που βλέπετε, είναι η μία από τις μόλις έξι 901 που διασώζονται.
Alfa Romeo P3 Tipo B
Αυτό ήταν το πρώτο αγωνιστικό μονοθέσιο στην ιστορία.
Κινητήρας V8, μόλις 680 κιλά και ένας τεράστιος Tazio Nuvolari στη θέση του οδηγού
Lancia 037 Rally
Το τελευταίο πισωκίνητο αυτοκίνητο που κατάφερε να κερδίσει τίτλο στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ραλί πριν το οριστικό και ισοπεδωτικό πέρασμα στην τετρακίνηση.
Κινητή ανάμνηση μιας εταιρείας που ουσιαστικά αφέθηκε να «πεθάνει».
Rolls-Royce Silver Ghost 40/50 ‘The Silver Ghost’’
Η πρώτη Rolls στην ιστορία, αυτό που εγκαινίασε το χαρακτηρισμό της εταιρείας ως το «καλύτερο αυτοκίνητο στον κόσμο».
Αξία ανεκτίμητη. Ή τέλος πάντων, για να είμαι συγκεκριμένος, η πιο πρόσφατη πώληση ήταν της τάξης των $2,5 εκατομμυρίων
Η πλήρης λίστα με τα πιο σπάνια αυτοκίνητα
Αναλυτικά η λίστα περιλαμβάνει τα παρακάτω (στην πρώτη στήλη η χρονολογία παραγωγής).
1907, Rolls-Royce Silver Ghost 40/50 ‘The Silver Ghost’
1913, Mercer Raceabout Type 35-J
1914, Rolls-Royce Silver Ghost
1914, Rolls-Royce Silver Ghost VDP ’26RB’
1921, Bamford & Martin Aston Martin A3
1922, Lorraine-Dietrich B 3-6
1924, Bentley Motors 3-Litre ‘Pick-Up’
1926, Bentley 6 1/2-Litre DHC
1927, Rolls-Royce 20 HP Tourer by Barker
1928, Bentley 4.5-Litre Le Mans Sports Team Car
1930, Bentley 41/2-Litre
1931, Bentley 4 1/2-Litre Supercharged Sports Tourer
1932, Alfa Romeo P3 Tipo B
1932, Bentley 8-Litre Saloon by H.J Mulliner
1933, Talbot London AV105 Brooklands
1933, Lancia Dilambda 232
1934, Voisin Type C-27 Aérosport
1934, Bugatti Type 59
1935, Bugatti Type 57 Stelvio
1935, Hispano-Suiza M-70
1936, Jaguar SS100 2.5-Litre Open Two-Seater
1937, Rolls-Royce Phantom III HJ Mulliner Saloon
1938, Maybach SW38 Special Roadster
1948, Delahaye 135M Fixed Head Coupe by Chapron
1949, Bristol 401 Cabrolet Pinin farina
1949, Bentley Mark VI Saloon by Hooper & Co
1950, Ferrari 166 Inter Cabriolet Stabilimenti Farina
1951, Alfa Romeo 6C 2500 SS
1951, Jaguar XK120 OTS
1953, Rolls-Royce Silver Wraith 4-Door DHC by Hooper
1953, Delahaye 135 MS CL Spéciale Faget Varnet
1954, Ferrari 250 GT Europa
1955, Aston Martin DB3S Coupe
1956, Bentley S1 Continental DHC Park Ward
1957, Ferrari 250 GT ‘Tour de France’
1957, BMW 503 Cabriolet
1957, Mercedes-Benz 300 SL Roadster
1958, Ferrari 250 GT LWB California Spyder
1958, Bentley S1 ‘Honeymoon Express’ by Freestone & Webb
1958, Bentley S1 Continental 2-Door Coupe
1959, Porsche 356 B Roadster
1960, Ferrari 250 GT Coupe Pininfarina
1961, Aston Martin DB4 GT Zagato
1961, Jaguar E-Type 3.8-Litre FHC
1962, Jaguar E-Type 3.8-Litre Roadster
1962, Ferrari 250 GT ‘Berlinetta’
1962, FMR Messerschmitt KR 200 De Lux
1963, Aston Martin DB4 Series 5 Vantage
1964, Porsche 901 Copue
1965, Aston Martin DB6 Short Chassis Volante
1965, Ferrari 275 GTB
1966, Alfa Romeo TZ2
1967, Ferrari 275 GTB/4
1968, Iso Grifo 7-Litre Coupe
1969, Porsche 917 K
1970, Porsche 917 K
1971, Porsche 908/3
1971, Citroen SM Mylord
1973, Porsche 911 Carrera RSR
1974, Porsche 911 Carrera RSR Turbo
1975, Gulf Mirage GR8
1976, Porsche 936
1979, Rolls-Royce Phantom VI HJ Mulliner Park Ward Limousine
1981, Lancia Beta Monte-Carlo Group V
1983, Lancia LC2
1983, Lancia 037 Rally
1984, Lamborghini Countach LP 5000 S
1990, Williams FW13B
1991, Ferrari F40 Berlinetta
1996, McLaren F1 GTR 11R
1997, Ferrari F50
2004, Porsche Carrera GT
2005, Ferrari Enzo
Photo: concoursofelegance.co.uk
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.