Το 1990 και 1992 ο Ισπανός κέρδισε με την Toyota τους τίτλους στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ. Προς τιμήν του, η ιαπωνική εταιρεία παρουσίασε την «πολιτική» έκδοση του Toyota Celica για μας τους θνητούς
Το Toyota Celica Turbo 4WD Carlos Sainz επιτάχυνε σε μόλις 7,9 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 0-100 χλμ. και άγγιζε τα 230 χλμ/ώρα – επιδόσεις εξαιρετικές για το μακρινό 1991
Ο μπαμπάς Σάινθ, δεκαετίες πίσω, άνοιγε σαμπάνιες ανεβασμένος στο καπό του αγωνιστικού, τετρακίνητου Toyota Celica με το οποία πήρε αγκαλιά το Πρωτάθλημα Οδηγών.
Η Toyota παρουσίασε στο Διεθνές Σαλόνι της Φρανκφούρτης την επετειακή έκδοση.
Πίσω δεξιά, στο καμπυλωτό σώμα του Celica με τον κωδικό σασί ‘’ST185’’, υπήρχε και το σχετικό αυτοκόλλητο με την υπογραφή του Σάινθ. Όχι ότι δεν ξεχώριζε το Celica Turbo 4WD και χωρίς αυτό
Ένας μεγάλος αεραγωγός στο καπό, διαφορετικός προφυλακτήρας, πιο φαρδείς θόλοι και άλλες λεπτομέρειες έκαναν τη διακριτική τους επισήμανση πως αυτό εδώ το Celica δεν είχε και πολύ σχέση με το ταπεινό, μόλις 105 ίππων, και προσθιοκίνητο alter ego του που έβλεπες δεξιά κι αριστερά στην πόλη
Το όνομα ‘’Celica’’ είχε ήδη δημιουργήσει μεγάλο ρεύμα χρόνια πριν
Από τη δεκαετία του ’70 το σπορ κουπέ της Toyota είχε γνωρίσει παγκόσμια επιτυχία στις πωλήσεις μέχρι το τέλος της παραγωγής του.
Μάλιστα είχε καταστεί το ασιατικό όχημα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αυτήν την κατηγορία.
Συνολικά υπήρξαν επτά γενιές μοντέλων, οι περισσότερες από τις οποίες ενεπλάκησαν στους αγώνες υπό την επίβλεψη του θρύλου του motorsport, Ούβε Άντερσον.
H αγωνιστική ομάδα αργότερα μετονομάστηκε σε TTE (Toyota Team Europe) και το 1993 σε Toyota Motorsport GmbH TMG. Πλέον, ως γνωστόν, το σχετικό τμήμα λέγεται Gazoo Racing.
Το Celica GT-Four ήταν το πιο πετυχημένο rally car της Toyota. Όμως και γενικότερα ήταν το πρώτο ιαπωνικό τετρακίνητο που έβαλε τους Ιάπωνες στο άντρο των ευρωπαίων μέσα στις ειδικές διαδρομές, κερδίζοντας τίτλους
Υπό μια έννοια, ήταν το αυτοκίνητο που άνοιξε το δρόμο και προς τους άλλους κατασκευαστές από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου να ακολουθήσουν. Για παράδειγμα, η Mitsubishi με το Lancer Evolution ή η Subaru με το Impreza.
Ναι μεν χρονικά είχε προηγηθεί η Mazda με το 323 GT-R, όμως το πρωτάθλημα με ιαπωνικό τετρακίνητο ήρθε για πρώτη φορά με το Cellica GT-Four.
Το επετειακό «πολιτικό Celica GT-Four
Ο δίλιτρος τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας επωφελούνταν από μια αύξηση ισχύος στους 225 ίππους και 304 Nm ροπής χάρη σε ένα υδρόψυκτο intercooler, ένα πρόσθετο ψυγείο λαδιού και τροποποιημένη ψύξη του ιμάντα κίνησης των εκκεντροφόρων μέσω μιας εσοχής αέρα στο καπό.
Χορηγός το χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων με μικρότερες διαδρομές επιλογέα και συμπλέκτη.
Επίσης ήταν εφοδιασμένο με μόνιμη τετρακίνηση viscous coupling με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης Torsen στον πίσω άξονα.
Η διαφοροποιημένη σπορ ανάρτηση, όπως και η κρεμαγιέρα, ήταν μέρος του συνολικού πακέτου.
Η Toyota πέτυχε με ένα σμπάρο δυο τρυγόνια. Αφενός ενθουσίασε τους λάτρεις των αγώνων που ζητούσαν εδώ και καιρό μία έκδοση δρόμου των ένδοξων αγωνιστικών Toyota και, αφετέρου κάλυψε τις απαιτήσεις της Παγκόσμιας Ομοσπονδίας Αυτοκινήτου (FIA) για το ομολογκάρισμα της αγωνιστικής έκδοσης με 5.000 παραχθείσες μονάδες
Για την ιστορία, σε ορισμένες αγορές το Τοyota Celica Turbo 4WD Carlos Sainz κυκλοφόρησε ως Celica GT-Four, σε άλλες ως Celica Turbo All-Trac και σε κάποιες άλλες ως Celica GT-Four RC με απόδοση 225 ίππων. Όπως και να λεγόταν, ήταν ιδιαίτερο, δυνατό, εστιασμένο και γεμάτο καμπύλες
Από τα 5.000 συνολικά αντίτυπα,τα 3.000 προορίστηκαν για την ευρωπαϊκή αγορά με τσιμπημένη τιμή. Για παράδειγμα, στη Γερμανία κόστιζε 63.000 μάρκα.
Σήμερα, πλέον, συλλεκτική rally replica.
Photo: carandclassic.com
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.