Όχι δεν είναι το τελευταίας γενιάς ND, είναι κάτι από το μακρινό παρελθόν. Και πήγαινε «σφαίρα»

Το Mazda MX-5 SP είναι μέχρι και σήμερα το ισχυρότερο που έβγαλε ποτέ η ιαπωνική εταιρεία
Αποτελεί η περισσότερη ιπποδύναμη το κρυφό ζητούμενο όσων έχουν ζήσει με ένα ατμοσφαιρικό MX-5; Νομίζω, ναι. Σίγουρα, το σκεπτικό δεν ήταν ποτέ για το ιαπωνικό roadster η απόλυτη δύναμη, ούτε η λογική της ευθείας
Για ένα ξεκάθαρα ‘’momentum car’’, όπως εύστοχα το χαρακτηρίζουν οι αγγλοσάξωνες, ο στόχος ανέκαθεν ήταν η επικοινωνία με τον οδηγό, η ελαφρότης της κατασκευής, το fun λογικών ταχυτήτων, ίσως και το πόσα χιλιόμετρα, μαζί με μπόλικη φόρα (εξ ου και το ‘’momentum’’), μπορείς να κουβαλήσεις σε μία καμπή.
Το ΜX-5, λοιπόν, τα κλίκαρε τα παραπάνω «κουτάκια». Αλλά, ναι, όντως, λίγη περισσότερη δύναμη θα ήταν ευπρόσδεκτη. Ή, ακόμα καλύτερα, ένα επιπλέον κύμα ροπής. Ίσως να μη το θυμόμαστε οι περισσότεροι, όμως το δυνατότερο MX-5 που υπήρξε ποτέ είχε κάνει την εμφάνισή του πολύ μακριά από την ημεδαπή – μιλάμε πάντα για στοκ, «μαμά», έτσι όπως το γέννησε η Mazda

Δυνατό, τουρμπάτο, με 0-100 χλμ/ώ. σε 6 δευτερόλεπτα και τόση ροπή που δεν είχε φανταστεί ποτέ στην προηγούμενη ζωή του το συμπαθές MX-5
Δεν ήταν άλλη από τη Mazda Αυστραλίας
Ήταν το μακρινό 2002. Ήταν τότε που κυκλοφορούσε η δεύτερη γενιά αμαξώματος, το λεγόμενο ‘’NB’’. Και, όπως συχνά συμβαίνει συνήθως, ήταν ένα ειδικό τμήμα της εταιρείας που ασχολήθηκε μαζί του.
Συγκεκριμένα, η Mazda συνεργάστηκε με τη γνωστή Prodrive και έκανε το μεγάλο άλμα: τη μετατροπή του ατμοσφαιρικού των 1.8 λίτρων σε ένα υπετροφοδοτούμενο μηχανικό σύνολο, ικανό να αυξήσει την ιπποδύναμη σχεδόν στους 204 ίππους και, κυρίως, τη ροπή στα 280 Nm.
Το αυτοκίνητο δοκιμάστηκε, μαζί με όλη την αισιοδοξία ενός «διαφορετικού» MX-5, στον αγώνα Targa Tasmania, μία επίπονη διοργάνωση έξι ημερών, μέσα στους δύσκολους δρόμους της Αυστραλίας. Λέγεται πως συνοδευόταν από την οδηγία του επικεφαλής του εγχειρήματος προς τον οδηγό «να το οδηγήσει όσο πιο σκληρά γινόταν»

Το πρωτότυπο πέρασε με επιτυχία το τεστ, τερμάτισε στην 20η θέση της γενικής κατάταξης και ο κύβος της μανατζερικής απόφασης είχε ριφθεί.
Μία νέα έκδοση, ονόματι SP, αριθμημένη και συλλεκτική σε μόλις 100 αντίτυπα, έναντι ΑU$55.540 της εποχής – κάτι λιγότερο από σημερινά €60.000. Μόνο ασημί ή μαύρο. Και τέλος.
Info / Photo: mazda.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.