Η αβάσταχτη σπορ ελαφρότητα του Toyota Sports 800

Post date:

Author:

Category:

O κινητήρας boxer στο GT86 δεν κομίζει γλαύκας εις Αθήνας. Το είχε κάνει ήδη το πρωτοποριακό Sports 800 του 1965

Κάπου στα μέσα των ’60s τα μικρά σπορ αυτοκίνητα είχαν το φόρτε τους. 

Βλέπεις, η Honda είχε ήδη παρουσιάσει το Ηonda S500, η Daihatsu το Compagno  και η Τοyota, έχοντας προσλάβει τον μηχανικό Tatsua Hasegawa με προϋπηρεσία στα μαχητικά αεροσκάφη του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου, θεώρησε πως έπρεπε να ”απαντήσει”.

Το Sports 800 ήταν ουσιαστικά το πρώτο της σπορ εγχείρημα. Πανάλαφρο με μόλις 580 κιλά στη ζυγαριά. Με τμήματα του αμαξώματος από αλουμίνιο (όπως επίσης και οι ”πλάτες” των καθισμάτων) και τα υπόλοιπα μέρη από λεπτό χάλυβα. Less is more. Γνωστό.

Διέθετε, επίσης, και μια αποσπώμενη οροφή τύπου Targa. Ναι, πριν την Porsche – η οποία προέβλεψε στη συνέχεια να κατοχυρώσει το διακριτικό γνώρισμα ”Targa” για λογαριασμό της.

Ο boxer είχε κωδική ονομασία 2U-B H2, με μόλις δύο κυλίνδρους, 800 κυβικά εκατοστά και ήταν αερόψυκτος. Με δύο βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο, μια στην εισαγωγή και μια εξαγωγή και δύο καρμπυρατέρ – ένα για κάθε κύλινδρο.

Και πάνω, δηλαδή, που νόμισες πως το GT86 εγκαινίασε την οριζόντια διάταξη σε συνεργασία με την Subaru.

Η ισχύς του ξεκίνησε από τους 28 ίππους -μη γελάς, φίλε αναγνώστη- και κατέληξε στη θηριώδη ιπποδύναμη των 45 ίππων. Αλλά αν αναλογιστούμε το ”πούπουλο” που είχε να κουβαλήσει, τα 160 km/h ήταν εφικτά, με μια κατανάλωση γύρω στα 9 lt /100 km που είναι σημαντική τιμή για την εποχή. Το κιβώτιο ήταν 4 σχέσεων χειροκίνητο. Κλασικά.

Μόνο 300 περίπου κομμάτια ήταν αριστεροτίμονα καθώς προορίζονταν για την αγορά στο νησιωτικό σύμπλεγμα της Okinawa, που ναι μεν ήταν ιαπωνικού εδάφους αλλά υπό αμερικανική ”κατοχή”, οπότε για να μη ξενίζει το αυτοκίνητο έβαλαν το τιμόνι αριστερά.

Επισήμως στις Η.Π.Α,  δεν έγινε εξαγωγή αλλά κάποια ταξίδεψαν για τη χώρα του Κολόμβου λόγω πυροβολημένων enthusiasts.  Συνολικά 3.131 κομμάτια βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής στην Ιαπωνία. Μόλις το 10% λέγεται πως διασώζεται σήμερα.

Απ’ το σκονισμένο υπόγειο ο μικρός 800άρης κρυφοκοιτάζει έξω. Ένα πνευματικό του παιδί, ο μεγάλος ”86αρης”, πήρε τη σκυτάλη πριν μερικά χρόνια. Και, κυρίως, αποκατέστησε το σπορ pedigree στη γκάμα της Toyota, αυτό που το Sports 800 ξεκίνησε μισό αιώνα πριν. 

Photo: Toyota

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει