Σεβασμός στην πιο ιταλική De Tomaso. Τη Vallelunga

Post date:

Author:

Category:

Σπάνια, πανέμορφη και με βαθιά μηχανολογία De Tomaso Vallelunga. Εκτός από τον κινητήρα του Ford Cortina

De Tomaso VallelungaΠολλοί γνωρίζουν την ιταλική φίρμα De Tomaso εξ αιτίας του ευρέως γνωστού supercar που κατασκεύασε στις αρχές της δεκαετίας του ’70, την Pantera

Λιγότερο γνωστό είναι το προηγούμενο μοντέλο, η Mangusta, προκάτοχος της Pantera. Mε λιγότερες δάφνες επιτυχιών στα χρόνια παραγωγής του, παρά το εξίσου εντυπωσιακό αμάξωμα. Διά χειρός Giorgetto Giugiaro, για λογαριασμό της Ghia.

- Διαφήμιση-

Ποιο ήταν όμως το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής του γεννημένου στο Μπουένος Άιρες, στις 10/7/28, Ιταλού Alejandro de Tomaso; Ίσως το πιο ιταλικό De Tomaso που κατασκευάστηκε ποτέ

Το όνομά του; Vallelunga, από την ομώνυμη πίστα “Autodromo Vallelunga Piero Taruffi”. Κατασκευάστηκε το 1959, βόρεια της Ρώμης και ήταν τότε διαθέσιμη για δοκιμές πρωτότυπων.

Τα αρχικά πλάνα του De Tomaso ήταν να παραχθεί ένα μικρού κυβισμού GT για αγώνες. Γι αυτό και τα πρώτα πέντε αντίτυπα ήταν αλουμινένια. Το πρωτότυπο ήταν spider και έκανε ντεμπούτο στο Σαλόνι του Τορίνο, το 1963

Το πανέμορφο αμάξωμα σχεδίασε η Carrozzeria Fissore. Με την οποία, ωστόσο, ο De Tomaso έκοψε γρήγορα δεσμούς. Υιοθέτησε στρατηγική αμαξώματος από fiberglass, σε συνεργασία με την Ghia. Συνεργασία που έμελλε να αποβεί ιστορική για τη συνέχεια της εταιρείας από το μικρό προάστιο Αλμπαρέτο, της Μόντενα.

Ο κινητήρας που χρησιμοποιήθηκε ήταν 1500 κ.ε., από Ford Cortina (!). Με βελτιώσεις, όμως, μπορούσε να αποδώσει την πολύ ικανοποιητική ισχύ των 105-135 ίππων.

Ξεκίνησε με 4άρι κιβώτιο ταχυτήτων της Volkswagen, γυρισμένο ανάποδα, με σετ γραναζιών της Hewland. Αργότερα απέκτησε και 5η σχέση. 

- Διαφήμιση-

Ποιο ήταν, όμως, το μεγάλο όπλο της De Tomaso Vallelunga; Κατασκευάστηκε μια ειδικά διαμορφωμένη τραβέρσα που στερεώθηκε ξεκινώντας από το πάνω μέρος του σασμάν και τελείωνε στις πάνω άκρες των πίσω ελατηρίων των ανεξάρτητων αναρτήσεων.

Με αυτόν τον τρόπο, όλα τα δυναμικά φορτία που δεχόταν το πίσω μέρος του αυτοκινήτου περνούσαν μέσα από το σασμάν και το μπλοκ του κινητήρα, επηρεάζοντας όσο γίνεται λιγότερο το σασί.

Η απίστευτη ισορροπία του αμαξώματος άγγιζε το 47% εμπρός και 53% πίσω. Σε συνάρτηση μ’ ένα γεμάτο αλουμινένιο ρεζερβουάρ μπροστά και οδηγό-συνοδηγό, η κατανομή βάρους άγγιζε το τέλειο 50:50

Το αυτοκίνητο γύριζε στην πίστα όπως κανένα άλλο στην εποχή του. Μεταφέροντας την ηχητική ηδονή του μοτέρ, στις 6000 σ.α.λ., στον οδηγό του που απλώς κρατώντας τον λεβιέ ταχυτήτων, δεχόταν όλες τις πληροφορίες του οδοστρώματος και των αναρτήσεων.

Η τελική ταχύτητα του Vallelunga ήταν 206 km/h και η επιτάχυνση 0-100 km/h μόλις 6,9’’.

Η πρόσβαση στον κινητήρα γινόταν μέσω ενός lift-up παραθύρου Perspex. Είχε πολύ μεγάλη επιφάνεια και έδινε στην καμπίνα φως και άριστη ορατότητα προς τα πίσω. Καμία σχέση με τα κουσούρια των υπεραυτοκινήτων. Η De Tomaso Vallelunga ήταν χρηστική και σε δημόσιο δρόμο. Περίπου σαν αυτοκίνητο πόλης

Κατασκευάστηκαν 58 Vallelunga από τα οποία τα πρώτα πέντε ήταν, όπως είπαμε, από αλουμίνιο. Ανάμεσά τους και το πρωτότυπο spider.

Η De Tomaso Vallelunga ήταν πολύ μπροστά από την εποχή της. Δικαίως θεωρείται ένα από τα πιο επιτυχημένα και ομορφότερα σπορ αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ. Από χέρια ανθρώπων για μέγιστη οδηγική απόλαυση και εξωτικό. Συγνώμη, ερωτικό design, ήθελα να πω.


Photo: DK Engineering

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει