Volvo P1800. Το άρμα του ''Άγιου''

Post date:

Author:

Category:

 

Volvo P1800

 

Σχεδιασμένο το 1959 από τον Pietro Frua, έχοντας εξασφαλισμένη την υστεροφημία του, ως… συμπρωταγωνιστής στη δημοφιλή σειρά των ’60s, “The Saint”, το P1800, παραμένει -έως τις μέρες μας- το πιο εμβληματικό (και κατά πολλούς το ομορφότερο) Volvo, όλων των εποχών

Στη δεκαετία του ’50 η Volvo είχε καταφέρει να χτίσει τη φήμη της, μέσα από τα αδέξια, αλλά βολικά και αξιόπιστα sedan, για τους αυστηρούς αγοραστές της μεσαίας τάξης.

 

Αναπόδραστα η παρουσίαση του P1800 Coupe, το Μάιο του 1959, ήταν μια άκρως τονωτική ένεση για τη glamour εικόνα της σουηδικής φίρμας.

Με τη σχεδιαστική υπογραφή ενός εκ των πιο δημιουργικών Ιταλών της εποχής, του Pietro Frua, παρέμεινε η σημαία της Volvo στη σπορ κατηγορία, επί 13 συναπτά έτη.

 

Κι αν το ιταλικό ταπεραμέντο του αυτοκινήτου, ήταν η μία προφανής αιτία, που το έκαναν να ξεχωρίζει από τα κλασικά συντηρητικά Volvo, το υψηλό του προφίλ και σε μεγάλο βαθμό και οι πωλήσεις του, εκτοξεύθηκαν χάρη στη συνεργασία με το BBC και τον θρυλικό “Άγιο”, κατά κόσμον Simon TemplarH κραταιά σχέση του οποίου, με το P1800, θυμίζει αρκετά αυτή του James Bond με την Aston Martin DB5.

 

 

Tο σύμβολο του Roger Moore πέρναγε απ’ τη σουηδική σχολή. Αν μη τι άλλο, είχαν αμφότεροι class quality

Εν πολλοίς, το ξεχωριστό αυτό Volvo, ενίσχυσε και το προφίλ του πρωταγωνιστή Roger Moore (ο οποίος σημειωτέον ήταν η αρχική επιλογή για να υποδυθεί τον James Bond -το έκανε, βεβαίως αργότερα- αλλά το ισχυρό συμβόλαιο με το BBC, οδήγησε την παραγωγή των πρώτων ταινιών του υπερπράκτορα, στον Sean Connery), που όπως ήταν αναμενόμενο αγόρασε ένα, ώστε να το οδηγεί και εκτός γυρισμάτων.

 

Ο ιδοκτήτης ενός κλασικού Amazon σίγουρα θα χαρακτήριζε το P1800 σαν αθάνατο, παρότι μοιραζόταν αρκετά τεχνικά χαρακτηριστικά από τη σειρά 120, όπως τις αναρτήσεις, το σύστημα διεύθυνσης, αλλά και το πάτωμα, με τις απαραίτητες, βεβαίως, τροποποιήσεις.

Αν τα συνηθισμένα sedan της Volvo ήταν φτιαγμένα για τις μεταφορές των παιδιών στο σχολείο, για τα καθημερινά ψώνια και κυρίως για τις κυριακάτικες αποδράσεις στη φύση, το P1800 ήταν προσανατολισμένο για τις… αέρινες μετακινήσεις στα καζίνο της Riviera και στα χιονοδρομικά κέντρα του Gstaad

O χαρακτηρισμός “αέρινες”, βεβαίως, είναι επιεικώς γενναιόδωρος, εάν κάποιος αναλογιστεί ότι ο 8βάλβιδος τετρακύλινδρος κινητήρας των 1778cc, που συνεργαζόταν με κιβώτιο 4 σχέσεων και overdrive, απέδιδε οριακά 90 ίππους.

Όταν η Volvo (εν έτει 1969) αποφάσισε, βελτιώνοντας το σύστημα ψεκασμού καυσίμου, να δώσει τη σωστή δύναμη (124 ίπποι) στον πίσω άξονα, είχε ήδη αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για την εμπορική πορεία του μοντέλου.

 

Το P1800, ακόμα και στη δίλιτρη S, έκδοσή του, ποτέ δεν “προσποιήθηκε”, ότι είχε την οδηγική συμπεριφορά των άρτιων Alfa Romeo και των διάσημων Lancia coupe της εποχής, που έμοιαζαν να είναι οι φυσικοί του αντίπαλοι.

Το ιδιαίτερο στυλ του, όμως, η φινέτσα, σε συνδυασμό με την αξιοπιστία του και φυσικά με την… τηλεοπτική “αγιοποίησή” του, το καθιστούν αναμφίβολα ένα all time classic αυτοκίνητο.

 

Tell me more

#Αν και οι επιδόσεις του P1800 δεν ήταν εξωτικές, η τιμή του σίγουρα ήταν! Με 1.800 λίρες Αγγλίας, το υπερπλήρες, σε εξοπλισμό, Volvo coupe, κόστιζε περίπου όσο μια Jaguar E-Type, έστω κι αν τα πρώτα 6.000 κομμάτια κατασκευάζονταν στο Ηνωμένο Βασίλειο, από την PressedSteel & Jensen.

 

#Όπως το Amazon, έτσι και το P1800 ήταν “σκληρό καρύδι”, με τον τετρακύλινδρο, σε σειρά, κινητήρα και την όρεξη για λειτουργία, ακόμα κι αν δεν το έδειχνε ή δεν το διατυμπάνιζε. Ένας ιδιοκτήτης P1800, από το Long Island, ο Irv Gordon, οδηγεί ακόμα το αυτοκίνητο που είχε αγοράσει το 1966, έχοντας διανύσει κάτι λιγότερο από 3.000.000 μίλια, με την αυθεντική μηχανή!

Photo: Volvo

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Διαβάστε μας (και) στο Autotypos

Ίσως να σ’ αρέσει