Την εποχή του Group B τα «φώτα» έπεφταν στα Peugeot, τα quattro, τις Lancia και τους λοιπούς πρωταγωνιστές. Όμως το Citroën BX 4 TC έχει να διηγηθεί τη δική του πραγματική ιστορία, έστω κι αν οι προσδοκίες της γαλλικής εταιρείας δεν εξελίχθηκαν όπως αναμένονταν. Αυτό που βλέπετε είναι ένα από τα ελάχιστα δείγματα που επιβιώνουν μέχρι σήμερα και πωλείται «επιπλωμένο»

Το Citroën BX 4 TC που βλέπεις δεν έχει σχέση με εκείνο το BX της γειτονιάς σου
Η ιδέα μίας σπορ εκδοχής της Citroën BX ξεκίνησε τρία χρόνια πριν από την κυκλοφορία του 4 TC, το 1983, και, πιο συγκεκριμένα, στο ”Rallye des 1000 Pistes”, όπου μαζί με τα εργοστασιακά Citroën Visa, ένα περίεργο τετρακίνητο BX 4×4, προετοιμασμένο από την Politecnic, κατέβηκε στον αγώνα


Ταυτόχρονα ενώ στελέχη της Citroën παρακολουθούσαν το παραπάνω εγχείρημα, στα παρασκήνια, μία ”in-house» έκδοση” εξελίσσονταν για την επίσημη είσοδο της εταιρείας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ραλλύ για το θρυλικό Group Β για τη σεζόν του 1985.
Σ’ αυτό το χρονικό σημείο, το Group B εξέφραζε όλα όσα θα μπορούσαν να προσελκύσουν τον κόσμο που αψηφούσε καιρό, λάσπες και χιόνια για να παρακολουθήσει τους πρωταγωνιστές.

Ως γνωστόν, ηAudi, η Ford, η Lancia, η Peugeot, η Renault, εταιρείες με μεγάλο βάθος στην αγωνιστική εμπλοκή, από όλο τον κόσμο είχαν πάθος για να διεκδικήσουν τον τίτλο. Η Citroën γνώριζε πως έπρεπε να είναι τουλάχιστον ανταγωνιστική

Εν αρχή ην η ομολογκασιόν
Όπως προέβλεπαν οι κανονισμοί, για να πάρει την πιστοποίηση η εταιρεία έπρεπε να κατασκευάσει και πουλήσει 200 αντίτυπα του Citroën BX 4 TC.
Το αυτοκίνητο ήταν εξοπλισμένο με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2,1 λίτρων που απέδιδε 200 ίππους και, όπως είπαμε, συνδυαζόταν με τετρακίνηση – στοιχείο απαραίτητο πλέον σε εκείνη τη χρονική φάση των αγώνων.

Ωστόσο η περιπέτεια μετατράπηκε απότομα σε εφιάλτη μετά το τέλος του Group Β, στο τέλος της σεζόν του 1986, μετά από τις γνωστές τραγωδίες σε Πορτογαλία, Κορσική και με το θάνατο, μεταξύ άλλων, του Χένρι Τοιβόνεν. Αποτέλεσμα; Πουλήθηκαν μόλις 86 αντίτυπα και τα 114 που απέμειναν καταστράφηκαν από τη Citroën υπό την επίβλεψη των Αρχών του θεσμού


Το συγκεκριμένο
Έχοντας υπόψιν τα παραπάνω, το λευκό Citroën BX 4 TC που βλέπετε είναι ακόμα πιο σπάνιο από τα σπάνια. Ένα εκ των 86.
Αρχικά είχε εξαχθεί στην Ελβετία, το 1986, και ποτέ δεν χρησιμοποιήθηκε στο δρόμο καθώς παρέμεινε ως εκθεσιακό στο γκαράζ ενός συλλέκτη.


Αποκτήθηκε από τον δεύτερο ιδιοκτήτη του το 2007 και έκτοτε έχει καλύψει μόλις 2.861 χιλιόμετρα, καθιστώντας ένα από τα λιγότερο χρησιμοποιημένα και σε πολύ καλή κατάσταση BX 4 TC

Ο σπάνιος εκφραστής της γαλλικής εταιρείας εκτέθηκε αυτές τις μέρες για πώληση σε δημοπρασία στη Γαλλία.
Photo: Aguttes on Wheels
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.