Οι τιμές των μετάλλων των μπαταριών κατακρυμνίζονται. Και ενώ αυτό θα ήταν καλό για την τελική τιμή του προϊόντος, είναι απειλητικό για κάποιες εταιρείες που τις κατασκευάζουν
Oι εγκαταστάσεις εξαγωγής λιθίου στις μεγαλύτερες αλυκές στον κόσμο, στο Salar de Uyuni, της Βολιβίας
Συμβαίνει τώρα το εξής παράδοξο: από τη μία, αν δει κάποιος τις παγκόσμιες πωλήσεις των ΕV, αυξάνονται και, ταυτόχρονα, σε κάποιες αγορές επιβραδύνονται
Παράδειγμα: συνολικά για το 2024, σημείωσαν αύξηση της τάξης του 25% σε σχέση με το 2023. Όμως αυτό συνέβη κυρίως στην Κίνα.
Οπισθοχώρησαν στην Ευρώπη ενώ σε ΗΠΑ και Καναδά ανέβηκαν στο 10% – θεωρείται λίγο για όλο το μομέντουμ που έχει ενορχηστρωθεί.
Στη δε Γερμανία, αφ ης στιγμής σταμάτησαν οι επιδοτήσεις για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στο τέλος του 2023, οι πωλήσεις τους πήραν την κατιούσα
Δέκα χρόνια πριν οι ντόπιοι, στις εγκαταστάσεις στη Βολιβία, πίστευαν ότι η χώρα τους θα γίνει η Σαουδική Αραβία του ευγενούς μετάλλου. Τώρα οι ντόπιοι έχουν άλλη γνώμη λόγω των χαμηλών αποθεμάτων νερού
Το δεύτερο ”reality check’”
Ακόμα και στην Κίνα, σύμφωνα με το Reuters, πολλοί ιδιοκτήτες ηλεκτρικών στρέφονται πλέον προς τα υβριδικά ή plug-in.
Οι μπαταρίες των τελευταίων έχουν μόνο το εν τρίτον των διαστάσεων των μπαταριών των αμιγώς ηλεκτρικών και τούτο ενέχει ένα βαρύ επιχειρηματικό αποτύπωμα στις εταιρείες μπαταριών.
Θέλετε και το «ηλεκτρικό» κερασάκι; Οι τιμές του λίθιου, του κοβαλτίου και του νικελίου έχουν καταρρεύσει. Αρκεί να δείτε το γράφημα που αποτυπώνει τη χρηματηστηριακή τους κατηφόρα, από τις αρχές του 2022, όταν ήταν στην κορύφωσή τους, μέχρι τώρα που πληκτρολογούνται αυτές οι γραμμές. Λέγεται, μάλιστα, ότι δεν προβλέπεται να ανέβουν τη χρονιά που έρχεται
Οι τιμές του λιθίου, κοβαλτίου και νικελίου, όπως διαμορφώθηκαν από το 2021 μέχρι σήμερα
Μέρος της παραπάνω τάσης εξηγείται και από την άνοδο των μπαταριών LFP που πλέον εκτιμάται πως υπάρχουν περίπου στο 66% των ηλεκτρικών που διατέθηκαν στην κινεζική αγορά το 2024.
Τα πρώτα επιχειρηματικά «κρούσματα» έχουν αρχίσει να σκάνε.
Για παράδειγμα, ένα από τα μεγαλύτερα ορυχεία στη Δύση, το Nickel West, στην Αυστραλία, που υποτίθεται ότι ήταν η «βιτρίνα» των «πράσινων» μετάλλων, έκλεισε τον Οκτώβριο λόγω των χαμηλών τιμών που προκλήθηκαν από τη μαζική υπερπαραγωγή στην Ινδονησία
Λίγο πριν την ορκομωσία
Ο Τζο Μπάιντεν και ο Ντόναλντ Τραμπ μπορεί να διαφωνούν για τα ηλεκτρικά οχήματα, ωστόσο φαίνεται να υπάρχει μία αξιοσημείωτη συμφωνία και των δύο προέδρων για την ανάγκη δημιουργίας εθνικής βιομηχανίας μπαταριών με στόχο τη χαλάρωσης της κινεζικής «λαβής» στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, καθώς, ως γνωστόν, η Κίνα έχει το «επάνω χέρι» στη σχετική τεχνολογία και σπάνιες γαίες.
Και ένα τελευταίο, ανάμεσα στα πολλά «ντάτα» που προηγήθηκαν: αν οι δασμολογικοί «τοίχοι» που έχει προαναγγείλει ο Τραμπ χτιστούν ψηλοί, υπάρχει κίνδυνος η παγκόσμια αγορά να αρχίσει να διασπασθεί σε σφαίρες τιμολόγησης, αυτές της Κίνας και των ΗΠΑ. Ε, λοιπόν, το 2025 δεν θα είναι και τόσο εύκολα προβλέψιμο εν είδει Καζαμία
Photo: Reuters / Claudia Morales
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.