25 Χρόνια Audi RS2. Το νέο επεισόδιο του κωδικού

Post date:

Author:

Category:

Καταπέλτης με χώρους για παιδιά και σκύλο. Ποιος μπορεί να ξεχάσει το Audi RS2; Αυτή είναι η τελευταία εκδοχή του βαλλιστικού 5θυρου

Το όχι και τόσο μακρινό 1994 συνέβησαν μερικά αξιοσημείωτα γεγονότα. Oι Πρόεδροι Κλίντον και Γιέλτσιν υπέγραψαν τη συμφωνία του Κρεμλίνου. Η Βραζιλία κέρδισε την Ιταλία στον τελικό του Μουντιάλ. Πέθανε ο Άϊρτον Σένα. Kαι πρωτολανσαρίστηκε το Audi RS2.

Ήταν η πρώτη φορά που το λογότυπο RS έμπαινε σε ένα Audi. Σήμαινε κάτι. Για την ακρίβεια, σήμαινε πολλά. Τη σοβαρή απόφαση του Ίνγκολσταντ να εμπλακεί στα χωράφια των σπορ σεντάν. Ακριβέστερα, των Avant. Των «στέισον», όπως είχαμε μάθει να τα λέμε.

Το Audi RS2 ήταν η επιτομή του λύκου με ένδυμα προβάτου. Πλέον, η νέα γενιά τα λέει «sleepers». Λίγοι έπαιρναν χαμπάρι ότι κάτω από το 5θυρο αμάξωμα υπήρχε μια αγαστή συνεργασία μεταξύ των Audi και Porsche.

Οι τροχοί ήταν από τα Carrera Cup, τα φρένα επίσης, κάτω από το καπό ο ισχυρός 5κύλινδρος -φυσικά με υπερτροφοδότηση- και κάτω από το σασί η τετρακίνηση που «έσκαβε». 

Επί ελληνικού εδάφους τα λιγοστά κομμάτια ήταν μαγνήτης για τους μυημένους στις λεπτομέρειες. Οι υπόλοιποι ίσως και να παραξενεύονταν όταν ένα Audi RS2 τους έπαιρνε στο κατόπι «παίζοντάς» τους τα φώτα.

Omada Sigma Audi RS2

To Audi RS2 ήταν μέρος του στόλου της Τροχαίας, καλά καμουφλαρισμένου και με πολιτική ενδυμασία. Η περιβόητη ομάδα Σίγμα. «Παρέα» ήταν και μερικά ακόμα αυτοκίνητα-σταθμός, όπως το M3, η 911, μία Integrale – τα περισσότερα, εξ όσων θυμάμαι, από κατασχεμένα του ΟΔΔΥ

Τα χρόνια πέρασαν αλλά ο κωδικός RS έμεινε. Θα θυμάμαι για πάντα τον τρόπο που το δεύτερης γενιάς Audi RS4, το Typ8E, επαναπροσδιόρισε τον τρόπο που η Audi είδε το έργο. Kάποτε, στον Αχλαδόκαμπο, παρέα με μία Corvette. Το πρώτο Audi που είχε πραγματικά συμμετοχικό πίσω άξονα. Το εκτίμησα βαθιά.

Audi RS4-Corvette-road

Μ’ αυτά και μ΄αυτά θεωρώ πως oυσιαστικά, το RS4 Avant είναι μια κατηγορία μόνο του. Kαθώς δεν διατίθεται μια station wagon έκδοση του BMW M3 ή του Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, το RS4 έχει απέναντί του μόνο το Mercedes-AMG C63 με το αντίστοιχο αμάξωμα. Μόνο που ο συνδυασμός τετρακίνησης και του πιο στυλάτου station στην παραγωγή, του δίνουν ένα «ηθικό» πλεονέκτημα.

Τα Avant έχουν δημιουργήσει επί χρόνια ένα πιστό και ευρύ κοινό στην κεντρική Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, εκεί όπου ο βαρύς χειμώνας, το χιόνι και οι αυξημένες ανάγκες σε λίτρα αποσκευών αποτέλεσαν ένα ιδανικό εμπορικό πεδίο.

Επίσης, τo RS4 ήταν ανέκαθεν ένα πολύ σοβαρό οδηγικά αυτοκίνητο, ήδη από τα πρώτα χρόνια της πρώτης γενιάς αλλά και μέχρι σήμερα όπου το σύστημα τετρακίνησης quattro και η τωρινή του εξέλιξη (με κατάργηση του κεντρικού διαφορικού), μεταφέρουν με απίστευτες ταχύτητες και σταθερό πάτημα οδηγό και οικογενειακές υποχρεώσεις.

Tώρα, διαβάζω πως αναμένονται δύο τελείως νέες τοποθετήσεις του λογοτύπου RS εντός του 2019. Μέρος των έξι RS μοντέλων που θα έχουν λανσαριστεί από την Audi μέχρι το τέλος της χρονιάς. Kαι η ιστορία που πρωτοχάραξε το RS2 συνεχίζεται.

Photo: Audi / Google / Επ. Κουτσούκης

Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.

Διαβάστε μας (και) στο Protagon

Ίσως να σ’ αρέσει

DS 3 Crossback. Γενναιότητα σε ελληνική άσφαλτο

To DS 3 Crossback λέει πως «θέλει να αναδείξει τη δουλειά των καλύτερων τεχνιτών της βιομηχανίας». Δεν το ακούς συχνά αυτό στη σημερινή, παγκοσμιοποιημένη και πολλάκις κοπιαρισμένη αυτοκινητοβιομηχανία

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf. Για τη μάνα σου

Η απαγορευμένη διαφήμιση του Golf πυροδότησε το ίντερνετ. Δεν έχει να κάνει με το αυτοκίνητο. Έχει να κάνει με τη μάνα μου, τη δική σου, τις μελλοντικές

Η ελευθερία τού να μην ανήκεις

«Αυτές τις μέρες συμπληρώνονταιι 8 χρόνια 4Drivers. Και αν έπρεπε ένα μόνο κείμενο να χαρακτηρίσει τη φιλοσοφία του, είναι αυτό. Μόνο freedom - που θα ´λεγε και ο Braveheart»

Texting: 21 μέτρα ρίσκου. Πόσο αξίζουν τα μηνύματα;

Κόφ'το, κλείσ' το, άσ' το για αργότερα το κινητό. Υπακοή και σεβασμός απ΄όλους μας, ειδικά τους σκεπτόμενους Πραγματικούς Οδηγούς που οφείλουν να θέτουν το παράδειγμα. 21 μέτρα ρίσκου είναι πολλά

«Βαρετό» Golf; Σηκώνει πολλή συζήτηση

Λίγο πριν την εμφάνιση του Golf Mk8, ας βάλουμε τα πράγματα σε μία ρεαλιστική τάξη

Μικρά αυτοκίνητα υπό απειλή. Ποια είναι;

«Ένα μικρό αυτοκίνητο οφείλει να είναι φτηνό. Αλλιώς δεν θα πουλήσει. Τα περιθώρια είναι πολύ στενά στα μίνι αυτοκίνητα. Μερικές φορές και στα υπερμίνι»

Ο Τζέιμς Χαντ του καλοκαιριού

«Μόλις 45 χρόνια πρόλαβε να ζήσει ο Χαντ. Ήταν αρκετά για να τα κάνει όλα. Να κυνηγήσει το όνειρό του οδηγώντας στο απώγειο του σπορ, τη Φόρμουλα 1. Αλλά και να κοιμηθεί με περισσότερες από 5.000 γυναίκες»