Μισό αιώνα ζωής έκλεισε το «μικρό» της VW, το Polo. Που πλέον δεν είναι και τόσο μικρό. Ωρίμασε, ενηλικιώθηκε και παραμένει ένα ξεκούραστο, πρακτικό και ποιοτικό υπερμίνι που αυτές τις μέρες σβήνει κεράκια

Το VW Polo αντέχει εν μέσω μιας λαίλαπας εξαφάνισης της συγκεκριμένης κατηγορίας. Well done
Στην αναμενόμενη έκθεση Classic Motorshow 2025, στη Βρέμη (από 31 Ιανουαρίου έως 2 Φεβρουαρίου), η Volswagen ετοιμάζεται να εκθέσει πρώιμα μοντέλα του Polo. Λογικό. Μισός αιώνας είναι αυτός που συμπληρώνεται από το 1975, όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το νέο, τότε, μοντέλο της
Ολίγη ιστορία
Όταν το Beetle επρόκειτο να αντικατασταθεί στη δεκαετία του ’70, η Volkswagen είχε πολλά μοντέλα στο «μανίκι» της: το Passat βγήκε στην αγορά το 1973, ακολουθούμενο ένα χρόνο αργότερα από το Golf, ενώ το Polo έκανε το ντεμπούτο του το 1975.
Τοποθετημένο μία κατηγορία «κάτω» από το Golf, το Polo ολοκλήρωσε την τότε νέα οικογένεια μοντέλων με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς
Το Polo παρουσιάστηκε τον Μάρτιο του 1975 και βασίστηκε στο «πάτωμα» του Audi 50.
Σε ελαφρώς τροποποιημένη μορφή, μπήκε στη γραμμή παραγωγής στο Wolfsburg ως Volkswagen Polo και έδωσε γρήγορα μια πνοή φρέσκου αέρα στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων.
Ο «καθαρός» σχεδιασμός και η λειτουργικότητά του εξέφρασαν το πνεύμα των καιρών.
Το Polo ανέκαθεν ήταν αποτελεσματικό, πρακτικό και προσιτό. Όπως λέει το επίσημο δελτίο Τύπου της εταιρείας, γενιές και γενιές που μεγάλωσαν μαζί του βρήκαν ένα ελαφρύ, ευέλικτο και οικονομικό μκρό αυτοκίνητο. Επιβεβαιώνεται και σήμερα

Τα καλά του downsizing
Όσο οδηγώ μικρά αυτοκίνητα (αν και το Polo δεν είναι πλέον τόσο μικρό), τρικύλινδρα και μόλις 1.0 lt τόσο θα συνεχίζω να εκτιμώ το πόσο οικονομικά μπορείς να κινηθείς σε κατανάλωση.
Βγήκα χθες μια μεγάλη, χαλαρή βραδινή βόλτα. Αργά και με την βρεγμένη πόλη άδεια. Απ’ το νότιο άκρο έως το πιο βόρειο σημείο της. Σήμερα πάλι τα ίδια με απανωτά πήγαινε-έλα.
Λοιπόν, το να μπορείς να βλέπεις καταναλώσεις κάτω από 4 lt -ασκώντας φυσικά χαμηλό φορτίο γκαζιού- είναι πολύ μεγάλη υπόθεση. Φαίνεται στην τσέπη

Δεν ξέρω τι λέτε και καλό είναι να μην έχουμε στο μυαλό μας μόνο τα «επιθετικά» αυτοκίνητα γιατί η συντριπτική πλειονότητα του κόσμου θέλει απλώς ένα μικρό, καλά μονωμένο, ξεκούραστο και οικονομικό αυτοκίνητο για να κάνει τη δουλειά του
Να μην τρίζει, να μην κοπανάει, να ‘ναι φιλικό ακόμα και στο βρεγμένο και να αισθάνεται ασφαλής. Όλα τα παραπάνω «κουτάκια» τα κλικάρει με επιτυχία το μικρό της VW.
Στην πράξη μάλιστα θα ‘λεγα πως ο χιλιάρης κινητήρας με τον άμεσο ψεκασμό δείχνει σαφώς πιο δυνατός απ’ τους ονομαστικούς 95 ίππους γιατί, βλέπεις, υπάρχουν κάποια 175 Nm από «χαμηλά» καθώς και ένα 7άρι DSG που διευκολύνει την όλη διαδικασία.
Γράφοντας χιλιόμετρο με το μικρό Polo. Που, είπαμε, δεν είναι πλέον και τόσο μικρό. Αλλά είναι ακριβό (€24.950 με DSG)
Κινητήρας | 1.0 lt, βενζινοκινητήρας, τρικύλινδρος, turbo, άμεσος ψεκασμός |
Κιβώτιο | Αυτόματο διπλού συμπλέκτη (DSG) 7 σχέσεων |
Μετάδοση | Στον εμπρόσθιο άξονα |
Ισχύς | 95 PS |
Ροπή | 175 Nm |
Επιτάχυνση | 0-100 km/h σε 11,5'' |
Τελική ταχύτητα | 188 km/h |
Μέση κατανάλωση | 6,2 lt/100km (δοκιμής) 5,4 lt/100 km/h (εργοστασιακή μικτή) |
Βάρος | 1.203 kg |
Τιμή | €22.350 (με χειροκίνητο κιβώτιο) €24.950 (με κιβώτιο DSG) Eκδόσεις Life |
Αντί επιλόγου
Κάποια 50 χρόνια μετά, στην 6η πλέον γενιά του, το Polo έχει αποδείξει πώς ένα μικρό αυτοκίνητο μπορεί να διεκδικήσει τη θέση του στην αγορά επάξια και με αυτοπεποίθηση.
Τα περισσότερα από 20 εκατομμύρια αυτοκίνητα που κατέληξαν σε πελάτες είναι μία πειστική υπενθύμιση

Info: volkswagen.gr / Photo: Volkswagen / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.