Σε όσους έλειψε το 6κύλινδρο μοτέρ πίσω από την πλάτη των 718, οι νέες Cayman GTS 4.0 και 718 Boxster GTS 4.0 αποκαθιστούν την τάξη. Προσθέστε την «ατμόσφαιρα», 400 ίππους, 418 Nm ροπής, ανόθευτο ήχο, χειροκίνητο κιβώτιο και μπλοκέ. Η χαρά του ρομαντικού petrolhead
Η Porsche χαρακτηρίζει τη νέα 718 Boxster GTS 4.0 ως «οδηγική απόλαυση για όλες τις αισθήσεις». Δεν πρέπει να ψεύδεται
Αν εξαιρέσουμε τη GT4 που είναι η πιο σκληροπυρηνική Cayman που μπορεί να αγοράσει ο αφοσιωμένος «Πορσικός», τότε οι γκρίνιες απ’ τις υπερτροφοδοτούμενες τετρακύλινδρες των 718 πρέπει να ακούστηκαν από αρκετά μακριά. Και μάλλον έφτασαν μέχρι τις πόρτες του Τσουφενχάουζεν
Οργανωμένο σχέδιο επίθεσης στο δόξα πατρί ρομαντικών;
Η αλήθεια είναι πως η Porsche φαίνεται να είναι μια εταιρεία αρκετά ευέλικτη ώστε να ανταποκρίνεται σ΄αυτό που θέλει ο πελάτης. Έστω κι αν αυτό εκφεύγει του αρχικού πλάνου.
Το παράδειγμα της στρατηγικής που ακολουθήθηκε με τη GT3 (991) είναι σχετικά πρόσφατο και ενδεικτικό. Το αυτοκίνητο εξ ορισμού είχε συνολικά σεταριστεί με τη λογική του κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (PDK).
Και τότε, λοιπόν, ακούστηκαν, γράφτηκαν ή ψιθυρήστηκαν αρκετές γκρίνιες. Ήταν θέμα χρόνου για την Porsche ώστε να παρουσιάσει και μια εκδοχή του αυτοκινήτου με τρίτο πεντάλ. Λεγόταν 911 GT3 Touring. Και ήταν υπέροχη. Και δεν εννοώ επειδή είχε χειροκίνητο. Αλλά ακόμα και αισθητικά. Πιο διακριτική και χωρίς το μεγάλο αεροδυναμικό πακέτο.
Χωρίς τούρμπο αλλά με 4λιτρο «ατμόσφαιρα»
Κάτι ανάλογο συμβαίνει και με τις νέες 718 Boxster GTS και 718 Cayman GTS. Αν το κυρίως project της νεότερης γενιάς των 718 στήθηκε γύρω απ΄το τούρμπο και τα 4κύλινδρα σύνολα, ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για να αποκατασταθεί η τάξη. Τουλάχιστον όπως την εννοούν όσοι επιμένουν με τον κλασικό τρόπο: συν δύο κύλινδροι στον κλασικό μπόξερ, μόνο «ατμόσφαιρα» και μόνο χειροκίνητο.
Οι αισθήσεις πρέπει να κάνουν ωραίο πάρτι, όπως ισχυρίζεται η εταιρεία με τις 718 Boxster/Cayman GTS 4.0. Παρότι, αν ήμουν σε θέση εν δυνάμει αγοραστή, θα ήθελα να είχα και την επιλογή του PDΚ
Προσωπικά, σε μία τέτοια κατηγορία τιμής και επιδόσεων θα προτιμούσα το καταπληκτικό 8τάχυτο PDK. Όταν το οδήγησα με αφορμή τη νέα 718 στην απλή της εκδοχή, το δίλιτρο το σωτό, δεν ένιωσα ποτέ να μου έλειψε το κλασικό 6άρι. Σόρι.
- Διάβασέ το: Τι έφτιαξαν πάλι; Για την Porsche Cayman GT4
Κοστίζει το ιδιαίτερο. Νόμος
Εννοείται, καθότι δεν εδρεύει φιλανθρωπικό ίδρυμα για petrolheads στη Στουτγάρδη, το τίμημα θα είναι ανάλογο. Για την ακρίβεια, €81,926€ και €83,949 για Cayman και Boxster, αντίστοιχα, σε τιμές Γερμανίας. Προσθέστε και τα κλασικά ελληνικά φορομπηχτικά και μπορείτε να φανταστείτε την εξέλιξη επί ελληνικού εδάφους.
Ανεξαρτήτως χρηματοοικονομικού, πάντως, η κίνηση απευθύνεται σε ένα μερίδιο αγοράς που θέλει τις πιο εστιασμένες Boxster και Cayman που θα κυκλοφορούν. Ένα σκαλοπάτι «κάτω» απ’ την υπερ-ειδική GT4, που είναι κάτι σαν GT3 σε κεντρομήχανο αμάξωμα
Το σύνολο συνδυάζεται με τροχούς 20 ιντσών, ελαστικά εμπρός 235/35 ZR 20 και 265/35 ZR 20 πίσω, χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 20 χλστ. (με το σύστημα PASM να χαμηλώνει επιπλέον 10 mm το ύψος απ’ το έδαφος), σπορ εξάτμιση, μηχανικό μπλοκέ διαφορικό (PTV) και φυσικά το σύστημα Porsche Stability Management (PSM).
Όσοι πιστοί ενδιαφέρονται ας κάνουν κουράγιο μέχρι τον Μάρτιο.
Info/Photo: porsche.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.