Το υπέροχο Renault Megane RS, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα hot hatch της νέας γενιάς, σε φάση face lift. Τι αλλάζει και τι μένει ίδιο;
Αυτές είναι οι εικόνες για το ανανεωμένο Renault Megane RS (2020) που περνά στο ενδιάμεσο στάδιο ζωής του. Θετικό το ότι ήδη απ΄τη «βασική» έκδοση η ισχύς ανεβαίνει στους 300 ίππους της έκδοσης Trophy
Σε επίπεδο τίτλων, αυτή η αναβάθμιση ισχύος είναι το σημαντικότερο νέο. Μαζί με τις διακριτικές αισθητικές αλλαγές, φυσικά
Αυτές περιλαμβάνουν μικρές διαφοροποιήσεις σε προφυλακτήρες, φωτιστικά σώματα, νέα σχέδια τροχών στην Trophy και νέο χρωματολόγιο.
Τι κερδίζεται και τι χάνεται
Η έκδοση Trophy παραμένει στην κορυφή της γκάμας. Άλλωστε, η ούλτρα ειδική και πανάκριβη έκδοση Trophy-R πλέον δεν διατίθεται. Εκπλήρωσε την αποστολή της ως ένα απ΄τα ακριβότερα hot hatch από καταβολής αυτοκίνησης, εξασφάλισε την έννοια του «συλλεκτικού» και προσέδωσε την ιδιαίτερη αίγλη στην εικόνα της Renault.
Ωστόσο, υπάρχει και μια απλοποίηση στη στρατηγική των Γάλλων. Συγκεκριμένα, το Renault Megane RS δεν διατίθεται πλέον με το γνωστό Cup πακέτο που συνδυάζεται με μπλοκέ διαφορικό. Για να μπορεί κάποιος να βάλει χέρι σ’ αυτό, οδηγείται αναγκαστικά στην έκδοση Trophy. Η οποία, φυσικά, είναι και ακριβότερη
Συνεπώς, χάνεται η δυνατότητα να έχει κάποιος ένα «βασικό» Renault Megane RS (όσο «βασικό» μπορεί να είναι ένα τέτοιο υπέροχο hot hatch) σε συνδυασμό με την πιο οδηγοκεντρική εκδοχή του, όπως παραδοσιακά οριζόταν από τις Cup εκδόσεις της Renault.
Αξίζει να αναφερθεί, επίσης, πως και οι δύο εκδόσεις (Sport και Trophy) διατηρούν τη δυνατότητα είτε για χειροκίνητο 6άρι είτε για 7τάχυτο διπλού συμπλέκτη (EDC) κιβώτιο.
Όπως και το ότι διατηρείται η σχετικά αμφιλεγόμενης αίσθησης τετραδιεύθυνση στον πίσω άξονα.
Να θυμίσουμε πως η πιο σκληροπυρηνική έκδοση Trophy-R ήταν πιο μονοσήμαντη, χωρίς το 4Control, έχοντας το πλεονέκτημα της πιο ξεκάθαρης εμπλοκής του πίσω άξονα – στοιχείο που είχαμε παρατηρήσει και σε αρχικό στάδιο.
Η απλοποίηση της γκάμας
Επομένως, αν το δει κανείς συνολικά, πρόκειται για μια επιλεκτική διαμόρφωση του νέου Renault Megane RS που στοχεύει να διαχωρίσει κατά τι το κοινό στο οποίο απευθύνεται. Αφενός για κάποιον που προτιμά τον πιο ενδοτικό χαρακτήρα του Sport και αφετέρου για τον πιο «ειδικό» οδηγό που επιμένει στο μπλοκέ και τις πιο σφιχτές ρυθμίσεις. Τις οποίες και θα πληρώσει.
Προς το παρόν, η ιστοσελίδα της ελληνικής εισαγωγικής δεν έχει περιλάβει την ανανεωμένη γενιά του Megane RS (2020) αλλά κάποια στοιχεία σε γενικές πληροφορίες και επίπεδο εξοπλισμού παραμένουν αμετάβλητα.
Στο εσωτερικό του αυτοκινήτου υπάρχουν μικρές διαφοροποιήσεις με τη σημαντικότερη να είναι η υιοθέτηση του συστήματος infotainment από το νέο Renault Clio. Η εταιρεία μιλά για μια οθόνη 10.2 ιντσών και βελτιωμένη λειτουργικότητα
Παράλληλα με το Renault Megane RS, παρουσιάζεται και το face lift των υπόλοιπων Megane. Μεταξύ αυτών και μία plug-in υβριδική έκδοση που λέγεται E-tech, η οποία συνδυάζει έναν κινητήρα 1.4 lt σε συνδυασμό με δύο ηλεκτροκινητήρες.
Τα «νέα» Megane θα δουν τα φώτα της δημοσιότητας στην αναμενόμενη Διεθνή Έκθεση της Γενεύης (5-15 Μαρτίου 2020).
Photo: renault.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.