Το Alfa Romeo Milano αποκαλύφθηκε στα ιστορικά αρχηγεία του Automobile Club Milano, σε ένα εντυπωσιακό event με διττό σκοπό: Αφενός την ανάδειξη του πλέον σύγχρονου προσώπου της Alfa Romeo και αφετέρου την υπογράμμιση της ισχυρής σχέσης της μάρκας με την πόλη όπου το 1910 ιδρύθηκε και έκτοτε συνδυάζει την καινοτομία με την παράδοση. Σημείωση: στην έκδοση 156 ίππων συνδυάζεται με μηχανικό μπλοκέ Τόρσεν. Δεν το συναντάς συχνά σήμερα
Σε ένα κόμπακτ διαστάσεων αμάξωμα με μήκος 4,17 m, πλάτος 1,78 m και ύψος 1,5 m, απαντώνται όλα τα ειδικά χαρακτηριστικά του “Made in Italy” σχεδιασμού. Τα πρώτα αυτοκίνητα αναμένονται στην Ελλάδα στο τέλος του καλοκαιριού
Το νέο Alfa Romeo Milano είναι αναμφισβήτητα εντυπωσιακό οπτικά. Μακάρι οι Ιταλοί να διεισδύσουν στη δημοφιλή κατηγορία των B-SUV και να διευρυνθεί η ατζέντα των επιλογών
Η Alfa Romeo αποβλέπει σε ένα νέο κεφάλαιο για την πορεία της με το Milano. Σε λίγες γραμμές η στόχευσή του είναι η παρακάτω:
- Το νέο μοντέλο σχεδιάστηκε τόσο για να ικανοποιήσει τους απανταχού κλασικούς Alfisti όσο και για να εμπνεύσει την επόμενη γενιά τους.
- Χάρη στην υψηλή αεροδυναμική απόδοση και το χαμηλό βάρος της, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό Alfa Romeo επιτυγχάνει μέση αυτονομία 410 km στην έκδοση των 156 HP, ενώ αγγίζει τα 240 HP στην κορυφαία Veloce που διαθέτει πολλές μηχανολογικές βελτιώσεις.
- Η γκάμα του Alfa Romeo Milano διαθέτει επίσης 48V υβριδική έκδοση με 136 HP και αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων με χειροκίνητη λειτουργία, ενώ θα ακολουθήσει επιλογή με κίνηση στους τέσσερις τροχούς και την ονομασία Q4
Στο εσωτερικό
Σημαντική είναι η παρουσία του ψηφιακού και πλήρως διαμορφώσιμου πίνακα οργάνων των 10,25” που εμπνέει τον οδηγό να αναζητήσει έντονες οδηγικές εμπειρίες.
Εκεί προβάλλονται όλες οι πληροφορίες και οι ρυθμίσεις που αφορούν στην οδήγηση, ενώ η πληροφόρηση συμπληρώνεται από την οθόνη του infotainment που έχει διαγώνιο επίσης 10,25” και είναι τοποθετημένη στο ταμπλό.
Το interface βασίζεται σε widgets και διαδραστικά γραφικά που διαμορφώνονται πανεύκολα μέσω λογικής “Drag and Drop” προκειμένου ο κάθε χρήστης να προσαρμόζει το σύστημα στα μέτρα του και να χτίζει τη δική του homepage
Τη δική τους πινελιά βάζουν οι αεραγωγοί στο ταμπλό που έχουν το σχήμα του πλέον αναγνωρίσιμου συμβόλου της σπορ οντότητας των Alfa Romeo, του τετράφυλλου τριφυλλιού.
Την ίδια στιγμή, τα στιβαρά και ελαφριά μπάκετ καθίσματα της Sabelt με το ενσωματωμένο προσκέφαλο στηρίζουν άψογα το σώμα.
Οι χώροι του Alfa Romeo Milano
Παρά τις κόμπακτ διαστάσεις, το Alfa Romeo Milano έχει άνετους χώρους επιβατών και εκείνος για τις αποσκευές φτάνει στα 400 lt, διαθέτοντας όχι μόνο μεγάλη χωρητικότητα αλλά και πολύ εύκολη φόρτωση χάρη στην ηλεκτρική πόρτα με την “handsfree” λειτουργία.
Σημαντικό στοιχείο είναι επίσης το πρωτοεμφανιζόμενο “cable organizer”, ένας ειδικός χώρος για την εύκολη αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης των ηλεκτρικών εκδόσεων.
Τα δυναμικά στοιχεία
Ο στόχος της εταιρείας για το Alfa Romeo Milano είναι να αποτελέσει το σπορ σημείο αναφοράς μεταξύ των B-SUV μοντέλων της αγοράς, με αποκορύφωμα την έκδοση Veloce που διαθέτει ειδικές βελτιώσεις στον μηχανολογικό τομέα.
Με λόγο 14,6:1 το τιμόνι της είναι το πιο γρήγορο της κλάσης και το εμπρός σύστημα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την απόλυτη ακρίβεια που τονίζει τη συναρπαστική οδηγική εμπειρία
Επιπλέον, σε σχέση με την έκδοση των 156 HP η ανάρτηση είναι χαμηλωμένη κατά 25 mm, οι αντιστρεπτικές ράβδοι έχουν αναθεωρημένη σκληρότητα για να εξασφαλίζουν κορυφαίο κράτημα σε συνεργασία με τις 20αρες ζάντες και τα ειδικά εξελιγμένα ελαστικά, ενώ το Torsen μηχανικό μπλοκέ διαφορικό φροντίζει για την τέλεια κατανομή της ροπής. Όσο για τα φρένα, χάρη στους τεράστιους εμπρός αεριζόμενους δίσκους των 380 mm και τις μονομπλόκ τετραπίστονες δαγκάνες, η επιβράδυνση στέκεται με συνέπεια στο ύψος των περιστάσεων.
Το νέο πρόσωπο του σπορ
Διαθέτοντας τόσο αμιγώς ηλεκτρική όσο και υβριδική επιλογή, καλύπτει όλες τις ανάγκες.
Η έκδοση Elettrica υιοθετεί ηλεκτρικό σύστημα τελευταίας γενιάς, με σύγχρονο ηλεκτροκινητήρα τεχνολογίας “Hybrid Synchronous” και νέα μπαταρία ιόντων λιθίου.
Διατίθεται σε δύο εκδόσεις με 156 και 240 HP, ωστόσο ο τρόπος με τον οποίο αποδίδεται η ισχύς και η ροπή εξασφαλίζει τον απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα που κάθε Alfa Romeo οφείλει στην ιστορία και τον οδηγό της.
Σε κάθε περίπτωση η μπαταρία έχει χωρητικότητα 54 kWh και χαρακτηρίζεται από την υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και το μεγάλο λόγο της εκμεταλλεύσιμης ως προς τη συνολική χωρητικότητα.
Για την έκδοση των 156 HP η μέση αυτονομία ανέρχεται στα 410 km κατά WLTP, ενώ σε αστικό περιβάλλον μπορεί να αγγίξει τα 590 km. Πολύ γρήγορη είναι και η φόρτιση που υποστηρίζει έως 100 kW στο συνεχές ρεύμα, κάτι που σημαίνει λιγότερο από 30’ για αναπλήρωση από το 10 έως 80% της ενέργειας
Ακόμα δύο εκδόσεις διατίθενται με υβριδικό σύστημα: Η πρώτη διαθέτει κίνηση στους εμπρός τροχούς ενώ η δεύτερη με την ονομασία Q4 είναι τετρακίνητη και θα λανσαριστεί σε δεύτερο χρόνο
Το υβριδικό σύστημα αποτελείται από υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα βενζίνης 1,2 lt που αποδίδει 136 HP, υιοθετώντας κορυφαία τεχνολογία όπως τούρμπο με πτερύγια μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) και λειτουργία στο θερμοδυναμικό κύκλο Miller. Αξίζει δε να σημειωθεί ότι για κορυφαία αξιοπιστία χρησιμοποιείται καδένα χρονισμού και όχι ιμάντας
Εξοπλισμός και διαθεσιμότητα
Στο λανσάρισμa θα διατεθεί στην ηλεκτρική έκδοση των 156 HP και την υβριδική των 136 με κίνηση εμπρός
Η γκάμα έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την απλοποίηση της επιλογής, συνδυάζοντας τις συνολικά τέσσερις εκδόσεις του συστήματος κίνησης (136 HP Ibrida, 136 HP Q4 Ibrida, 156 HP Elettrica και 240 HP Elettrica Veloce) με τα πακέτα εξοπλισμού “Techno”, “Premium”, “Sport” καθώς και το “Speciale” που θα είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στο λανσάρισμα
Όλα τα Alfa Romeo Milano θα έχουν πλούσιο εξοπλισμό που θα μπορεί να περιλαμβάνει στοιχεία όπως ειδικά σπορ φινιρίσματα στο αμάξωμα και ζάντες αλουμινίου έως 20”, σύστημα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών με λειτουργία handsfree και αυτόματο κλείδωμα/ξεκλείδωμα
Στην καμπίνα θα ξεχωρίζουν οι σπορ επενδύσεις “Spiga” από ύφασμα και βινύλιο, το σπορ δερμάτινο τιμόνι, το ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού με μασάζ αλλά και ο κρυφός φωτισμός στους αεραγωγούς, την κεντρική κονσόλα και τον πίνακα οργάνων.
Η ηλεκτρική έκδοση του Milano θα διαθέτει on-board φορτιστή έως 11 kW για το εναλλασσόμενο ρεύμα, ενώ σημαντική παράμετρο αποτελεί και το έξυπνο σύστημα πλοήγησης με EV Routing: Το λογισμικό του θα σχεδιάζει τη συντομότερη διαδρομή βάσει των διαθέσιμων φορτιστών, προτείνοντας πού αλλά και για πόση ώρα χρειάζεται φόρτιση σε μια «δεξαμενή» 600.00 σημείων σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Όπως και κάθε Alfa Romeo, καλύπτεται από 4ετή εγγύηση για τα μηχανικά μέρη και αντίστοιχης διάρκειας οδική βοήθεια, με τα πρώτα αυτοκίνητα να αναμένονται στην Ελλάδα στο τέλος του καλοκαιριού.
Info / Photo: alfaromeo.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.