Η γερμανική εταιρεία καλεί σε ανάκληση διάφορα μοντέλα της στην αμερικανική αγορά λόγω προβλήματος σε σύστημα ασφάλειας
Ένας εκτεταμένος αριθμός μοντέλων της Mercedes-Benz πλήττεται απ΄την ελαττωματική λειτουργία του συστήματος eCall. Πρόκειται για το σήμα που εκπέμπεται σε περίπτωση ατυχήματος ώστε να καθιστά ευκολότερο τον εντοπισμό του αυτοκινήτου. Συχνά αποβαίνει σωτήριο
H εταιρεία δήλωσε πως «σε κάποιες σπάνιες περιπτώσεις, αν λόγω του ατυχήματος προκληθεί πτώση της τάσης του οχήματος, το σύστημα επικοινωνίας πιθανόν να μη μεταδώσει το σωστό σημείο του συμβάντος όταν ενεργοποιείται η κλήση εκτάκτου ανάγκης»
Καθώς πρόκειται για αστοχία του λογισμικού, η διόρθωσή του μπορεί να γίνει, κατά το κοινώς λεγόμενον, ”over the air”, δηλαδή «κατεβάζοντας» ο ιδιοκτήτης την αναβαθμισμένη έκδοση μέσω της ψηφιακής σύνδεσης του αυτοκινήτου.
Αν, ωστόσο, για όποιους λόγους κακής σύνδεσης ή άλλων προβλημάτων δεν είναι εφικτό το εξ αποστάσεως update, τότε οι κάτοχοι των οχημάτων θα πρέπει να επισκεφτούν τους τοπικούς αντιπροσώπους.
Η ευρωπαϊκή ντιρεκτίβα 2015/758 προβλέπει ότι από την 31η Μαρτίου 2018 όλα τα καινούργια επιβατικά αυτοκίνητα πρέπει να πωλούνται με σύστημα eCall στο στάνταρ εξοπλισμό τους
Το σύστημα eCall προσφέρει ταχύτερη αποστολή βοήθειας στο σημείο του ατυχήματος. Η Mercedes-Benz το λάνσαρε το 2012 ενώ το έχει τοποθετήσει σε όλα τα μοντέλα της από το Σεπτέμβριο του 2014 – δείγμα της ευαισθησίας της σε θέματα ασφάλειας
Ποια μοντέλα επηρεάζονται
Συγκεκριμένα, από την ανάκληση, που ανακοινώθηκε μόλις χθες, επηρεάζεται ένας μεγάλος αριθμός μοντέλων της εταιρείας που παρήχθησαν μεταξύ των ετών 2016-2021 – μεταξύ των οποίων τα CLA, GLA, GLE, GLS, SLC, A-Class, GT, C-Class, E-Class, S-Class, CLS, SL, B-Class, GLB, GLC, και G-Class. Δηλαδή σχεδόν τα πάντα.
Τέτοιου είδους ανακλήσεις δεν είναι σπάνιο φαινόμενο στις μέρες μας. Για παράδειγμα, σχετικά πρόσφατες ήταν οι περιπτώσεις ανακλήσεων στα Seat Ibiza ή Opel Astra στην ελληνική αγορά.
H Mercedes προέβη έγκαιρα. Και εκεί είναι το θέμα, όχι η αποσιώπηση
Επιπλέον, ως γενική παρατήρηση, ισχύει ότι ειδικά από τότε που τα αυτοκίνητα είναι κινητοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές με διάσπαρτους εγκεφάλους (από τους προβολείς και τις κλειδαριές μέχρι τα συστήματα infotainment), τα προβλήματα με λειτουργίες του software είναι συχνά.
Το θέμα είναι να εντοπίζονται και, αντίστοιχα, οι εταιρείες να προβαίνουν σε έγκαιρη διαπίστωση και ενημέρωση προς τους πελάτες τους.
Εν προκειμένω, το αρχικό περιστατικό το οποίο πυροδότησε την έρευνα από τη Mercedes έλαβε χώρα σε ευρωπαϊκό έδαφος τον Οκτώβριο του 2019 με λάθος σήμα που δόθηκε «εντός της ευρωπαϊκής αγοράς» – χωρίς να προσδιορίζεται ειδικότερα.
Εκπρόσωπος της φίρμας στη Μ. Βρετανία δήλωσε πως «η αναβάθμιση του συγκεκριμένου λογισμικού θα γίνει και σε άλλες χώρες» και ότι το ελαττωματικό eCall εντοπίστηκε από την ίδια τη Mercedes-Benz μέσω του προγράμματός της παρακολούθησης των συστημάτων ασφάλειας καθώς, ως γνωστόν, τέτοιου είδους ζητήματα είναι «κορυφαίας προτεραιότητας» για την εταιρεία
*Αρχική δημοσίευση Protagon / Photo: mercedes-benz.gr
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.