Τι τελικά ισχύει για το νέο Ford Focus RS; Οι πιο πρόσφατες πληροφορίες λένε πως ο διάδοχος του αγαπημένου μας hot hatch μπαίνει στο «ψυγείο». Και ο λόγος δεν έχει να κάνει με το συνήθη ύποπτο των καιρών που ζούμε
Πλαγιολισθαίνοντας με το υπέροχο και εξόχως οδηγοκεντρικό Focus RS. Θα θέλαμε πολύ να ξαναζήσουμε τέτοιες στιγμές. Μόνο που η σκυτάλη προς το νέο Ford Focus RS φαίνεται να ΄χει σοβαρά εμπόδια
Και ενώ μέχρι τα τέλη της περασμένης χρονιάς όλα έδειχναν πως η νέα γενιά του Focus RS, βασισμένη στο πιο πρόσφατο πλαίσιο της οικογένειας, βάδιζε προς την τελική της μορφή, κάτι άλλαξε
Upate: Είναι και επίσημο. Το Focus RS σταματάει κάπου εδώ την καριέρα του. Στην προηγούμενη, τετρακίνητη γενιά που αγαπήσαμε. Τους λόγους θα τους διαβάσετε παρακάτω, στο αρχικό κείμενο. RIP
Το χρονικό των εξελίξεων
Αρχικά μια δήλωση της Ford πως ο χρόνος λανσαρίσματός του θα πήγαινε ένα χρόνο αργότερα. Πως αντί, δηλαδή, να παρουσιαστεί το 2021, θα έπρεπε πλέον να το περιμένουμε στα τέλη του 2022.
Στη συνέχεια μάς προσγείωσε ανώμαλα η δήλωση ενός στελέχους της Ford την οποία επικαλέστηκε το βρετανικό Autocar, σύμφωνα με την οποία η ήπια υβριδική υποστήριξη που θα είχε ο βενζινοκινητήρας του RS δεν θα ήταν αρκετός (“the mild hybrid is not enough”).
Μέχρι τότε οι φήμες υποστήριζαν την ιδέα της διατήρησης του υπάρχοντος κινητήρα των 2,3 λίτρων τον οποίο γνωρίζουμε απ΄την προηγούμενη γενιά. Την εικονιζόμενη στη φωτό.
Όμως, τα νέα όρια εκπομπών ρύπων με τα 95 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο, πολύ απλά, δεν «βγαίνουν» στη γκάμα της Ford. Παρά την τοποθέτηση του mild-hybrid. Είναι θέμα. σοβαρό
Και μ’ αυτά και μ΄ αυτά, φτάνουμε στη συνέχεια, όπου μερικές ειδήσεις που κυκλοφόρησαν στο διαδίκτυο, περίπου μία εβδομάδα νωρίτερα από σήμερα.
Συγκεκριμένα, αυτές οι πληροφορίες υποστηρίζουν ότι το νέο Ford Focus RS δεν πήρε απλώς αναβολή αλλά ακυρώνεται από το μελλοντικό line-up της Ford
Ο μόνος τρόπος, λέγεται, που το αναμενόμενο RS θα μπορούσε να σταθεί δίπλα στις AMG A 45 S και τα Audi RS3 θα ήταν η υιοθέτηση ενός ισχυρότερου ηλεκτροκινητήρα. Μαζί με την κοστοβόρα συνεργασία του με τα άλλα υποσυστήματα. Η ήπια υβριδική υποβοήθηση δεν μπορεί να πιάσει το στόχο των +400 ίππων που επιβάλλει ο γερμανικός ανταγωνισμός από Στουτγάρδη και Ίνγκολσταντ μεριά
Houston, we have a problem
Συγκεκριμένα, φαίνεται πως υπάρχει ακόμη δρόμος να διανυθεί στο πώς θα κάνουν οδηγοκεντρική κολεγιά τόσο το κιβώτιο CVT (που προβλεπόταν για το νέο Ford Focus RS) όσο και το drift mode – στοιχείο αναπόσπαστο με τον υπάρχοντα χαρακτήρα του.
Αν στην εξίσωση (τελειώνουμε…) προσθέσετε τις σχετικά χαμηλές πωλήσεις, θα έπρεπε το νέο Focus RS να προσφέρεται σε σημαντικά υψηλότερη τιμή. Κάτι, δηλαδή, που θα το έφερνε αντιμέτωπο με τις AMG και τα RS3 – μοντέλα που στην κεντρική Ευρώπη έχουν το προβάδισμα.
Το λογότυπο RS δεν θα σταματήσει από τη γκάμα με το μπλε οβάλ. Θα υπάρξουν εφαρμογές του, για τις οποίες πάντα ως 4Drivers διατηρούμε ζωηρό το ενδιαφέρον.
Όμως, αν ισχύσουν τελικά όλα τα παραπάνω και το νέο Ford Focus RS δεν βρει τρόπο να σταθεί απέναντι στις ντιρεκτίβες με 400 ίππους, χαμηλά CO2 και τιμή κάτω απ΄τα τετρακίνητα premium hot hatch, ίσως έχει έρθει η ώρα του πρόωρου αποχωρισμού. Κλαψ.
Photo: V27 Photography / 4Drivers
Το 4Drivers δεν ταυτίζεται κατ΄ανάγκην με τις απόψεις των αρθρογράφων που φιλοξενεί, ενώ, ταυτόχρονα, ενθαρρύνει την ελευθερία γνώμης των contributors προς μια ευρύτερη αντίληψη της αυτοκίνησης.